Σε νέες περιπέτειες λογισμικού ο όμιλος VW
Προσφυγή αυστριακών ιδιοκτητών μοντέλων του ομίλου στο ευρωπαϊκό δικαστήριο (ΔΕΕ) οδηγεί σε γνωμοδότηση που ενδέχεται να οδηγήσει σε νέο κύκλο δικαστικών περιπετειών για το γερμανικό group.
Ενόσω η πρώτη ποινική δίκη στελεχών της VW στην Ευρώπη για το σκάνδαλο του Dieselgate βρίσκεται σε εξέλιξη, η γνωμοδότηση του Γενικού Εισαγγελέα του ΔΕΕ σε σχέση με ενός άλλου είδους λογισμικό που αξιοποιείται στα αυτοκίνητα του ομίλου, ενδέχεται να οδηγήσει σε μια νέα δυσμενή δικαστική εξέλιξη το γερμανικό group.
Σύμφωνα με την εισήγηση, το λογισμικό που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα VW προκειμένου να προφυλάξει τον κινητήρα σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών ή μεγάλου υψομέτρου, μεταβάλλει επίσης τις εκπομπές ρύπων και ως εκ τούτου η χρήση του κρίνεται παράνομη.
Η παραπάνω διαπίστωση του Γενικού Εισαγγελέα του ΔΕΕ, Aθανάσιου Ράντου, δεν αποτελεί φυσικά δικαστική απόφαση καθώς θα πρέπει να επικυρωθεί από το ευρωπαϊκό δικαστήριο ωστόσο το τελευταίο συνήθως ακολουθεί τις εισηγήσεις του.
Η νέα αυτή υπόθεση προέκυψε από προσφυγή Αυστριακών καταναλωτών και επικεντρώνεται στην λειτουργία του λογισμικού που ελέγχει την βαλβίδα επανακυκλοφόρησης καυσαερίων.
Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, το λογισμικό, υπό το σκεπτικό προστασίας του κινητήρα σε ακραίες συνθήκες, κλείνει την βαλβίδα επανακυκλοφόρησης καυσαερίων σε θερμοκρασίες χαμηλότερες ή υψηλότερες από το φάσμα των 15-33 βαθμών Κελσίου και σε υψόμετρο μεγαλύτερο των 1.000 μέτρων με αποτέλεσμα να επηρεάζει τα μεγέθη εκπομπών ρύπων και συγκεκριμένα τις τιμές του επιβλαβούς διοξειδίου του αζώτου. Σύμφωνα με την προσφυγή των Αυστριακών καταναλωτών στο ΔΕΕ, το συγκεκριμένο λογισμικό θα πρέπει επίσης να θεωρηθεί παράνομο, και ως εκ τούτου θα πρέπει να αποζημιωθούν.
Κατά την νομική άποψη του Γενικού Εισαγγελέα του ΔΕΕ, Αθανάσιου Ράντου, με δεδομένο ότι το ευρωπαϊκό δικαστήριο έχει ήδη αποφανθεί από τον Δεκέμβριο του 2020 για το λογισμικό της VW που αλλοίωνε τις εκπομπές ρύπων κατά τη διαδικασία ελέγχου, οδηγώντας σε παραπλανητικά αποτελέσματα, η παρουσία ενός νέου λογισμικού που οδηγεί στο ίδιο αποτέλεσμα πρέπει να κριθεί εξίσου παράνομη ακόμα και αν η πρόθεση για την τοποθέτησή του είναι η προστασία του κινητήρα.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του, το φάσμα λειτουργίας του συγκεκριμένου λογισμικού σε ό,τι αφορά την θερμοκρασία δεν είναι ρεαλιστικό για χώρες όπως η Αυστρία και η Γερμανία όπου οι μέσες θερμοκρασίες είναι σημαντικά χαμηλότερες των 15 βαθμών Κελσίου για μεγάλο μέρος του χρόνου, με αποτέλεσμα οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων που το διαθέτουν να μην είναι ρεαλιστικές όταν ελέγχονται σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, το ίδιο ισχύει και για το φάσμα λειτουργίας του λογισμικού σε ό,τι αφορά το υψόμετρο καθώς σε χώρες όπως η Αυστρία, τα αυτοκίνητα βρίσκονται πολύ συχνά σε υψόμετρο που υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, για τους παραπάνω λόγους και παρά τον ρόλο του ως δικλείδας ασφαλείας για την προστασία του κινητήρα το εν λόγω λογισμικό θα πρέπει να θεωρηθεί «παραπλανητικό».
- Φινλανδία: Η αντίδραση ΕΕ και ΝΑΤΟ για τη δολιοφθορά στο υποθαλάσσιο καλώδιο
- ΗΠΑ: Ο Ντόναλντ Τραμπ «στέλνει στο διάολο» τους θανατοποινίτες που μετατράπηκε η ποινή τους
- Ισραήλ: «Εξαιρετικά ανησυχητικοί» οι βομβαρδισμοί του στην Υεμένη, λέει ο Γκουτέρες
- Ιράν: Στις 17 Ιανουαρίου θα υπογραφεί η συμφωνία με την Ρωσία
- Αίγυπτος: Οι πόλεμοι φέρνουν κατακόρυφη πτώση των εσόδων απο τη διώρυγα του Σουέζ
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Τι αλλάζει σε αποδοχές, αποποιήσεις