Καταγγελία από βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ για «όχι» Κεραμέως σε ασυνόδευτο Αφγανό για συμμετοχή στις πανελλαδικές
Ένας και μοναδικός καθηγητής τον «έκοψε» με μισό βαθμό, αποκλείοντάς τον και από τις επαναληπτικές εξετάσεις - Νέο «όχι» από τη Νίκη Κεραμέως.
- Ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν υπόσχεται ο Πούτιν
- Ανήλικοι μαχαίρωσαν 23χρονο στον πνεύμονα για… μία παρατήρηση - Τι λέει ο πατέρας του θύματος
- Ισχυροί άνεμοι στη Βρετανία - Μεγάλα προβλήματα στις πτήσεις ενόψει των Χριστουγέννων
- Νετανιάχου: «Θα δράσουμε κατά των Χούθι, όπως δράσαμε κατά των τρομοκρατών του Ιράν»
«Όχι» και από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, εισέπραξε Αφγανός μαθητής που ολοκλήρωσε τις σπουδές στο ΕΠΑΛ Βασιλικών Θεσσαλονίκης.
Το θέμα επανέφερε η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Δώρα Αυγέρη, η οποία είχε αναλάβει πρωτοβουλία για κοινοβουλευτική ερώτηση βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με την οποία ζητούνταν η παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας, ώστε να επιτραπεί στον Αφγανό μαθητή να συμμετάσχει στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Η απάντηση όμως της Νίκης Κεραμέως λειτουργεί ως ταφόπλακα στους κόπους του νεαρού μαθητή.
Υπενθυμίζεται ότι ο 18χρονος μαθητής Σαζέμπ από το Πακιστάν, που μένει σε δομή της κοινωνικής οργάνωσης «Άρσις», φοίτησε τρία έτη σε ΕΠΑΛ στη Θεσσαλονίκη και φέτος πήρε το απολυτήριό του με βαθμό 16,4.
Ο Σαζέμπ θέλησε να συνεχίσει πιο πέρα, να περάσει στο πανεπιστήμιο. Ωστόσο στις 16 Ιούνη όταν πήγε να εξεταστεί για το πρώτο μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από την αίθουσα.
Με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης απομακρύνθηκε από την αίθουσα πριν προλάβει να ολοκληρώσει την εξέτασή του.
Ο λόγος του αποκλεισμού του είναι ότι σε ένα εργαστηριακό μάθημα ο βαθμός του είναι πολύ χαμηλότερος από τον μέσο όρο των υπόλοιπων μαθημάτων του. Για μισό βαθμό αποκλείεται από τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.
Σωματεία εκπαιδευτικών, όπως η Α’ ΕΛΜΕ και η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, οι ανάδοχοι εκπαιδευτικοί, γονείς και οι συμμαθητές του 16χρονου είχαν αντιδράσει ζητώντας επανειλημμένως από το υπουργείο Παιδείας να αναλάβει πρωτοβουλία προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχει έστω στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτέμβρη.
Όμως, σύμφωνα με τη Δώρα Αυγέρη, «το «ΟΧΙ» του υπουργείου ήταν μεγαλοπρεπές και δόθηκε από την ίδια την υπουργό στην σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση που της υποβάλαμε».
Η ανάρτησή της
«ΟΧΙ» Κεραμέως στο αίτημα του ασυνόδευτου πρόσφυγα- μαθητή να συμμετάσχει στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου!
Στον μαθητή δεν είχε επιτραπεί η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιουνίου!
Θυμάστε την ιστορία του ασυνόδευτου πρόσφυγα-μαθητή ; Που του στερήθηκε το όνειρο να δώσει πανελλαδικές τον περασμένο Ιούνιο;
Αν και κατάφερε να βγάλει απολυτήριο 16,4 στο ΕΠΑΛ Βασιλικών με σκληρή προσπάθεια;
Γιατί ένας (εξαίρεση από το σύνολο) καθηγητής του τον απέκλεισε από τις πανελλαδικές εξετάσει βάζοντάς του σε μάθημα ειδικότητας μισό βαθμό κάτω από τον απαιτούμενο προκριμένου να πάρει και το πτυχίο του ΕΠΑΛ(απαρατήρητη προϋπόθεση για να δώσει πανελλαδικές).
Η εκπαιδευτική κοινότητα, οι ανάδοχοι καθηγητές του μαθητή, οι συμμαθητές του, γονείς, είχαν ξεσηκωθεί ζητώντας από το Υπουργείο να αναλάβει πρωτοβουλία προκειμένου να του δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχει-έστω-στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτέμβρη
Το «ΟΧΙ» του υπουργείου ήταν μεγαλοπρεπές και δόθηκε από την ίδια την υπουργό στην σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση που της υποβάλαμε.
Μη δω κανέναν κυβερνητικό παράγοντα να ρίχνει κροκοδείλια δάκρυα για τις ορδές των παιδιών που φεύγουν από το Αφγανιστάν για να γλιτώσουν από το καθεστώς των Ταλιμπάν…
Η επιστολή του μαθητή – «Ήρθα για ένα καλύτερο μέλλον»
Ο μαθητής είχε στείλει επιστολή στον καθηγητή, τον μοναδικό που τον βαθμολόγησε κάτω από το όριο για να λάβει πτυχίο.
Συγκεκριμένα, έγραφε:
Καλησπέρα σας κ. Π
Είμαι ο μαθητής της γ’ τάξης S. Α.
Έμαθα πως μου βάλατε 7 στο μάθημά σας και με αυτό το βαθμό δεν μπορώ να πάρω το πτυχίο μου.
Κύριε Π, ήρθα εδώ από πολύ μακριά για να προσπαθήσω να έχω ένα καλύτερο μέλλον.
Για αυτόν τον λόγο, προσπάθησα πολύ, σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Έμαθα την ελληνική γλώσσα , ολοκλήρωσα 3 χρόνια στο σχολείο και όλα αυτά έγιναν πραγματικά με πολύ κόπο. Το μόνο που ήθελα ήταν να τελειώσω το σχολείο και να μπω στο πανεπιστήμιο για να κάνω περήφανους τους γονείς μου και για να έχω μια καλύτερη εργασία από τα χωράφια. Γι’ αυτά τα πράγματα προσπαθώ ακόμη και θα συνεχίσω να προσπαθώ.
Έφτασα ένα βήμα από το τέλος. Σας παρακαλώ λοιπόν να δείξετε λίγη επιείκεια και κατανόηση της κατάστασης μου και να μου βάλετε έναν βαθμό παραπάνω ώστε να μπορέσω να συνεχίσω τη διαδρομή μου, μη με ξαναγυρισετε στην αρχή της.
Ελπίζω σε κατανόηση
Σας ευχαριστώ
Η περιορισμένη πρόσβαση των προσφύγων στην εκπαίδευση
Η πρόσβαση των προσφύγων στην Ελλάδα, όπως έχουν καταγγείλει και επανειλημμένα οργανώσεις, είναι περιορισμένη.
Η γλώσσα αποτελεί ένα ακόμη εμπόδιο για τα παιδιά προσφύγω, με αποτέλεσμα πολλά από αυτά να στερούνται την εκπαίδευση και να οδηγούνται στον κοινωνικό αποκλεισμό.
Ιδιαίτερα εντός της πανδημίας, τα lockdown και η τηλεκπαίδευση, που στις περισσότερες των περιπτώσεων ήταν αδύνατη να εφαρμοστεί εντός των καμπς, οδήγησε σε περαιτέρω προβλήματα.
Το εκπαιδευτικό σύστημα αποφάσισε να εξαντλήσει την αυστηρότητά του σε ένα παιδί που χωρίς να έχει τις ίδιες ευκαιρίες, προσπάθησε να συναγωνιστεί επί ίσοις όροις τους συνομήλικούς του και να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο, ελπίζοντας σε μια καλύτερη ζωή.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις