Οι λάτρεις των σούπερ-γιοτ έβαλαν πλώρη για την Ελλάδα για να ξεφύγουν από την πανδημία
Πλούσιοι κατευθυνθείτε προς το Αιγαίο για να δώσετε ώθηση στη βιομηχανία διακοπών της χώρας
Όπως και πολλοί λάτρεις των σούπερ-γιοτ, έτσι και ο Johan Wedell-Wedellsborg περνά τα καλοκαίρια ταξιδεύοντας στη Μεσόγειο. Φέτος ο ίδιος και η οικογένειά του επέλεξαν την Ελλάδα, όπου απόλαυσαν λίγες εβδομάδες σε ένα ειδυλλιακό νησί στο 56 μέτρων γιοτ O’Natalina.
«Το γεγονός ότι μπορείς να ξυπνήσεις μόνος σε έναν κόλπο, να πας σε μια μικρή πόλη και να φας σε μια μικρή παραθαλάσσια ταβέρνα είναι μοναδικό. Στη γαλλική Ριβιέρα δεν είναι το ίδιο, απλά πλέεις κατά μήκος της ακτής, υπάρχουν περισσότερα σκάφη αναψυχής και δεν είναι τόσο απομονωμένα όσο η Ελλάδα», δήλωσε ο Wedell-Wedellsborg, ιδιοκτήτης της εταιρείας Weco Shipping που έχει σχέσεις με τη βασιλική οικογένεια της Δανίας.
Είναι μια από τον αυξανόμενο αριθμό πλούσιων οικογενειών που επέλεξαν να ναυλώσουν ένα σούπερ-γιοτ στα ελληνικά νερά αυτό το καλοκαίρι. Αυτό παρείχε μια πολύ αναγκαία ώθηση στη βιομηχανία των διακοπών του Αιγαίου, καθώς υπέμεινε ένα καλοκαιρινό πληγμένο όχι μόνο από την πανδημία του κορωνοϊού αλλά και από τις φυσικές καταστροφές.
«Η Ελλάδα σημείωσε αύξηση της δραστηριότητας σκαφών αναψυχής», δήλωσε ο Στιούαρτ Κάμπελ, αρχισυντάκτης του Boat International, του περιοδικού σούπερ-γιοτ, το οποίο παρακολούθησε 834 τέτοια σκάφη στα ελληνικά ύδατα τον Ιούλιο, ακριβώς πίσω από τη Γαλλία με 945 και την Ιταλία με 1.353. «Αυτό είναι πολύ αυξημένο από τα προηγούμενα χρόνια», πρόσθεσε.
Ένας λόγος για την άνοδο ήταν ότι η Ελλάδα άνοιξε για τους τουρίστες νωρίτερα από άλλους προορισμούς στη Μεσόγειο. Οι ξένοι επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων των Αμερικανών που δεν μπορούσαν να εισέλθουν στην Ευρώπη λόγω περιορισμών πανδημίας, έγιναν δεκτοί στην Ελλάδα από τα μέσα Μαΐου, εφόσον ήταν πλήρως εμβολιασμένοι ή έδειξαν αρνητικό τεστ κορωνοϊού.
Οι ιδιοκτήτες των σούπερ-γιοτ ανταποκρίθηκαν βάζοντας πλώρη με τα πλοία τους για την Ελλάδα, όπου γνώριζαν ότι θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε αυτά και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον για ναύλους.
Μεγάλο μέρος του στόλου σούπερ-γιοτ στον κόσμο περνά το μισό έτος στην Καραϊβική πριν μετακομίσει στη Μεσόγειο για το ευρωπαϊκό καλοκαίρι. Η συντριπτική πλειοψηφία είναι μηχανοκίνητα σκάφη που στελεχώνονται από επαγγελματικό πλήρωμα, σε αντίθεση με τα ιστιοπλοϊκά σκάφη.
«Είχαμε τόσα πολλά αιτήματα για την Ελλάδα φέτος. Το κύριο πρόβλημά μας είναι ότι δεν υπάρχει αρκετή προσφορά [για να καλυφθεί] η ζήτηση », δήλωσε η Barbara Dawson, ανώτερη μεσίτρια ναυλώσεων στο Camper & Nicholsons, που ειδικεύεται στα σούπερ-γιοτ.
Ένας άλλος λόγος για τη δημοτικότητα της Ελλάδας είναι ότι, με εκτεταμένη ακτογραμμή και περισσότερα από 220 κατοικημένα νησιά, οι πλούσιοι ιδιοκτήτες σούπερ-γιοτ την έκριναν ασφαλέστερη από άλλους προορισμούς. Ένα ναυλωμένο σκάφος είναι ουσιαστικά ένα πλωτό πολυτελές ξενοδοχείο όπου η δυνατότητα ελέγχου του περιβάλλοντος και η παρακολούθηση των επισκεπτών και του προσωπικού για τον ιό παρέχει ένα πρόσθετο επίπεδο ασφάλειας.
Η Ελλάδα υπέφερε από την πανδημία, αλλά δεν είχε τις ίδιες κορυφές με την Ιταλία, τη Γαλλία ή την Ισπανία – αν και τα νέα κρούσματα αυξήθηκαν κατακόρυφα τους τελευταίους δύο μήνες. “Η Ελλάδα θεωρήθηκε μια ασφαλής χώρα που τα πήγε καλά κατά τη διάρκεια του Covid-19, ειδικά για τους πελάτες μας στις ΗΠΑ”, δήλωσε ο Dawson.
Η Golden Yachts, η οποία κατασκευάζει και ναυλώνει σούπερ -γιοτ, επίσης επωφελήθηκε. «Πέρυσι η αγορά ήταν ένας απόλυτος εφιάλτης – φέτος είναι το αντίθετο. Δεν έχουμε ούτε μια μέρα ελεύθερη για κανένα από τα 42 σκάφη μας μέχρι το τέλος Αυγούστου», δήλωσε ο Γιάννης Δραγνής, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας.
Και συνέχισε: «Έχουμε πελάτες υψηλού κύρους, επιχειρηματίες, αθλητές και διασημότητες που ναυλώνουν τα σκάφη μας με την αίσθηση ότι είναι η ασφαλέστερη επιλογή για τις διακοπές τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας».
Η Ελλάδα έχει καταστραφεί από έντονες πυρκαγιές αυτό το καλοκαίρι, ιδιαίτερα στο νησί της Εύβοιας και γύρω από την πρωτεύουσα Αθήνα. Τα αυξανόμενα κρούσματα έχουν επίσης οδηγήσει σε περιορισμούς και τοπικούς αποκλεισμούς σε ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς.
Ωστόσο, αυτό δεν έχει αποθαρρύνει τους ξένους τουρίστες, με περισσότερα από 6 εκατομμύρια να φτάνουν ήδη φέτος. «Η τελευταία φορά που είδαμε έναν τέτοιο αριθμό ήταν πριν από την πανδημία του 2019», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης σε τηλεοπτική συνέντευξη αυτή την εβδομάδα.
Το σούπερ-γιοτ έχουν μήκος μεγαλύτερο από 24 μέτρα και το κόστος ενοικίασης μπορεί να κυμαίνεται από δεκάδες χιλιάδες έως αρκετά εκατομμύρια ευρώ την εβδομάδα, ανάλογα με το μέγεθος και το στυλ. Το πιο ακριβό όπως το αξίας 136 εκατομμύριων Flying Fox μπορεί να κοστίσει 3 εκατομμύρια ευρώ την εβδομάδα.
Δεν έχει δεχθεί μόνο η αγορά ναυλώσεων ενίσχυση που σχετίζεται με τον ιό. Οι πωλήσεις μεσιτείας σούπερ-γιοτ σημείωσαν επίσης ανοδικό ρεκόρ, σύμφωνα με το Boat Pro, το σύστημα πληροφοριών αγοράς της Boat International.
Όταν το πρώτο κύμα της πανδημίας χτύπησε στις αρχές του 2020, η δραστηριότητα ουσιαστικά σταμάτησε – τα πλοία σταμάτησαν να πωλούνται και η παραγωγή σκαφών στα ναυπηγεία έπαψε.
Αλλά οι αγοραστές επέστρεψαν σε μεγάλο αριθμό το περασμένο καλοκαίρι, με αποτέλεσμα το δεύτερο εξάμηνο του 2020 να σημειώσει περισσότερες πωλήσεις από οποιοδήποτε άλλο εξάμηνο. Αυτή η τάση επιταχύνθηκε το 2021, η οποία ξεπέρασε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Στο πρώτο εξάμηνο, 344 σούπερ-γιοτ άλλαξαν χέρια στην χρηματιστηριακή αγορά, πολύ μπροστά από τα προηγούμενα χρόνια.
«Οι άνθρωποι που προηγουμένως δίσταζαν να εισέλθουν στον τομέα συνειδητοποίησαν ότι το σκάφος αναψυχής παρέχει το τέλειο μέσο απομόνωσης για αυτούς και τις οικογένειές τους», είπε ο Κάμπελ.
Ενώ τα σούπερ-γιοτ μεταφέρουν τεράστιες ιδιωτικές αποθήκες τροφίμων και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης, η παρουσία τους μπορεί να προσφέρει σημαντική ώθηση στις τοπικές οικονομίες. Οι επισκέπτες από σούπερ-γιοτ ξοδεύουν έως και πέντε φορές περισσότερα από τον μέσο όρο φιλοξενούμενων σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα, σύμφωνα με μια προ-πανδημική μελέτη του Συνδέσμου Ελληνικών Μαρίνων.
«Σε αντίθεση με τα κρουαζιερόπλοια, όπου οι άνθρωποι τείνουν να τρώνε και να ξοδεύουν στο πλοίο, μέρος της χαράς του γιοτ είναι η ανακάλυψη νέων μπαρ και εστιατορίων. Υπάρχουν επίσης τέλη πρόσδεσης, που ωφελούν άμεσα τις τοπικές οικονομίες, και πώληση αγαθών και υπηρεσιών », δήλωσε ο Κάμπελ.
Η Όλγα Μηλιώνη, πράκτορας σκαφών με έδρα τη Μύκονο, ένα αγαπημένο ελληνικό νησί για τα σούπερ-γιοτ τόνισε επίσης τα οικονομικά οφέλη που φέρνουν.
«Αστακοί, ψάρια κορυφαίας ποιότητας, λουλούδια, καθώς και υπηρεσίες λιμουζίνας και κρατήσεις VIP στα νησιά, όπου μπορούν να ξοδευτούν 10.000 ευρώ μόνο για ποτά», είπε.
«Άλλοι ζήτησαν μια πραγματικά ακριβή τσάντα. Το Το ή μπουκάλια σαμπάνιας και αποσκευές με ειδική ετικέτα », ενώ κάποιος άλλος «άκουσε έναν DJ να παίζει σε ένα κλαμπ και του ζήτησε να κάνει ένα ιδιωτικό σόου στο γιοτ τους».
Πηγή ΟΤ
- Παναθηναϊκός: Η 11άδα κόντρα στην Athens Kallithea (pic)
- Ορέσνικ εναντίον δυτικής άμυνας: Ποιός θα υπερισχύσει;
- Συρία: Συνεχίζει τις συναντήσεις ο αλ Τζουλάνι – Ραντεβού με αντιπροσωπεία των Δρούζων
- Star Wars, Kέιτι Πέρι, Apple TV και Κλούνεϊ: Οι losers της χρονιάς για το The Hollywood Reporter
- LIVE: Ρεάλ Μαδρίτης – Σεβίλλη
- Πρώτες δοκιμές στην Cosmote για την αποστολή SMS μέσω δορυφόρων