Γιώργος Καλακαλλάς – Σε ηλικία 83 ετών έφυγε από τη ζωή ο γνωστός γλύπτης
Ο Γιώργος Καλακαλλάς καταγόταν από τον Τύρναβο και σπούδασε γλυπτική στη Σχολή Καλών Τεχνών.
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Tη Georgia O’ Keeffe δεν την ένοιαζε που είχε 58 χρόνια διαφορά με τον Juan Hamilton
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Πέθανε ο γλύπτης Γιώργος Καλακαλλάς που είχε γεννηθεί στον Τύρναβο το 1938. Ήταν πολυβραβευμένος και με καλλιτεχνική παρουσία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ενώ είχε εκθέσει έργα του σε Μουσεία, γκαλερί, αίθουσες τέχνης αλλά και δημόσιους χώρους.
Ποιος ήταν ο Γιώργος Καλακαλλάς
Σπούδασε γλυπτική στη Σχολή Καλών Τεχνών (1957-1962) με δάσκαλο τον Γιάννη Παππά και κατά το τελευταίο έτος των σπουδών του παρακολούθησε μαθήματα χαλκοχυτικής και γυψοτεχνίας στο εφηρμοσμένο εργαστήριο της σχολής. Από το 1965 έως το 2005 δίδαξε στην Έδρα Πλαστικής του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου. Είχε φιλοτεχνήσει μνημεία για δημόσιους χώρους και είχε κερδίσει βραβεία και τιμητικές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων το Χρυσό Μετάλλιο της Ακαδημίας Burckhardt το 1974 και το Αργυρό Μετάλλιο ECU στις Βρυξέλλες το 1993.
Είχε πραγματοποιήσει ατομικές παρουσιάσεις του έργου του και είχε λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, μεταξύ άλλων σε Πανελλήνιες, στις Μπιενάλε του Σάο Πάουλο και των Νέων στο Παρίσι το 1969, της Βουδαπέστης το 1973 και της Αλεξάνδρειας το 1974, καθώς και σε διεθνείς εκθέσεις μεταλλίων.
Η γλυπτική δημιουργία του Γιώργου Καλακαλλά χαρακτηρίζεται από ποικιλία, τόσο θεματική όσο και υφολογική. Χρησιμοποιώντας το μάρμαρο, το χαλκό, τη λαμαρίνα, το ξύλο και την πέτρα είχε φιλοτεχνήσει προτομές, ανδριάντες, μνημεία, αναμνηστικά μετάλλια, αλλά και ελεύθερα γλυπτά, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά διαφόρων κατευθύνσεων, τα οποία προσάρμοζε κάθε φορά στις απαιτήσεις των θεμάτων και των υλικών του.
Έτσι, η παραστατικότητα και η επαφή με την οπτική πραγματικότητα κυριαρχούν στις προτομές και στα έργα που προέρχονταν από παραγγελίες, ενώ οι ελεύθερες συνθέσεις του αποδίδονται με αφαιρετική ή εντελώς αφηρημένη διάθεση και συνδυάζουν άλλοτε βιόμορφα και άλλοτε γεωμετρικά ή εξπρεσιονιστικά χαρακτηριστικά, καταλαμβάνοντας δυναμικά τον χώρο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις