Ξεκινά η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το Taxis
Το «μάτι» της Εφορίας θα βλέπει 500.000 ταμειακές μηχανές.Τα στοιχεία των αποδείξεων που θα “διαβάζει” ο ελεγκτικός μηχανισμός
Μετά από αλλεπάλληλες αναβολές λόγω της πανδημίας, η ώρα της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με το Taxis έφθασε. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2021 εισέρχεται στη τελική ευθεία το νέο καθεστώς με τα ηλεκτρονικά βιβλία και τη σταδιακή οnline σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ, που αναμένεται να ενισχύσει το οπλοστάσιο του φοροελεγκτικού μηχανισμού στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής.
Σε πρώτη φάση θα αποσυρθούν οι ταμειακές μηχανές παλαιού τύπου και θα αντικατασταθούν με νέας τεχνολογίας, οι οποίες θα συνδέονται με το Taxis. Με τη σταδιακή διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ όλα τα δεδομένα των στοιχείων λιανικής πώλησης, των αποδείξεων δηλαδή που θα εκδίδονται μέσω των ταμειακών μηχανών, θα διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί από την ΑΑΔΕ:
1. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2021 θα διασυνδεθούν οι επιχειρήσεις (βάσει ΚΑΔ) που δεν έχουν πληγεί από την πανδημία και το 2019 ο τζίρος τους ξεπερνούσε τα 100.000 ευρώ.
2. Από την 1η Οκτωβρίου 2021 θα διασυνδεθούν οι επιχειρήσεις (βάσει ΚΑΔ) που δεν έχουν πληγεί από την πανδημία και το 2019 ο τζίρος έφτανε έως τα 100.000 ευρώ.
3. Από την 1η Νοεμβρίου 2021 θα διασυνδεθούν όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Αναφορικά με τη διασύνδεση φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ σταδιακά και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:
– να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης
– να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA
– να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.
Τα στοιχεία που θα διαβιβάζονται είναι τα εξής:
– Ο ΑΦΜ του εκδότη
– Το είδος παραστατικού λιανικής πώλησης
– Ο αύξων αριθμός του στοιχείου λιανικής πώλησης
– Η ημερομηνία και ώρα έκδοσης
– Ο συντελεστής ΦΠΑ
– Η συνολική αξία της απόδειξης.
Ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
Με την καθολική ένταξη στην πλατφόρμα myDATA και τη διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών οι επιχειρήσεις θα απαλλαγούν οριστικά από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών ενώ οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα για τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων και έτσι θα μπορούν να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδημάτων και φοροκλοπής (μη απόδοση φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κ.α)
Φορο-κίνητρα
Σημειώνεται ότι για την ηλεκτρονική τιμολόγηση ισχύουν τα ακόλουθα κίνητρα:
– Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου.
– Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση.
– Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησής της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
– Χορηγείται υπερέκπτωση κατά 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις