Renault Megane E-Tech: Όλα αλλιώς
Η νέα, πέμπτη γενιά του Megane μετασχηματίζει την πρότερη φόρμουλα του μικρομεσαίου hatchback σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό και crossover σύνολο με υψηλή ψηφιακή νοημοσύνη.
Ανάμεσα στις πολυαναμενόμενες και πιο τολμηρές πρεμιέρες της έκθεσης του Μονάχου συγκαταλέγεται και η νέα γενιά του Megane. Εκτός από τις παραπάνω από προφανείς αλλαγές σε σχέση με αυτό που ξέραμε μέχρι σήμερα ως Megane, να σημειωθεί ότι το νέο μοντέλο είναι το πρώτο αυτοκίνητο της γαλλικής φίρμας που αναλαμβάνει να δώσει την προϊοντική διάσταση του «Renaulution» του φιλόδοξου προγράμματος εξηλεκτρισμού της γκάμας της που η Renault παρουσίασε στις αρχές της χρονιάς.
Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι το Megane E-Tech είναι το πρώτο δεύτερης γενιάς ηλεκτρικό μοντέλο των Γάλλων, ή Generation 2.0 όπως το αποκαλούν οι ίδιοι, θέλοντας να σηματοδοτήσουν με αυτόν τον τρόπο την παρουσία της πλατφόρμας CMF-EV στην αθέατη πλευρά του, δηλαδή μιας αρχιτεκτονικής που δημιουργήθηκε από την Συμμαχία, σχεδιασμένη εξαρχής με γνώμονα τα ζητούμενα της ηλεκτροκίνησης αποκλειστικά.
Στο προκείμενο, το Megane E-Tech θα διατεθεί από τις αρχές της επόμενης χρονιάς, αρχικά σε δύο εκδόσεις μπαταρίας 40 kWh και 60 kWh οι οποίες θα εγγυώνται αυτονομία 300 και 470 χλμ. αντίστοιχα.
Η επαναφόρτιση των μπαταριών σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως και 130 kW εξασφαλίζει την αναπλήρωση της ενέργειας από το 15% έως το 80% σε μόλις 30 λεπτά ενώ, σε ό,τι αφορά τους πιο συμβατικούς, οικιακούς τρόπους φόρτισης υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε συστήματα φόρτισης 7,4, 11 και 22 kW με τα δύο τελευταία να είναι προαιρετικά.
Όπως συνηθίζεται ωστόσο στο ηλεκτροκίνητο είδος, ένα μέρος της ενέργειας των μπαταριών αναπληρώνεται και εν κινήσει ή μάλλον ακριβέστερα κατά την επιβράδυνση, χάρη στο σύστημα ανάκτησης που προσφέρει τέσσερις επιλογές για την ρύθμισή του, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να ορίσει το βαθμό παρέμβασής του μέσω paddles στο τιμόνι.
Παρόλο που η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική όπου βασίζεται το Megane E-Tech θα μπορούσε να επιτρέψει δυνητικά και τετρακίνηση, το γαλλικό μοντέλο θα είναι, αρχικά τουλάχιστον, διαθέσιμο ως εμπροσθοκίνητο προσφέροντας δύο επιλογές σε ό,τι αφορά την ισχύ. Η πρώτη εξασφαλίζει 130 ίππους και 250 Nm ροπής ενώ η δεύτερη 217 ίππους και 300 Nm ροπής.
Η ισχυρότερη εγγυάται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης Eco, Comfort και Sport τα οποία παραμετροποιούν στοιχεία από την απόκριση του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης έως τον εσωτερικό φωτισμό και τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων. Να σημειωθεί ότι στις δυνατότητες του νέου Megane συγκαταλέγεται και η δυνατότητα ρυμούλκησης φορτίου έως και 900 κιλά.
