39ο ΓΕΛ Αθήνας – «Αντί να «σπάνε» μειώνουν τμήματα – Θα έχουμε 27 μαθητές στην τάξη» καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Οι εκπαιδευτικοί του 39ου ΓΕΛ Αθήνας στην Κυψέλη ενημερώθηκαν ότι πρέπει να μειώσουν τα τμήματα, και από 22 που λειτουργούσαν μέχρι πέρσι, σε 17. «Θα έχουμε 27 μαθητές στην τάξη εν μέσω πανδημίας», καταγγέλλουν και ζητούν να παρθεί πίσω η απόφαση.
- «Mr Everyman»: Οι 51 άνδρες που καταδικάστηκαν για τους βιασμούς της Ζιζέλ - Γιατί τους ονόμασαν έτσι;
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
Εν μέσω πανδημίας και με όλη τη συζήτηση που έχει προηγηθεί για την ανάγκη μικρότερων σχολικών τμημάτων, αίσθηση προκαλεί η απόφαση της ΔΔΕ Α΄ Αθήνας, να μειώσει αντί να «σπάσει» τμήματα στο ιστορικό 39ο ΓΕΛ στην Κυψέλη.
Οι διδάσκοντες στο σχολείο αντιδρούν σε αυτήν την απόφαση, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τα όσα είχε δηλώσει ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας για μείωση τμημάτων και διορισμό περισσότερων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Τονίζουν ότι πέρα από τους προφανείς κινδύνους της πανδημίας, «μία τέτοια κατάσταση, το ασφυκτικό «στοίβαγμα» των μαθητών, προκαλεί παράπλευρες απώλειες στην καθημερινότητά τους, επιβαρύνει την ψυχολογία τους, δημιουργώντας αρνητική διάθεση προς το σχολείο και τον «σχολικό χώρο», συναισθηματική αστάθεια, εμμονές, φοβίες, και για άλλα απρόβλεπτα φυσικά φαινόμενα ( ένας σεισμός ή ένα γεγονός πυρκαγιάς), με άμεσο αντίκτυπο στη μαθησιακή-γνωστική πρόοδό τους» και ζητούν να μην εφαρμοστεί.
Ανακοίνωση των εκπαιδευτικών του 39ου Γ. Ε. Λ. Αθήνας.
Την Παρασκευή, 20-8-2021, οι εκπαιδευτικοί του 39ο ΓΕΛ ενημερώθηκαν από τη Διευθύντρια, κ. Φουσέκη Μαγδαληνή, σχετικά με την απόφαση της ΔΔΕ Α’ Αθήνας, βάσει της οποίας για την τρέχουσα σχολική χρονιά προβλέπεται μείωση των τμημάτων του σχολείου μας από 22 που λειτουργούσαν μέχρι και πέρυσι σε 17 και αντίστοιχος διαμοιρασμός των μαθητών ανά 27 άτομα στις μεγαλύτερες και 22 στις μικρές αίθουσες του σχολείου, με ενδεχόμενο αυξητικής τάσης, χωρίς μείωση του καταγεγραμμένου μαθητικού δυναμικού ούτε κατ’ ελάχιστον.
Υπενθυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι οι μικρές αίθουσες προήλθαν από διχοτόμηση των μεγάλων σε παλαιότερο χρόνο και ότι ήδη οριακά ανταποκρίνονταν στους κανόνες ασφαλείας και υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς, όσο και στις εκπαιδευτικές μας ανάγκες.
Το 39ο ΓΕΛ είναι ένα σχολείο που προήλθε από συγχώνευση δύο μεγάλων εμβληματικών σχολείων της περιοχής μας, του 30ου και 39ου Λυκείου, στα οποία φοίτησαν γενιές και γενιές από το 1970 και φιλοξενεί μαθητικά αρχεία από το 1933.
Είναι ταυτόχρονα, το δημόσιο σχολείο της γειτονιάς, με πλούσια πολιτιστική δράση, συνδεδεμένο με την ιστορία της Κυψέλης και καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες παιδιών μιας όχι και τόσο προνομιούχου περιοχής της Αθήνας, προσφέροντας με την άοκνη προσπάθεια του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού υψηλού επιπέδου εκπαίδευση μέσα από ποικίλες δράσεις και παρεμβάσεις.
Η υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση αυτοαναιρείται
Ας αναλογιστούμε τις πολύ δύσκολες συνθήκες εν όψει μιας σχολικής χρονιάς, η οποία ξεκινάει ήδη με κάθε άλλο παρά ευοίωνα δεδομένα σύμφωνα και με τις απόψεις της επιστημονικής κοινότητας λόγω της υπάρχουσας πανδημίας.
Η απόφαση της ΔΔΕ Α’ Αθήνας, διακόπτει σε μία τόσο κρίσιμη χρονικά περίοδο την απρόσκοπτη συνέχιση της συνολικής αυτής προσπάθειας μαθητών και εκπαιδευτικών και βασίζεται, κατά την άποψή μας, στο γράμμα του νόμου και την αποτύπωση αριθμητικών μόνο στοιχείων. Σε αυτήν την περίπτωση, το πνεύμα του νόμου αποκαθηλώνεται και η δέσμευση της Πολιτείας να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση και ταυτόχρονα συνθήκες υγειονομικής ασφαλείας σε όλους αυτοαναιρείται.
Η τωρινή μείωση των τμημάτων ίσως οδηγήσει σε μείωση του δυναμικού του σχολείου
Μετά από αυτές τις εξελίξεις, δεν κρύβουμε, εξάλλου, τους φόβους μας για το μέλλον. Πιθανότατα, η τωρινή μείωση-συρρίκνωση των τμημάτων να δρομολογήσει προσεχώς και τη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού του σχολείου μας (μεταβολή της υπάρχουσας χωροταξικής κατανομής των μαθητών της περιοχής μας). Μία τέτοια αλλαγή, όμως, θα προκαλούσε αναστάτωση σε δεκάδες οικογένειες μαθητών που πιθανώς διοχετευθούν σε όμορα σχολεία.
Τα δύο τελευταία έτη κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ως κοινωνία- συνολικά αλλά και ως σχολική κοινότητα πρωτόγνωρες καταστάσεις, μία παγκόσμια απειλή, μία πανδημία ανυπέρβλητου μεγέθους με ολέθριες συνέπειες για όλους μας. Η πανδημία αποδόμησε εν τοις πράγμασι μεταξύ άλλων το σχολείο ως ζωντανό οργανισμό και «σχολικό χώρο».
Προφανώς, μία τέτοια κατάσταση, το ασφυκτικό ,δηλαδή, «στοίβαγμα» των μαθητών αναμφίβολα προκαλεί παράπλευρες απώλειες στην καθημερινότητά τους, επιβαρύνει, κατά την άποψή μας, την ψυχολογία τους, δημιουργώντας αρνητική διάθεση προς το σχολείο και τον «σχολικό χώρο», συναισθηματική αστάθεια, εμμονές, φοβίες, και για άλλα απρόβλεπτα φυσικά φαινόμενα ( ένας σεισμός ή ένα γεγονός πυρκαγιάς), με άμεσο αντίκτυπο στη μαθησιακή-γνωστική πρόοδό τους.
Ως εκ τούτου, η σύγχρονη συνεργατική διδασκαλία ακυρώνεται στην πράξη ενώ διαταράσσονται σοβαρά οι διαπροσωπικές σχέσεις μαθητή-εκπαιδευτικού. Iσχυρότατος δεσμός, ο οποίος διατηρήθηκε αλώβητος ακόμη και κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης χάρη στην ανυπέρβλητη προσφορά από ψυχής όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας.
Επίσης, δε θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε στον αντίκτυπο των παραπάνω συνθηκών στο οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών, το οποίο ήδη έχει δοκιμαστεί πολύπλευρα τα δύο τελευταία χρόνια.
Ο γ.γ. του ΥΠΑΙΘ είχε δηλώσει ότι όπου είναι δυνατόν σπάμε τα τμήματα
Ολοκληρώνοντας παραθέτουμε αυτούσιο απόσπασμα συνέντευξης του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ, σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ στις 19/8/2021 : «Στο κέντρο των μεγάλων πόλεων[…], όπου είναι αυτό δυνατόν σπάμε τα τμήματα και διορίζουμε επιπλέον αναπληρωτές. Εμείς είμαστε σε επικοινωνία με τους δήμους όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος παίρνουμε τον χώρο αυτό και τον δίνουμε στα σχολεία για να αναπτυχθούν τα τμήματα». Υπενθυμίζουμε ότι το 39ο ΓΕΛ Αθήνας διαθέτει τις απαιτούμενες αίθουσες.
Εν κατακλείδι, η δική μας παιδαγωγική θεώρηση δε συνάδει με μία τυπική, στεγανή, αυστηρά υπηρεσιακή προσέγγιση ως προς τους τρόπους αντιμετώπισης παρόμοιων καταστάσεων· τελικά, θα θέλαμε να γνωρίζουμε εάν θα ισχύσουν τα λεγόμενα του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ ή η εντολή του Διευθυντή της ΔΔΕ Α΄ Αθήνας ως προς τη συγκρότηση των τμημάτων.
Στον αγώνα μας αυτόν για τη διασφάλιση μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας η οποία θα παρέχεται σύμφωνα με τους βασικούς όρους της σύγχρονης παιδαγωγικής και ταυτόχρονα θα εγγυάται την υγεία όλων των εμπλεκομένων, απευθύναμε ανοιχτή επιστολή συμπαράστασης με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες και στους μαθητές/-τριες του σχολείου μας. Αυτή την κρίσιμη στιγμή καλούμε εσάς, συναδέλφους, συναδέλφισσες και φορείς να σταθείτε δίπλα μας και να μας υποστηρίξετε ενεργά.
Οι εκπαιδευτικοί-διδάσκοντες σχολικού έτους 2021-22 του 39ο ΓΕΛ Αθήνας
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις