Nissan 400Z: Η ιστορία συνεχίζεται
Το νέο Z Car αποκαλύπτεται πλήρως, διαθέτοντας μια σειρά χαρακτηριστικών που θα φροντίσουν να συνεχίσουν την ένδοξη παράδοση που έχει δημιουργήσει με απολύτως σύγχρονους όρους.
Μετά από μια μακρόχρονη διαδικασία εξέλιξης, η ιαπωνική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια της έκδοσης παραγωγής του νέου «Z car» το οποίο υποδέχεται μια ακόμα γενιά, συνεχίζοντας την ένδοξη ιστορία που ξεκίνησε το 1969 με το Datsun 240Z.
Σχεδιαστικά, το ιαπωνικό coupe μένει απολύτως πιστό στις αισθητικές διατυπώσεις που ανέλαβε να συστήσει το concept Proto Z που παρουσιάστηκε εν είδει προλόγου πριν περίπου ένα χρόνο.
Αυτό που δεν είχε γίνει μέχρι σήμερα γνωστό ήταν το μηχανικό σύνολο το οποίο θα αναλάμβανε να εφοδιάσει το 400Ζ. Ο λόγος για έναν V6 με χωρητικότητα 3,0 λίτρων ο οποίος υπόσχεται να προσφέρει ισχύ 400 ίππων και 475 Nm ροπής, δηλαδή προσφέρει 30% περισσότερη ισχύ από το 370Ζ αλλά και υπερέχει σε ιπποδύναμη έναντι μοντέλων όπως η BMW M240i.
H ισχύς μεταδίδεται παραδοσιακά στους πίσω τροχούς μέσω ενός εξίσου παραδοσιακού μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων το οποίο όμως συνεργάζεται με ανθρακονημάτινο άξονα και διαθέτει λειτουργία συγχρονισμού των στροφών του κινητήρα. Για όσους το επιθυμούν, υπάρχει πάντα η επιλογή και ενός αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του 400Ζ έναντι του 370Ζ, με τους μηχανικούς της Nissan να εστιάζουν αφενός στην ενίσχυση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου και, αφετέρου, στην αναβάθμιση της ανάρτησης αυτής καθ΄αυτής με την χρήση μεγαλύτερων αμορτισέρ και την αξιοποίηση μιας νέας διάταξης με διπλά ψαλίδια και διαφορετική γεωμετρία στον μπροστινό άξονα η οποία υπόσχεται να ευνοήσει την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες. Επίσης έχουν χρησιμοποιηθεί φαρδύτερα ελαστικά τα οποία με τη σειρά τους υπόσχονται καταστήσουν το 400Ζ κατά 13% πιο ευέλικτο κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης, υπό πίεση.
Το τιμόνι έχει αποκτήσει ηλεκτρική υποβοήθηση ενώ η κορυφαία έκδοση Performance επωφελείται και από μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Οι αυτόματες εκδόσεις εφοδιάζονται και με σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης με δύο δυνατότητες Standard και Sport. Η δεύτερη, αυτονόητα, μεταβάλλει την απόκριση του τιμονιού και του πεντάλ γκαζιού καθώς και αυξάνει τη διεισδυτικότητα του γενναιόδωρου ήχου του V6 στον θάλαμο επιβατών.
Σε αντίθεση με την εξωτερική σχεδίαση που απηχεί διάφορα μοτίβα από την μακρά ιστορία του μοντέλου σε μια σύγχρονη μετεξέλιξη, το εσωτερικό έχει υποστεί μια ολική αναθεώρηση όπως επιβάλλουν τα πρότυπα του 21ου αιώνα. Ειδικότερα, το 400Ζ διαθέτει ένα δίδυμο οθονών με διαστάσεις οκτώ και 12,3 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment και του πίνακα οργάνων αντίστοιχα. Ο δεύτερος προσφέρει τη δυνατότητα παραμετροποίησης και αλλαγής γραφικών με βάση τρεις διαφορετικές επιλογές. Την εικόνα συμπληρώνει ένα νέο τιμόνι που υπόσχεται εργονομία αλλά και vintage αισθητική.
Δυστυχώς, η Nissan δεν προτίθεται να φέρει το 400Ζ στην Ευρώπη καθώς όπως έχει δηλώσει επανειλημμένως, κάτι τέτοιο θα ήταν ασύμφορο με δεδομένες τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και την παρεπόμενη φθίνουσα γοητεία των συμβατικών sportscars για τους ευρωπαίους. Έτσι, το 400Ζ θα διατεθεί στην Ασία αλλά και στις ΗΠΑ όπου θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, Sport, Performance και την συλλεκτική Proto Spec η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 240 αντίτυπα.
- Ιορδανία: Πυροβολισμοί στην πρεσβεία του Ισραήλ στην πρωτεύουσα Αμμάν
- Ισραήλ: Ο πρωθυπουργός Νετανιάχου υποβαθμίζει την έρευνα σχετικά με τη διαρροή διαβαθμισμένων εγγράφων
- Ισπανία: Διαδήλωση εκπαιδευτικών και γονέων στη Βαλένθια για τα κλειστά σχολεία
- Η Coca-Cola εξοπλίζει τον στόλο οχημάτων της με EV
- Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
- Βρετανία: Με απολύσεις και αυξήσεις τιμών αντιδρούν οι λιανέμποροι στον προϋπολογισμό Στάρμερ