Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ποιες φράσεις δεν πρέπει να λες στη δουλειά αν θες να πετύχεις

Ποιες φράσεις δεν πρέπει να λες στη δουλειά αν θες να πετύχεις

Η εικόνα ενός εργαζόμενου δεν εξαρτάται μόνο από την παρουσία του και τις πράξεις του, αλλά πολλές φορές και από τις φράσεις που χρησιμοποιεί στον εργασιακό του χώρο.

Δημιουργείς ένα καλό βιογραφικό και ντύνεσαι όπως πρέπει για να πάρεις τη δουλειά. Ακόμα και αν το αποτέλεσμα είναι θετικό, δεν θα πρέπει να σταματήσεις να προσπαθείς να παρουσιάζεσαι σωστά για να πετύχεις ακόμα περισσότερα.

Για το λόγο αυτό, αρκετοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι πέρα από τις πράξεις σου, ιδιαίτερη σημασία έχουν και οι φράσεις που χρησιμοποιεί ο κάθε εργαζόμενος.

Οι φράσεις που θα χρησιμοποιήσει κανείς στο χώρο εργασίας του προκαταβάλλουν άμεσα τον συνεργάτη του, πριν καν δράσει πάνω σε κάτι. Δες αναλυτικά τις φράσεις που θα πρέπει να σταματήσεις να λες στη δουλειά και με ποιες να τις αντικαταστήσεις, όπως τις συγκέντρωσε το savoirville.gr.

«Ενημέρωσε με»

Ενώ η φράση αυτή μοιάζει ιδιαίτερα ευγενική, ουσιαστικά τοποθετεί το βάρος της απόφασης στον δέκτη της. Αν έχεις γράψει ένα υπέροχο, λεπτομερές email, κλείνοντας με αυτή τη φράση, αφήνεις όλη την προσπάθεια στον παραλήπτη. Είναι προτιμότερο να δείξεις την προθυμία και συνεργατικότητα σου ως προς τη λήψη μιας απόφασης. «Ενημέρωσε με αν θέλεις βοήθεια στο σχεδιασμό αυτού του project» θα ήταν μία πολύ πιο ειλικρινής και θαρραλέα απάντηση.

«Νιώθω/Νομίζω πως»

«Νιώθω/νομίζω πως πρέπει να πάρω αύξηση φέτος» είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Εντόπισε το λάθος. Ξεκινώντας τη φράση σου με αυτό τον τρόπο, δείχνεις όχι τόσο σίγουρη για τον εαυτό σου. Δεν είσαι σίγουρη για το αν αξίζεις την αύξηση; Αντί αυτού, θα μπορούσες να πεις «Θα ήθελα να λάβετε υπόψη σας το ενδεχόμενο της αύξησης μου φέτος, γι’ αυτόν και αυτόν τον λόγο». Παραθέτοντας τα επιχειρήματα σου, χωρίς «νομίζω», εκπέμπεις μία αυτοπεποίθηση. Ακόμη και να μην πάρεις αυτό που θες, θα έχεις καταφέρει να μιλήσεις ανοιχτά και με σιγουριά.

«Κανένα πρόβλημα/ Δεν έκανα τίποτα»

Μία από τις πιο συχνές φράσεις που μπορεί να χρησιμοποιείς είναι αυτή. Ακόμη κι όταν έχεις δουλέψει σκληρά για κάτι και χαίρεσαι με την ευγνωμοσύνη του άλλου, προτιμάς να υποτιμήσεις την προσπάθεια σου από το να δεχτείς το κοπλιμέντο. Όταν λες πως δεν έκανες και τίποτα σπουδαίο, ήταν δεν ήταν στην πραγματικότητα, έτσι το λαμβάνει και ο άλλος. Χρησιμοποίησε το «παρακαλώ». Είναι η αντίστοιχη απάντηση για το «ευχαριστώ» και υπάρχει λόγος για αυτό. Δείχνεις πως ναι, αυτό το έκανα για εσένα και προσπάθησα.

Είναι καιρός να αναγνωρίζεις πρώτα εσύ η ίδια τον κόπο σου και να μην τον μηδενίζεις.

«Απλώς»

«Θέλω απλώς να πάρω τη γνώμη σου/σας». Ενώ αποτελεί μία λέξη που ενδεχομένως να χρησιμοποιείς ασυναίσθητα, δείχνει… μία προχειρότητα. Στη δουλειά όμως, η προχειρότητα δεν είναι θεμιτή. Απλώς διέγραψε τη από τις φράσεις σου. «Θα ήθελα τη γνώμη σου πάνω σε αυτό», ακούγεται πιο δυναμικό, σταθερό και σίγουρα καθόλου casual.

«Ίσως δεν είναι καλή ιδέα, αλλά…»

Σκέψου πως είσαι σε κάποιο meeting και σου έρχεται μία πολύ καλή ιδέα. Βρίσκεις το θάρρος να την εκφράσεις ξεκινώντας όμως με αυτόν τον τρόπο. Οι φράσεις που δείχνουν μία αρνητικότητα προϊδεάζουν τον άλλον για την έλλειψη ίσως ποιότητας τους. Αν εσύ η ίδια σαμποτάρεις την ιδέα σου, παρουσιάζοντας τα αρνητικά της στοιχεία, το ίδιο θα κάνουν και οι συνεργάτες σου. Άφησε τους να βγάλουν δικά τους συμπεράσματα. Ξεκίνα λοιπόν με το «έχω μία ιδέα».

«‘Έγινε κατανοητό/είμαι ξεκάθαρη;»

Λέμε ναι στο feedback. Και το χρειαζόμαστε. Σκέψου πως έχεις τελειώσει μόλις μία ομιλία και ακούς από κάτω συζητήσεις. Όταν προσπαθείς να «σώσεις» την κατάσταση ρωτώντας αν έγινες σαφής για παράδειγμα, ίσως η εικόνα σου γίνει πιο μπερδεμένη από ότι μπορεί να ήταν για κάποιον. Η αλήθεια είναι πως μπορεί να ήσουν εντελώς κατανοητή και απλώς να συζητούν τις απόψεις τους πάνω σε όσα άκουσαν. Αν κάποιος, έχει πραγματικά μπερδευτεί κάπου, θα σε ρωτήσει.

Μερικές φορές, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς πάντα φράσεις για να γεμίσεις το κενό. Εξάσκησε τη σιωπή και την υπομονή. Περίμενε να δεις αν κάποιος έχει κάτι να πει, μη βιαστείς να περάσεις το μήνυμα ότι μπορεί να έγινες τόσο κατανοητή όσο θα ήθελες.

«Πώς το κάνω αυτό;»

Οι ερωτήσεις είναι καλές και ευπρόσδεκτες. Για σκέψου όμως να έχεις κάνει ήδη μία έρευνα στο Google. Θα είσαι πιο προετοιμασμένη αλλά και θα δείξεις πως αφιέρωσες χρόνο για να συλλέξεις πληροφορίες. Αυτή η κίνηση θα σε βοηθά να είσαι ένα βήμα μπροστά και να μην βρίσκεσαι συνεχώς προ εκπλήξεως σε ότι σου ζητούν.

Must in

Θρυλική καρδιά ο Σέστιτς!

Ο παλιός άσος του Ολυμπιακού και του Ερυθρού Αστέρα αναρρώνει μετά την πετυχημένη μεταμόσχευση καρδιάς στην οποία υποβλήθηκε αφού η ζωή του ήταν σε άμεσο κίνδυνο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο