Δρέσδη – Η αποκατάσταση ενός έργου του Vermeer αποκαλύπτει πίνακα του Έρωτα κρυμμένο για πάνω από 350 χρόνια
Ο πίνακας του Vermeer αποκαταστάθηκε στη Δρέσδη
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι ήδη εδώ – Έχει άλλη μορφή και δεν γίνεται μόνο στην Ουκρανία
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Μπέζος για τη βία κατά των γυναικών: Έχουν ευθύνη όλοι οι θεσμοί
Ο Johannes Vermeer δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένος κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Ο Ολλανδός ζωγράφος πέθανε αφήνοντας την οικογένειά του χρεωμένη και έχοντας δημιουργήσει έναν περιορισμένο αριθμό ζωγραφικών έργων.
Στην πραγματικότητα, μόνο 34 πίνακες ζωγραφικής – συμπεριλαμβανομένου του διάσημου Κοριτσιού του με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι – του αποδίδονται σήμερα.
Ωστόσο, η δημοτικότητά του αυξήθηκε μετά τον 19ο αιώνα και κρατάει μέχρι σήμερα. Η εμφάνιση κάποιας είδησης σχετικά με τον ή κάποιον πίνακα του, δημιουργεί σάλο στον κόσμο της τέχνης.
Και αυτό ακριβώς συνέβη με την ανακοίνωση μιας πρόσφατης αποκατάστασης ενός πίνακα του.
Ήταν κρυμμένο για χρόνια
Μετά από δυόμιση χρόνια, το μουσείο Staatliche Kunstsammlungen της Δρέσδης αποκάλυψε τα αποτελέσματα μιας μεγάλης αποκατάστασης των πινάκων του Vermeer που έχουν στη συλλογή του. Το έργο «Κοπέλλα που διαβάζει γράμμα δίπλα στο παράθυρο» φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1657 και 1659 και βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου από το 1742.
Όπως συμβαίνει συχνά με έργα του Vermeer, ο πίνακας αποδόθηκε αρχικά σε άλλους καλλιτέχνες. Αλλά το 1880, ο Γάλλος κριτικός τέχνης Théophile Thoré-Bürger μελέτησε τον πίνακα και τον απέδωσε σωστά στον Ολλανδό Δάσκαλο.
Η ελαιογραφία δείχνει μια νεαρή γυναίκα, ντυμένη στα κίτρινα και μαύρα, να διαβάζει ένα γράμμα δίπλα σε ένα ανοιχτό παράθυρο. Αρχικά, ο τοίχος πίσω της ήταν κενός, αλλά μια ακτινογραφία το 1979 έδειξε ότι υπήρχε κάτι άλλο από κάτω. Κάτω από τον μονόχρωμο τοίχο ήταν στην πραγματικότητα ένας «πίνακας» ενός γυμνού Έρωτα.
Καθώς δεν ήταν ασυνήθιστο για τους καλλιτέχνες να ζωγραφίζουν πάνω από το έργο τους, οι μελετητές αρχικά πίστεψαν ότι ο Vermeer είχε απλά αλλάξει γνώμη και αποφάσισε να κρατήσει τον τοίχο γυμνό.
Ωστόσο, ένα ερευνητικό έργο που ξεκίνησε το 2017 διέψευσε αυτούς τους ισχυρισμούς. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία, οι ερευνητές κατάφεραν να συμπεράνουν ότι η επικάλυψη ολοκληρώθηκε αρκετές δεκαετίες μετά το τέλος του πίνακα. Αυτές οι πληροφορίες ανέτρεψαν εντελώς την άποψη για το έργο, καθώς οι ιστορικοί τέχνης συνειδητοποίησαν τώρα ότι δεν κοιτούσαν το πραγματικό δημιουργικό όραμα του Vermeer. Έτσι, ειδικοί αποκατάστασης από το μουσείο άρχισαν να εργάζονται προσεκτικά για να αφαιρέσουν την επικάλυψη το 2018.
Ως αποτέλεσμα ανεδείχθη ο γυμνός ερωτιδεύς, ο οποίος παρεμπιπτόντως εμφανίζεται σε παρόμοια στάση και μορφή σε έναν άλλο πίνακα του Vermeer: «Κοπέλλα δίπλα στο βιργινάλι» που βρίσκεται στο Λονδίνο
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις