Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πάνω από 4,79 δισ. δολ. επένδυσαν οι Έλληνες για αγορές πλοίων

Πάνω από 4,79 δισ. δολ. επένδυσαν οι Έλληνες για αγορές πλοίων

Το οκτάμηνο φέτος ο ελληνικός εφοπλισμός επένδυσε πάνω από 4,798 δισ. δολ για την αγορά 274 πλοίων «από δεύτερο χέρι» και είναι στην κορυφή της λίστας των αγοραστών

* Του Λάμπρου Καραγεώργου

Μετά από ένα μικρό διάλειμμα κατά το οποίο οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν πάρει κεφάλι ως αγοραστές second hand πλοίων  των Ελλήνων, η «τάξη» επανήλθε στη διεθνή ναυτιλία.

Το οκτάμηνο φέτος ο ελληνικός εφοπλισμός επένδυσε πάνω από 4,798 δις. δολ για την αγορά 274 πλοίων «από δεύτερο χέρι» και είναι στην κορυφή της λίστας των αγοραστών με τους κινέζους να ακολουθούν δεύτεροι πολύ μακριά με την αγορά 221 πλοίων συνολικής αξίας 2,927 εκατ. δολ., σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.

Πέρυσι όμως το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου,  οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν βρεθεί στην πρώτη θέση καθώς  αποδείχθηκαν πιο δραστήριοι από τους Έλληνες συναδέλφους τους, αγοράζοντας συνολικά 113 πλοία επενδύοντας 2,136 δισ. δολ., ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν 108 πλοία επενδύοντας 1,722 δισ. δολ.

Έλληνες και Κινέζοι ήταν και παραμένουν οι πιο δραστήριοι στις αγοραπωλησίες πλοίων τα τελευταία χρόνια. Μόνο όμως μια φορά οι Κινέζοι πέρασαν μπροστά. Υπήρχε και μία άλλη περίοδο που ήταν «ισόπαλοι».

«Μάχη» με τους Κινέζους

Φέτος πάντως το οκτάμηνο οι αγοραπωλησίες πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με άλλες χρονιές καθώς 1.327 πλοία άλλαξαν χέρια συνολικής αξίας 19,54 δις. δολ., με τα Bulkers να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των συναλλαγών (637 πλοία). Η άνοδος των ναυλαγορών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα containerships ευνόησαν τις συναλλαγές.

Αντιθέτως το οκτάμηνο του 2020 λόγω και της πανδημίας οι αγοραπωλησίες είχαν «παγώσει» με αποτέλεσμα να αλλάξουν χέρια 702 πλοία, συνολικής αξίας 10,613 δισ. δολ., ενώ το 2019 την ίδια περίοδο είχαν αλλάξει χέρια 898 πλοία συνολικής αξίας 11,690 δισ. δολ.

Το πρώτο οκτάμηνο του 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν μεταξύ άλλων 173 bulkers αξίας 2,84 δις. δολ, 64 δεξαμενόπλοια αξίας 1,29 δις. δολ, 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 0,36 δις. δολ και τέσσερα gas carrier αξίας 0,23 δις. δολ.

Από την πλευρά των πωλητών οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρέθηκαν στη δεύτερη θέση με πωλήσεις 168 πλοία αξίας 2,2 δις. δολ ενώ στην πρωτη θέση παραδοσιακά βρίσκονται οι Γιαπωνέζοι οι οποίοι το οκτάμηνο φέτος πούλησαν 190 πλοία αξία 3,01 δις. δολ.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Θρυλική καρδιά ο Σέστιτς!

Ο παλιός άσος του Ολυμπιακού και του Ερυθρού Αστέρα αναρρώνει μετά την πετυχημένη μεταμόσχευση καρδιάς στην οποία υποβλήθηκε αφού η ζωή του ήταν σε άμεσο κίνδυνο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο