Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Έρευνα – Αποκαλύπτει την έλλειψη κατανόησης της κλιματικής πραγματικότητας

Έρευνα – Αποκαλύπτει την έλλειψη κατανόησης της κλιματικής πραγματικότητας

Νέα έρευνα επισημαίνει ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ της αντίληψης για την κλιματική αλλαγή και της σπουδαιότητας της έκτακτης ανάγκης

Πενήντα ημέρες πριν από την έναρξη της διάσκεψης COP 26, τον Νοέμβριο στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Epson ανακοινώνει τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου Κλιματικής Πραγματικότητας. Η έρευνα της Epson αποκαλύπτει ένα δυνητικά επιζήμιο χάσμα μεταξύ της κλιματικής πραγματικότητας και της κατανόησης των καταστροφικών συνεπειών από τους ανθρώπους.

Η έρευνα αποτυπώνει εμπειρίες και αντιλήψεις για την κλιματική αλλαγή από 15.264 καταναλωτές σε Ασία, Ευρώπη, Βόρεια και Νότια Αμερική.

Το Βαρόμετρο Κλιματικής Πραγματικότητας της Epson δημιουργήθηκε ώστε να συμβάλει στη διαμόρφωση των συζητήσεων κατά τη διάσκεψη COP 26, αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση του κοινού, σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, επηρεάζοντας τις επιχειρηματικές αποφάσεις για μετασχηματισμό και ενημερώνοντας καλύτερα τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικών.

Έλλειψη κατανόησης της πραγματικότητας: αισιοδοξία έναντι αποδείξεων

Στο Βαρόμετρο συμμετείχαν άτομα από την Αυστραλία, τη Βραζιλία, την Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ινδία, την Ινδονησία, την Ιταλία, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα, την Ισπανία, την Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Όταν ερωτήθηκαν για τις απόψεις τους σχετικά με την ικανότητα της ανθρωπότητας να αποτρέψει μια κλιματική κρίση κατά τη διάρκεια της ζωής τους, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες (46%) δήλωσαν πολύ ή αρκετά αισιόδοξοι. Αυτό το ποσοστό ξεπερνά κατά πολύ τους μόλις 27% που απάντησαν ότι είναι πολύ ή αρκετά απαισιόδοξοι.

Οι πιο δημοφιλείς λόγοι που βρίσκονται πίσω από αυτήν την αισιοδοξία είναι η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των ανθρώπων για την κλιματική αλλαγή (32%), η δυνατότητα της επιστήμης και η τεχνολογίας να παρέχουν λύσεις (28%) και η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (19%). Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 5% των ερωτηθέντων δεν πιστεύει καθόλου ότι υπάρχει κλιματική έκτακτη ανάγκη, με τις ΗΠΑ (11%), τη Γερμανία (7%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (6%) να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της λίστας των αρνητών της κλιματικής αλλαγής.

Όπως αναφέρει η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC), θα χρειαστούν χιλιετίες για να αντιστραφούν ορισμένες κλιματικές αλλαγές που έχουν προκληθεί από τον άνθρωπο και, δεδομένης μιας σειράς παγκόσμιων γεγονότων, όπως ο πιο θερμός Ιούλιος που καταγράφηκε ποτέ, οι δασικές πυρκαγιές στην Ευρώπη, τη βόρεια Αμερική και την Ασία, και οι πλημμύρες στην Κίνα, την Κολομβία και τη Γερμανία, ενώ τα ευρήματα του Βαρόμετρου Κλιματικής Πραγματικότητας της Epson υποδεικνύουν τον θρίαμβο αισιοδοξίας έναντι αποδείξεων και μια καταστροφική έλλειψη κατανόησης της κλιματικής πραγματικότητας.

Ο Henning Ohlsson, Διευθυντής Βιωσιμότητας της Epson Europe, αναφέρει: “Καθώς η κλιματική έκτακτη ανάγκη εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας, είναι πραγματικά ανησυχητικό ότι πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να αποδεχτούν την ύπαρξή της ή ακόμα και την αρνούνται κατηγορηματικά. Αυτό πρέπει να μας αφυπνίσει όλους -κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και την κοινωνία – να συνεργαστούμε, ώστε η διάσκεψη COP 26 να λάβει τις αποφάσεις και να εμπνεύσει τις ενέργειες που απαιτούνται για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής.”

Έλεγχος πραγματικότητας: Κατανόηση έναντι δράσης

Το Βαρόμετρο υποδεικνύει ότι η αισιοδοξία μπορεί να είναι αποτέλεσμα της αδυναμίας αποδοχής της κλιματικής αλλαγής και, συνεπώς, της έκτασής της. Περίπου τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων βλέπουν τη σύνδεση μεταξύ της κλιματικής αλλαγής και των αυξανόμενων θερμοκρασιών παγκοσμίως (77%), των ακραίων καιρικών συνθηκών (74%) και των δασικών πυρκαγιών (73%). Αντίθετα, η συνειδητοποίηση πέφτει στο μισό για γεγονότα όπως η πείνα (57%), οι μαζικές μεταναστεύσεις ανθρώπων (55%) και οι επιδρομές εντόμων (51%). Εδώ υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις ανά περιοχή, με την αντίληψη για την πείνα να είναι υψηλότερη στην Ταϊβάν (72%) και χαμηλότερη στις ΗΠΑ (44%).

Πολλοί θεωρούν ότι η ευθύνη για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης ανήκει στο κράτος και τους βιομηχανικούς εταίρους. Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, περισσότεροι από ένας στους τέσσερις (27%) θεωρούν ως πλέον υπεύθυνες τις κυβερνήσεις και το 18% της τις επιχειρήσεις. Σχεδόν το 18% αναγνωρίζουν την προσωπική τους ευθύνη – με την Ινδονησία να καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό (30%), ενώ την Κίνα και τη Γερμανία το χαμηλότερα (11% συνολικά). Το ενθαρρυντικό είναι ότι οι ερωτηθέντες στην πλειοψηφία τους, θεωρούν πως η ευθύνη είναι συλλογική (31%).

Παρόλο που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να κάνουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους για να αντιμετώπιση της κρίσης, κάποιοι αργούν να αναλάβουν δράση. Το Βαρόμετρο δείχνει τα εξής: το 65% συμφωνούν να μειώσουν (έχουν ήδη μειώσει ή σχεδιάζουν) τα επαγγελματικά ταξίδια και τα ταξίδια αναψυχής, αλλά μόνο το 40% τα έχουν μειώσει. Το 68% συμφωνούν να μεταβούν στα ηλεκτρικά οχήματα – αλλά μόνο το 16% έχουν κάνει τη μετάβαση. Το 58% συμφωνούν να ξεκινήσουν μια χορτοφαγική διατροφή, αλλά μόνο το 27% έχουν γίνει vegan. Ακόμη και αν εξετάσουμε σχετικά απλές επιλογές, όπως το μποϊκοτάζ εταιρειών που δεν εστιάζουν στη βιωσιμότητα, παρόλο που το 63% συμφωνούν, μόνο το 29% έχουν αλλάξει ήδη τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Επιχειρηματική πραγματικότητα: ήρθε η ώρα για δράση

Το Βαρόμετρο Κλιματικής Πραγματικότητας φανερώνει ό,τι η κλιματική κρίση παραμένει κάτι που συμβαίνει σε κάποιον άλλο. Καθώς η έρευνα αποκαλύπτει ότι μόνο το 14% των ερωτηθέντων αναγνωρίζουν τις μεγάλες επιχειρήσεις ως τις πλέον υπεύθυνες για την αντιμετώπιση της κλιματικής έκτακτης ανάγκης και μόνο το 3% τις μικρές εταιρείες (λιγότερο από το 5% των αρνητών της κλιματικής αλλαγής), αυτό δείχνει επίσης ότι ήρθε η ώρα οι εταιρείες κάθε μεγέθους να διαδραματίσουν σημαντικότερο ρόλο.

Οι εταιρείες μπορούν να βοηθήσουν άλλες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές με καινοτομίες που στηρίζουν τη βιωσιμότητα. Για παράδειγμα, η Epson έχει προωθήσει πρωτοβουλίες για τη μείωση του αντίκτυπου στους πελάτες μέσω της χρήσης τεχνολογιών εκτύπωσης υψηλής ενεργειακής απόδοσης χωρίς θερμότητα (PrecisionCore Heat-Free technology), καθώς και επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη περιβαλλοντικών τεχνολογιών όπως υλικά φυσικής προέλευσης (μη πλαστικά).

Κλιματική υπευθυνότητα

Εκτός από την καινοτομία στα προϊόντα και τα υλικά, οι επιχειρήσεις μπορούν να “παίξουν” καθοριστικό ρόλο, προωθώντας και επιδεικνύοντας την κλιματική υπευθυνότητα. Η Epson το “κάνει” αυτό μέσω μετάβασης στην 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια και συμμετοχής σε πρωτοβουλίες, όπως το πρόγραμμα ανανεώσιμης ενέργειας RE100, μέσω προσπάθειας που αφορά στο κλείσιμο του κύκλου πόρων, προωθώντας, για παράδειγμα, την ανανέωση και την επαναχρησιμοποίηση προϊόντων, αλλά και μέσω συμμετοχής σε συνέργειες υψηλού κύρους, όπως η συνεργασία της με το National Geographic για την προστασία του permafrost με την εκστρατεία Turn Down the Heat.

Ο Yasunori Ogawa, Πρόεδρος της Epson, παγκοσμίως, σχολίασε: “Η ανάδειξη της έλλειψης αντίληψης για την κλιματική πραγματικότητα δείχνει ότι η ευαισθητοποίηση, σε συνδυασμό με τη δράση, θα έχουν καθοριστική σημασία για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης. Στόχος της Epson είναι να βοηθήσει ώστε αυτή η ευαισθητοποίηση και οι απαιτούμενες τεχνολογίες – τόσο από την εταιρεία μας και άλλες επιχειρήσεις όσο και από τους καταναλωτές – να οδηγήσουν στην επίτευξη μετασχηματιστικών αλλαγών. Η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό στοιχείο του επιχειρηματικού σχεδίου μας και υποστηρίζεται από σημαντικούς πόρους, γιατί, παρόλο που ξέρουμε ότι υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά μας, πιστεύουμε ότι μπορούμε να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο.”

Must in

Το «όραμα» του Μακρόν για το μέλλον της Ευρώπης – Η έκθεση Ντράγκι και οι «πρωταθλητές»

Τι ανέφερε στο Κολλέγιο της Γαλλίας ο Μακρόν αναφορικά με ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα – Η ανάγκη για ατζέντα απλούστευσης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024