Είναι ανεύθυνο την 1η Οκτωβρίου τα πανεπιστήμια να ξεκινήσουν με ζωντανά μαθήματα
Και θα ήθελα να εκθέσω κάποιους λόγους, οι οποίοι με πείθουν ότι η υπουργός Παιδείας διενεργεί μια «construction of reality», δηλαδή κατασκευάζει μια πραγματικότητα (για πολίτικούς λόγους), η οποία όμως δεν υπάρχει!
- Με αλλεπάλληλες μαχαιριές η δολοφονία στο ξενοδοχείο στην Καλαμάτα - Ομολόγησε ο 35χρονος
- «Φυσικά και θα παραστώ στην ορκωμοσία Τραμπ», λέει ο Μπάιντεν - Τον κατηγόρησε για «παιδιαρίσματα»
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Τυχερά μου Χριστούγεννα: Για αυτά τα τρία ζώδια οι γιορτές θα είναι μέλι
Είναι εντελώς ανεύθυνο και άκρως επικίνδυνο όλα τα Πανεπιστήμια από 1η Οκτωβρίου να αρχίσουν τα «ζωντανά μαθήματα» με τη φυσική παρουσία των φοιτητών και των καθηγητών, όπως ακριβώς διακηρύσσει η υπουργός Παιδείας.
Βεβαίως, όλοι οι πανεπιστημιακοί καθηγητές θα θέλαμε να απαλλαγούμε από το βραχνά των περίφημων «ηλεκτρονικών ή online μαθημάτων», τα οποία ναρκοθετούν σοβαρά τη σχέση του καθηγητή με τον φοιτητή, όπως την έχει περιγράψει καταπληκτικά ο μεγάλος Άγγλος φιλόσοφος George Steinert («Τα μαθήματα των δασκάλων»).
Ωστόσο, σήμερα δεν υπάρχουν οι στοιχειώδεις όροι ασφαλείας οι οποίοι να μας εγγυώνται, ότι την 1η Οκτωβρίου θα αρχίσουμε κανονικά τα μαθήματα και ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβάλλει σε μια ανεξέλεγκτη διάδοση του θανατηφόρου ιού!
Με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό το μέγεθος (από άποψη μολύνσεων ή θανάτων).
Και θα ήθελα να εκθέσω κάποιους λόγους, οι οποίοι με πείθουν ότι η υπουργός Παιδείας διενεργεί μια «construction of reality», δηλαδή κατασκευάζει μια πραγματικότητα (για πολίτικούς λόγους), η οποία όμως δεν υπάρχει!
Ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι;
1. Τα Πανεπιστήμια δεν είναι δυνατό να εξομοιώνονται με τα Γυμνάσια ή τα Δημοτικά.
Τι θέλω να πω;
Σε μια κανονική ημέρα στο campus του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου της Θεσσαλονίκης είναι δυνατό να κυκλοφορούν ταυτόχρονα πέντε χιλιάδες άνθρωποι (φοιτητές, καθηγητές και διοικητικοί υπάλληλοι).
Είναι δυνατό να πιστεύει κανείς σοβαρά, ότι σε τέτοια μεγέθη είναι δυνατό να τηρηθούν αυστηρά τα προστατευτικά μέτρα τα οποία έχουν θεσπιστεί για την αποτροπή της διάδοσης του θανατηφόρου ιού;
Όπως η τήρηση αποστάσεων μεταξύ των φοιτητών στις αίθουσες διδασκαλίας ή στα κυλικεία ή στους διαδρόμους των Σχολών;
Ποιος πιστεύει ειλικρινά, ότι «ένας οφθαλμός θα επιβλέπει τα πάντα» και θα επιβάλλει τη στοιχειώδη προστατευτική τάξη σε χιλιάδες νέους ανθρώπους;
Ας μη αυταπατάται λοιπόν η Υπουργός Παιδείας!
2. Οι φοιτητές είναι μόνο μερικά εμβολιασμένοι.
Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας έδωσε πρόσφατα στη δημόσια σφαίρα κάποια στατιστικά στοιχεία από τα οποία συνάγεται λχ. ότι στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ο φοιτητικός εμβολιασμός έχει φθάσει στο 68% και στο Πανεπιστήμιο των Αθηνών στο 73%( «ΤΑ ΝΕΑ», 15/9).
Χωρίς να διευκρινίζεται βεβαίως, αν τα ανωτέρω ποσοστά αφορούν και τις δύο δόσεις!
Πράγμα το οποίο είναι και το σημαντικότερο, αφού οι ειδικοί λοιμωξιολόγοι αποδέχονται ότι μόνο με τις δύο δόσεις υπάρχει μια σοβαρή θωράκιση των ανθρώπων απέναντι στο θανατηφόρο ιό!
Και βεβαίως κάποιοι φοιτητές δεν έχουν εμβολιαστεί καθόλου, γιατί πιστεύουν ότι από πίσω κρύβεται ο Αντίχριστος ή τα κέρδη των μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών!
Κατά συνέπεια είναι δυνατό με αρκετούς φοιτητές ανεμβολίαστους ή «ημιεμβολιασμένους» να αρχίσουμε σε μαζική κλίμακα τα «ζωντανά μαθήματα»;
Μήπως άραγε κάποιοι κυβερνητικοί παράγοντες ασπάζονται τη δαρβινική θεωρία του Survival of the fittest , δηλαδή της επιβίωσης των βιολογικά πιο ανθεκτικών ατόμων;
Γιατί στο τέλος εκεί θα καταλήξουμε!
3. Οι καθηγητές δεν είναι gatekeepers.
Επίσης, οι καθηγητές δεν είναι δυνατό να κάθονται στην πόρτα για να ελέγχουν πριν από το μάθημα, αν ένας φοιτητής θα έχει μαζί του το πιστοποιητικό του πλήρους εμβολιασμού!
Σε κάθε περίπτωση είναι απαραίτητο να ξεκαθαριστεί σύντομα με ποιους μηχανισμούς θα ελέγχουν τα πανεπιστήμια αν ένας φοιτητής είναι εμβολιασμένος και φοβάμαι ότι για αυτό το ζήτημα θα γίνουν «ομηρικοί καβγάδες»!
Το συμπέρασμα;
Τα μαθήματα τον Οκτώβρη είναι απαραίτητο κατά το 90% να αρχίσουν διαδικτυακά και μόνο ίσως κατά το 10% για τους πρωτοετείς (ή για τα εργαστήρια των θετικών Σχολών) να διεξαχθούν κάποια ζωντανά μαθήματα!
Και ανάλογα με τη συνολική κατάσταση της χώρας και τον εμβολιασμό των φοιτητών να ανιχνεύεται σταδιακά η μετάβαση στο μοντέλο των «ζωντανών μαθημάτων»!
Όλα τα άλλα κατά τη γνώμη μου θα είναι «αυτοκτονικές επιλογές»!
*Καλφέλης Γρηγόρης, καθηγητής της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ
kalfelis@law.auth.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις