Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Σε δύο τομείς «ψάχνει» το δυνατό φίνις ο ελληνικός τουρισμός

Σε δύο τομείς «ψάχνει» το δυνατό φίνις ο ελληνικός τουρισμός

Μετά τον πολύ καλό Αύγουστο που, στο σύνολο της χώρας, φαίνεται να έφτασε σε πληρότητες στα επίπεδα του 80%, αυτό που αναζητά τώρα ο ελληνικός τουρισμός για να «κλειδώσει» το «50%» επικεντρώνεται σε δύο στόχους

Για ένα δυνατό φίνις που θα επιβεβαιώσει μία πολύ καλή χρονιά, λαμβανομένης υπόψη της πανδημίας, «ψάχνει» ο ελληνικός τουρισμός.

Μετά τον πολύ καλό Αύγουστο που, στο σύνολο της χώρας, φαίνεται να έφτασε σε πληρότητες στα επίπεδα του 80%, αυτό που αναζητά τώρα ο ελληνικός τουρισμός για να κλειδώσει το στόχο του «50%» (τουριστικά έσοδα 2021, ως ποσοστό των τουριστικών εσόδων του 2019) είναι να πάει καλά η «ουρά» της τουριστικής σεζόν στους καλοκαιρινούς προορισμούς και να καταγραφεί ένα ικανοποιητικό ενδιαφέρον για την Αθήνα το δίμηνο Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, δύο μήνες που ιστορικά είναι «high season» για την πρωτεύουσα.

Αυτοί είναι οι δύο τομείς, στους οποίους εστιάζει την προσοχή του το επόμενο διάστημα ο τουριστικός κλάδος της χώρας, προκειμένου να έχουμε μία οριστικά καλή σεζόν για φέτος, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι δεν θα έχουμε έξαρση της πανδημίας πανευρωπαϊκά και στην Ελλάδα.

Ποιοι μένουν ανοικτοί μέχρι Νοέμβριο

Για την Αθήνα, ως προορισμό, οι ξενοδόχοι δεν μπορούν να κάνουν πολλά, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των κρατήσεων είναι μέσω Internet και σχεδόν last minute. Για τους θερινούς τουριστικούς προορισμούς, όμως, αυτό που κάνει ο ξενοδοχειακός τομέας είναι να «γεμίζει τα κενά» των επόμενων ημερών με προσφορές, σε μία προσπάθεια να διατηρήσει όσο το δυνατόν πιο υψηλές πληρότητες μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, αλλά και τον Οκτώβριο.

Κρήτη, Ρόδος, Κως είναι προορισμοί που παραμένουν «ανοικτοί» σχεδόν μέχρι και το Νοέμβριο.

Φέτος, όπως εκτιμούν παράγοντες της ξενοδοχειακής αγοράς, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος μπορεί να είναι – τηρουμένων των αναλογιών – «δυνατοί» μήνες, καθώς προχωρούν και οι εμβολιασμοί σε μία σειρά χωρών της ΕΕ, όπως π.χ. στην Ολλανδία, και ανοίγει για περισσοτέρους πολίτες ο δρόμος για ταξίδια.

Όπως εκτιμάται, αυτοί που έχουν μεγαλύτερη διάθεση για ταξίδια είναι οι εμβολιασμένοι πολίτες των χωρών της ΕΕ και αυτό, εφόσον δεν υπάρξει κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό αναφορικά με την πορεία της πανδημίας, θα εκφραστεί και τους επόμενους δύο μήνες.

Δυναμικός ο Σεπτέμβριος

Επισημαίνεται ότι ο Σεπτέμβριος μέχρι στιγμής παραμένει δυναμικός, καθώς οι πληρότητες στα ξενοδοχεία σε δημοφιλείς προορισμούς παραμένει στα επίπεδα του 80% του 2019, ενώ όσον αφορά την Αθήνα κάθε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη, γιατί η αγορά της πρωτεύουσας δεν λειτουργεί με tour operators.

Αυτή τη στιγμή, οι πληρότητες σε ορισμένες μονάδες είναι στα επίπεδα του 50%, ωστόσο, είναι δύσκολο να προβλεφθεί τι θα συμβεί τις επόμενες εβδομάδες. Όπως διευκρινίζεται πάντως αρμοδίως, υπάρχουν και μονάδες που είναι μία… κατηγορία μόνες τους, όπως π.χ. ο Αστέρας Βουλιαγμένης, όπου εκεί οι πληρότητες είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Αυτό που επίσης παρακολουθούν σε καθημερινή βάση οι ξενοδοχειακοί παράγοντες είναι η πορεία της πανδημίας. Αν και διαπιστώνουν ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν χαλαρώσει σημαντικά τα μέτρα, κυρίως για τους εμβολιασμένους, δεν παύουν να φοβούνται μία έξαρση της πανδημίας, που θα τις υποχρεώσει σε αυστηρότερα περιοριστικά μέτρα.

Υψηλές επιδόσεις

Πάντως, οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού μέχρι τώρα κρίνονται ιδιαίτερα ικανοποιητικές.

Σύμφωνα με στοιχεία της Fraport, από τα 14 αεροδρόμια που ελέγχει, οι διεθνείς αφίξεις τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, έκλεισαν στο 80% των αφίξεων του Αυγούστου του 2019, που σημαίνει ότι, σε ετήσια βάση, στα 14 αεροδρόμια είμαστε πλέον σε αφίξεις πάνω από το 50% του 2019.

Αν ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος κινηθούν ανάλογα με τον Αύγουστο (-20% σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες το 2019), τότε η αεροπορική επιβατική κίνηση θα φτάσει στο 60% αυτής του 2019.

Από τους δημοφιλείς προορισμούς ξεχωρίζουν τον Αύγουστο η Σαντορίνη, που και αυτό το μήνα, όπως και τον Ιούλιο, είχε περισσότερους επιβάτες (+6%) από ό,τι τον Αύγουστο του 2019, ενώ πολύ καλά πήγε η Μύκονος (-10% σε σύγκριση με τον Αύγουστο τον 2019) και ανάλογα και τα υπόλοιπα νησιά.

Στα ξενοδοχεία, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εβδομαδιαίας έρευνας του ΙΤΕΠ για το διάστημα 16-22 Αυγούστου, η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας ήταν 71% και η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας ήταν 83%.

Επίσης, η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας ήταν 81 ευρώ, ενώ η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας ήταν 126 ευρώ, με τη συνολική μέση τιμή να είναι στα 114 ευρώ. Πάντως, η υψηλότερη τιμή που πέτυχαν τα ξενοδοχεία, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΤΕΠ, ήταν τα 120 ευρώ το διάστημα 2-8/8.

Δεδομένου λοιπόν ότι φέτος τα ταξιδιωτικά έξοδα ανά ταξίδι είναι υψηλότερα, τα συνολικά έσοδα για τη χώρα μας θα είναι υψηλότερα, για τον ίδιο αριθμό αφίξεων, σε σύγκριση με το 2019.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος που αφορούν και στον Ιούνιο, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ανήλθε στα 631,2 ευρώ έναντι 557,5 ευρώ το ίδιο διάστημα το 2019, καταγράφοντας μία αύξηση κατά 13,21%. Επίσης, ειδικά τον Ιούνιο, φέτος, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι ήταν 728,7 ευρώ έναντι 607,4 ευρώ τον Ιούνιο του 2019, σημειώνοντας μία αύξηση κατά 19,97%.

Η άνοδος αυτή επιβεβαιώνεται και από διεθνείς μελέτες. Οι τιμές των ξενοδοχείων, κυρίως πολυτελών και πεντάστερων, αυξήθηκαν φέτος το καλοκαίρι σε δημοφιλείς προορισμούς της Μεσογείου, σύμφωνα με στοιχεία μελέτης της ισπανικής Mabrian Technologies (την παρουσίασε ΕΔΩ ο ot.gr), που έγινε σε περισσότερα από 73.000 ξενοδοχεία.

Η Ελλάδα είναι, με διαφορά, ο μεσογειακός προορισμός που έχει καταγράψει τη μεγαλύτερη αύξηση: + 31% για ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων και +47% για ξενοδοχεία πέντε αστέρων.

Η Τουρκία είναι η χώρα με τις μικρότερες αυξήσεις, ενώ καταγράφει και πτώση – 4% στα ξενοδοχεία τριών αστέρων.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Λάκης Λαζόπουλος: Τι σχέση έχουν οι Δέκα Μικροί Μήτσοι με την υπέρταση;

«Τα πάντα» είναι η αυθόρμητη συγκινητική απάντηση που δίνει ο Λάκης Λαζόπουλος όταν ακούει το όνομα Τασούλα. Τα συναισθήματα από την χαρά στη συγκίνηση στο γέλιο και στην χαρμολύπη εναλλάσσονται με ταχύτητα φωτός στο παιχνίδι των γρήγορων ερωτήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024