Ακόμα σημαντικότερη ωστόσο θα μπορούσε να χαρακτηρίσει την θέση της Renault σε ό,τι αφορά το κεφάλαιο οδική συμπεριφορά, καθώς, εκτός από τις παραπάνω επιλογές που προδίδουν μια σπορ διάθεση, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και την ιδιαίτερη έμφαση στον καινοτόμο σχεδιασμό και την τεχνολογία της μπαταρίας το Megane E-Tech ζυγίζει μόλις 1.624 κιλά, όντας το ελαφρύτερο ηλεκτρικό οικογενειακό crossover της αγοράς.
Παράλληλα, με μεταξόνιο 2,7 μέτρων και ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα χάρη και στην ιδιαίτερα λεπτή μπαταρία, η ευρυχωρία του εσωτερικού του προδιαγράφεται αποκαλυπτική για τα δεδομένα του μοντέλου. Παράλληλα, η επιλογή της Renault να εμμείνει στον ένα ηλεκτροκινητήρα έχει οριοθετήσει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ στα 440 λίτρα, δηλαδή στα μεγέθη του προκατόχου του.
Εκτός από τους άφθονους χώρους, το στίγμα του εσωτερικού δίνει η ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή τεχνολογία με κυρίαρχο το νέας γενιάς infotainment OpenR Link το οποίο συνοψίζεται στην παρουσία μιας οθόνης 12,3 ιντσών που φιλοξενείς τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και μιας κάθετου προσανατολισμού οθόνης αφής 12,0 ιντσών για το infotainment που υπόσχεται καλύτερο χειρισμό και γραφικά από κάθε αντίστοιχο σύστημα σε προηγούμενο Renault. To παζλ συμπληρώνουν τα λογισμικά Android και Apple για πλήρη ενσωμάτωση και τη δυνατότητα χρήσης των αντίστοιχων ψηφιακών βοηθών.
Τα υλικά που συναποτελούν τον θάλαμο συμβαδίζουν με τον πράσινο προσανατολισμό του αυτοκινήτου προερχόμενο από ανακύκλωση ή από υλικά που έχουν δημιουργηθεί με σεβασμό στο περιβάλλον.
Επίσης, η νέα crossover υπόσταση υπόσχεται αυτονόητα μια πιο ψηλή θέση οδήγησης και καλύτερη ορατότητα συνεπικουρούμενης της ηλεκτρικής διάταξης. Επίσης, όπου κάτι δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει ιδανικά παρεμβαίνει η τεχνολογία. Τυπικό παράδειγμα η παρουσία ψηφιακού καθρέπτη οπισθοπορείας ο οποίος φροντίζει να καλύψει το έλλειμμα ορατότητας όταν το περιεχόμενο του πορτ μπαγκάζ υπερβεί το σχετικά μικρό πίσω παρμπρίζ.
Εξάλλου, το Megane E-Tech βρίθει ευφυών τεχνολογιών στις οποίες συγκαταλέγονται σύστημα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών το οποίο λειτουργεί και κατά την οπισθοπορεία, ενεργό cruise control που λειτουργεί εν είδει συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης, σύστημα διατήρησης της πορείας, περιμετρική όραση και σύστημα προειδοποίησης και αποτροπής εξόδου σε περίπτωση που υπάρχει εμπόδιο ή άλλο κινούμενο όχημα.
- Άνοιξε ο δρόμος προς Δελφούς από την Αράχοβα
- Δολοφονία στην Εύβοια: Στα δικαστήρια ο 29χρονος γαμπρός του 66χρονου – Πού στρέφει τις κατηγορίες
- Ρίτσαρντ Ράιτ: Ένας μαύρος Αμερικανός στο υπόγειο του Ντοστογιέφσκι
- Ανδρουλάκης: Άμεσα πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα των συμβολαίων υγείας
- Black Friday: Πώς κινήθηκαν οι αγοραστές – Σε ποια προϊόντα έδειξαν προτίμηση
- LIVE: Αστέρας Τρίπολης – Άρης