Ψηφίστηκε ο κώδικας για τη θαλάσσια πολιτική – Κόντρα Πλακιωτάκη με ΣΥΡΙΖΑ για το Λιμενικό
Η κωδικοποίηση, ανέφερε ο Γ. Πλακιωτάκης, είχε εξαγγελθεί «με πομπώδη τρόπο πολλές φορές και στο παρελθόν αλλά καμία δεν έφθασε στο επιθυμητό αποτέλεσμα και έμειναν ως εκφράσεις πολιτικού ευχολογίου».
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Η υπερθέρμανση του πλανήτη κοστίζει ζωές - Για πρώτη φορά επιστήμονες υπολογίζουν τους θανάτους
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Με τη θετική ψήφο της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ ψηφίσθηκε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για την «Κύρωση του Κώδικα της νομοθεσίας για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, τον μηχανισμό εφαρμογής της, την κρατική εποπτεία και τους γενικούς όρους υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου». Αντίθετα ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 το καταψήφισαν.
Ανάπτυξη του νησιωτικού χώρου
Ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ολοκληρώνοντας τη συζήτηση του νομοσχεδίου, εξέφρασε την ελπίδα «ο στόχος και ο σκοπός της νησιωτικότητας να αποτελέσει εθνικό στόχο για να μπορούν οι κάτοικοι των νησιών μας να προσβλέπουν σε ένα θετικό παρόν και ακόμα πιο θετικό μέλλον».
«Εμείς», είπε, «στο υπουργείο θα συνεχίζουμε τον δρόμο που έχουμε χαράξει. Αξιοποιώντας τα θετικά του παρελθόντος, προχωρώντας όμως με σταθερά βήματα στην υλοποίηση των πολιτικών μας για τις οποίες μας εμπιστεύθηκε ο ελληνικός λαός».
«Κάνουμε πράξη μια σειρά από τομές στη ναυτιλία και τη νησιωτικότητα, υπηρετώντας το φιλόδοξο, αλλά και ρεαλιστικό σχέδιο μας για την ανάπτυξη στον νησιωτικό χώρο της πατρίδας μας» τόνισε.
Ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε πως το υπουργείο Ναυτιλίας είναι το πρώτο υπουργείο που στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής προχωράει στην κωδικοποίηση της νομοθεσίας των βασικών τομέων του. Η κωδικοποίηση, ανέφερε, είχε εξαγγελθεί «με πομπώδη τρόπο πολλές φορές και στο παρελθόν αλλά καμία δεν έφθασε στο επιθυμητό αποτέλεσμα και έμειναν ως εκφράσεις πολιτικού ευχολογίου».
Υπογράμμισε πως η κωδικοποίηση αυτή έρχεται μαζί με την θέσπιση μιας ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής για το νησιωτικό χώρο και χαρακτήρισε τον ν.4770/2021 ως επιτομή της περιφερειακής πολιτικής για τα νησιά.
Απαντώντας σε επικρίσεις βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε πως φαίνεται ότι στον ΣΥΡΙΖΑ ξεχνούν όσα εκείνοι δεν έκαναν για αυτό και «επιχειρούν να διαστρεβλώσουν το έργο μας» και υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση στήριξε κατά την πανδημία την ακτοπλοΐα, τους ναυτικούς και τις επιχειρήσεις με πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ.
Μείωση των μεταναστευτικών ροών
«Συντάχθηκαν εγκαίρως με τη συνεργασία ειδικών επιστημόνων τα υγειονομικά πρωτόκολλα ενώ ειδικά για την κρουαζιέρα, είμαστε οι πρώτοι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο που συντάξαμε ολοκληρωμένα πρωτόκολλα Επίσης, ενισχύσαμε το Λιμενικό Σώμα με μέσα, πολλαπλασιάζοντας τις επιχειρησιακές του δυνατότητες. Κάτι που οδήγησε στην εντυπωσιακή μείωση των μεταναστευτικών ροών» επισήμανε.
Ειδικότερα ανέφερε πως από τις 67.000 παράνομες αφίξεις στη χώρα μας το 2019, το 2020 είχαμε μόνο 9.900 εννιά χιλιάδες και μέχρι σήμερα το 2021 τις έχουμε περιορίσει σε 2.100 μέχρι σήμερα.
Ο υπουργός, μάλιστα, σε υψηλούς τόνους ζήτησε από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να μην συκοφαντούν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος για παράνομες πρακτικές απωθήσεων καθώς «αυτά προστατεύουν καθημερινά με αποφασιστικότητα και σεβασμό στους κανόνες του διεθνούς δικαίου και με προτεραιότητα, βέβαια, στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, τα θαλάσσια σύνορά της Ελλάδας».
Το Λιμενικό Σώμα, είπε, «διαχειρίστηκε 1.000 περιστατικά, το τελευταίο ενάμισι έτος και δεν είχαμε καμία απώλεια ανθρώπινης ζωής. Επομένως δεν υπήρξε καμία εντολή για παράνομες ενέργειες δεν δόθηκε και ούτε άλλωστε θα μπορούσε να δοθεί . Και αξίζει έπαινος στις γυναίκες και στους άντρες του Λιμενικού Σώματος για την υπερπροσπάθειά τους και όχι ψευδείς κατηγορίες που δίνουν επιχειρήματα στην τουρκική προπαγάνδα».
Σύστημα ολοκληρωμένης θαλάσσιας επιτήρησης
Σημείωσε ότι το ΕΣΟΘΕ (Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης), επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ καθυστερούσε να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή εξαιτίας της πολιτικής επιλογής που είχε των ανοιχτών συνόρων.
Εμείς, σε αντίθεση, πρσέθεσε ο κ. Πλακιωτάκης «προχωράμε το ολοκληρωμένο σύστημα θαλάσσιας επιχείρησης που είναι ένα έργο εθνικής και στρατηγικής σημασίας, όπου ουσιαστικά θα αποτελέσει τα μάτια μας στο Ανατολικό Αιγαίο, στην Κρήτη και στο Ιόνιο, καθιστώντας πολύ πιο άμεσες και αποφασιστικές τις επιχειρήσεις του Λιμενικού Σώματος», ενώ «θα παραλάβουμε νέα σύγχρονα σκάφη».
Ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε και στην πολιτική αξιοποίησης των λιμένων της χώρας με πολύ σημαντικές επιχειρήσεις και ομίλους να έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους.
Ειδικά στις αναφορές του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα για την COSCO στον Πειραιά, ο κ. Πλακιωτάκης αναρωτήθηκε πως «εσείς, ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν ήσασταν που υπογράψατε τη σύμβαση παραχώρησης με την COSCO;» αναγνωρίζοντας «το πολύ μεγάλο έργο των δικών μας κυβερνήσεων και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη» παρά το γεγονός ότι μετά με τις πράξεις σας υπονομεύσατε την συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση.
Πόροι άνω του ενός δισεκ. ευρώ
Ο υπουργός, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση της ΝΔ έχει εξασφαλίσει πόρους άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για μια ολοκληρωμένη πολιτική για τη νησιωτική Ελλάδα. Με χρηματοδοτικά εργαλεία που ενισχύουν την αναπτυξιακή πορεία και προσφέρουν ευκαιρίες και δυνατότητες για τους νησιώτες μας. Διαβεβαίωσε πως πολύ γρήγορα θα εκδοθούν και οι εκκρεμείς ΚΥΑ, λέγοντας πως οι όποιες καθυστερήσεις οφείλονται στο γεγονός ότι χρειάζονται προσεκτικά βήματα καθώς «ορισμένα πράγματα γίνονται για πρώτη φορά στην πατρίδα μας και έχουμε χρέος και ευθύνη απέναντι στους νησιώτες μας να γίνουν όλα όπως πρέπει και όλα να γίνουν σωστά».
Απαντώντας σχετικά με την πολυπόθητη σύγκλιση των περιφερειακών ανέφερε πως αυτή δεν θα έρθει με την εφαρμογή ενός προγράμματος και μόνο. Προϋποθέτει στρατηγική, χωρική εξειδίκευση και επένδυση του δημοσίου χρήματος στοχευμένα και σε συντελεστές παραγωγής της οικονομίας και όχι σε επιδοματικές οριζόντιες προσεγγίσεις. «Η ανάπτυξη έρχεται με στοχευμένες χρηματοδοτήσεις και όχι με επιδόματα. Οι ενέσεις στήριξης πρέπει να είναι εστιασμένες στην ασθένεια και να θεραπεύουμε τις αιτίες και όχι τα συμπτώματα. Αυτό είναι θεμελιώδες -αν μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι- ιδίως όταν επικαλούμαστε την τοπική και περιφερειακή νησιωτική ανάπτυξη».
Λιμενικά έργα μέσω ΕΣΠΑ
Σχετικά με τα λιμενικά έργα, σημείωσε πως προκρίνονται 33 έργα συνολικού προϋπολογισμού 175.210.000 ευρώ για αναβάθμιση λιμενικών υποδομών στα νησιά μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 με τεκμηριωμένη πρόταση και με υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας. Επίσης 11 έργα συνολικού ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και διαβρώσεων σε λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις σε νησιωτικές περιοχές μέσω ειδικής δράσης του υπουργείου Ναυτιλίας, η οποία έχει ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της χώρας.
«Ακόμη, προκρίνουμε μέσα από ειδική επιστημονική μελέτη και σε συνεργασία με φορείς 44 ενδονησιωτικές και διαπεριφερειακές γραμμές που θα χρηματοδοτούν με 370 εκατομμύρια ευρώ για την εξυπηρέτηση της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας μέσω πολυετών συμβάσεων τεσσάρων έως επτά ετών» προσέθεσε και εκτίμησε ότι θα υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτές τις μικρές συγκεκριμένες διαδρομές.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ΝΕΑΡΧΟΣ όπως και τις επαφές που έχει με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα για την ενεργοποίηση των θεσμοθετημένων χρηματοδοτικών εργαλείων για τη νησιωτικότητα και την γαλάζια οικονομία.
Απαντώντας σε αναφορές για τη Βόρεια Εύβοια, υπενθύμισε πως «επειδή ακριβώς επί ημερών μας η Εύβοια έγινε «νησί» και αξιοποιεί ουσιαστικά τα πλεονεκτήματα της νησιωτικότητας μετά την αναγνώρισή της, έχουμε ήδη έτοιμο σχέδιο, έτοιμες προτάσεις που θα ανακοινωθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες για τη στήριξη των κατοίκων και των επιχειρήσεων ιδιαιτέρως της Βόρειας Εύβοιας».
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις