BMW iX5 Hydrogen: Το σχήμα του νερού
H βαυαρική φίρμα δίνει μια γεύση από την υδρογονοκίνητη έκδοση της Χ5 η οποία θα πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα της στην έκθεση του Μονάχου το προσεχές φθινόπωρο.
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Η BMW σκοπεύει να προσθέσει στις επιλογές της Χ5, μια υδρογονοκίνητη έκδοση η οποία και θα παρουσιαστεί με την απαιτούμενη επισημότητα στην διεθνή γερμανική έκθεση αυτοκινήτου η οποία φέτος και εφεξής θα πραγματοποιείται στο Μόναχο αντί της Φρανκφούρτης.
Το μοντέλο πρόκειται να περάσει στην παραγωγή από το 2022, αν και αρχικά σε περιορισμένους αριθμούς και βασίζεται στο πρωτότυπο iNext Hydrogen το οποίο η BMW είχε παρουσιάσει το 2019. Σε κάθε περίπτωση η βαυαρική φίρμα δηλώνει πως αν οι δυσκολίες που αφορούν την υποδομή ανεφοδιασμού ξεπεραστούν, προτίθεται να αυξήσει την παραγωγή αλλά και να προσθέσει υδρογονοκίνητες εκδόσεις των i3, iX3, iX και i4.
Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του μοντέλου, εκτός από τις γνώριμες γαλάζιες λεπτομέρειες που κοσμούν το εξωτερικό της iX5 και είναι συνυφασμένες με τις φιλικές προς το περιβάλλον εκδόσεις των Βαυαρών, καθώς και τις διαφοροποιήσεις που συμβάλλουν στην βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, το βαυαρικό SUV εφοδιάζεται με νέας πέμπτης γενιάς ηλεκτρικό σύνολο της BMW.
Εν προκειμένω, έχουμε να κάνουμε με τη διαμόρφωση που εφοδιάζει και την i4 και αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ που αποδίδουν 375 ίππους. Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση την θέση της μπαταρίας καταλαμβάνει η τεχνολογία κυψελών καυσίμου η οποία, μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια μέσω χημικής αντίδρασης.
Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας έξι κιλών υπό πίεση 700 bar οι οποίες τοποθετούνται στον χώρο όπου στη συμβατική Χ5 τοποθετείται το σύστημα μετάδοσης.
Σύμφωνα με την BMW, στην περίπτωση της υδρογονοκίνητης iX5 η μέγιστη αυτονομία παραμένει αμετάβλητη όπως και έχει με τις καιρικές συνθήκες και σε αντίθεση με τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις οι οποίες τείνουν να χάνουν ένα μέρος της αυτονομίας σε συνθήκες ψύχους. Επίσης ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο δεν απαιτεί πάνω από τέσσερα λεπτά, προσφέροντας ένα σαφές πλεονέκτημα χρόνου έναντι της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις