smart Concept #1: Η εποχή της ενηλικίωσης
H smart ενηλικιώνεται παρουσιάζοντας το πρώτο δείγμα γραφής μιας νέας και πάντα ηλεκτρικής εποχής η οποία θα έχει μεγαλύτερες διαστάσεις αλλά και βλέψεις
Η θυγατρική του ομίλου Daimler και πλέον κατά το ήμισυ ιδιοκτησία της κινεζικής Geely αποκαλύπτει από την έκθεση του Μονάχου το μοντέλο που θα αναλάβει να παγιώσει την νέα ηλεκτρική εποχή όπου έχει εισέλθει, διευρύνοντας παράλληλα την απήχησή της στο ολοένα μεγαλύτερο κοινό των crossover/SUV.
Το Concept #1 όπως ονομάζεται, προσγειώθηκε στο γερμανικό floor με το status του πρωτοτύπου προσφέροντας όμως, σύμφωνα με τις συστάσεις «μια σαφή εικόνα της έκδοσης παραγωγής η οποία θα αποτελέσει το πρώτο μοντέλο της νέας αμιγώς ηλεκτροκίνητης εποχής της smart».
Με μήκος 4,29 μέτρα και ύψος 1,70, δηλαδή με διαστάσεις που παραπέμπουν στην μικρομεσαία κατηγορία, το Concept #1 αποτυπώνει επίσης τη σταδιακή μετεξέλιξη της smart σε μια εταιρεία που δεν θα περιορίζεται πλέον στα αστικών προδιαγραφών μοντέλα.
Ενδεικτικό επίσης είναι ότι το μεταξόνιο του Concept #1 διαμορφώνεται σε 2,75 μέτρα, υπερισχύοντας κατά 10 εκατοστά από το αντίστοιχο μέγεθος του μεγαλύτερης κατηγορίας Nissan Qashqai, υπογραμμίζοντας εμφατικά την πρόθεση της smart να μεταπηδήσει στην κατηγορία των οικογενειακών αμιγώς ηλεκτροκίνητων SUV.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, αξίζει να σημειωθεί ότι το Concept #1 είναι ένα επί ίσοις όροις δημιούργημα των Daimler-Geely με την πρώτη να υπογράφει την αισθητική του και τη δεύτερη την τεχνολογία του.
Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Daimler, Gorden Wagener «Το Concept #1 αποτυπώνει τον μετασχηματισμό της εικόνας της smart με μια cool και πιο ενήλικη προσέγγιση. Δημιουργήσαμε ένα νέο σχεδιαστικό DNA το οποίο έχει τη δυναμική να καθιερώσει την smart σε κυρίαρχη εταιρεία στο design».
Με την ίδια ακριβώς λογική της εξωτερικής σχεδίασης έχει διαμορφωθεί και το εσωτερικό του το οποίο εκτός από την ευρυχωρία και την πρακτικότητα δίνει έμφαση και στην ψηφιακή τεχνολογία. Επίκεντρο αποτελεί μια οθόνη 12,8 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment και στην αθέατη πλευρά πανίσχυροι επεξεργαστές που αναλαμβάνουν να διαχειρίζονται τόσο το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και τα συστήματα υποβοήθησης όσο και την ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Σύμφωνα με τις συστάσεις, το 75% των επεξεργαστών θα επιδέχονται over the air αναβάθμιση στην έκδοση παραγωγής.
Αυτό που προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί είναι οι διατυπώσεις που θα αφορούν το «hardware», δηλαδή την αρχιτεκτονική όπου θα βασίζεται το νέο μοντέλο. Οι διαθέσιμες πληροφορίες κάνουν λόγο για μια νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία SEA, η οποία θα είναι αρκετά ευέλικτη, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει ένα ή δύο μοτέρ και μπαταρίες απόδοσης από 58 έως 100 kWh. Στην περίπτωση του smart αναμένεται να αξιοποιηθεί ένα μοτέρ, πιθανότατα τοποθετημένο στον πίσω άξονα προκειμένου να συμβάλλει σε ένα περιορισμένο κύκλο στροφής. Σε επίπεδο ισχύος, η ισχυρότερη έκδοση αναμένεται να προσφέρει έως και 260 ίππους ενώ σε δεύτερο χρόνο δεν θα πρέπει να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο τετρακίνησης.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την κατασκευή του νέου SUV από το 2023. Η παραγωγή του θα πραγματοποιηθεί σε μια νέα κοινοπραξία των Daimler-Geely στην Κίνα η οποία στη συνέχεια θα φιλοξενήσει επίσης τις νέες γενιές των αμιγώς ηλεκτροκίνητων smart fortwo και forfour.
- «Έξω φρενών» οι οπαδοί της Σίτι με τις «δικαιολογίες» του Γκουαρντιόλα
- Greek Government Targets Record Investment Program and Tax Relief for Middle Class
- Κρήτη: Αντί για τα δεσμά του γάμου πέρασαν στον γαμπρό χειροπέδες
- Ο Σπανούλης πλησιάζει στη Μονακό: Η συνάντηση στη Θεσσαλονίκη, το οριστικό deal και το… ΟΑΚΑ
- Το μεγάλο στοίχημα για τον ΣΥΡΙΖΑ μετά την πολύμηνη φουρτούνα
- Η «Famagusta» ρίχνει φως στο επί 20 χρόνια χαμένο ντοκιμαντέρ της Μελίνας Μερκούρη