H Daimler προσχωρεί στην ευρωπαϊκή κοινοπραξία κατασκευής μπαταριών ACC
Ο γερμανικός όμιλος θα συμμετέχει με ποσοστό 33% στο νεοσύστατο κατασκευαστή μπαταριών Automotive Cells Company (ACC) που ιδρύθηκε από τον όμιλο Stellantis και την TotalEnergies που συμμετέχουν με αντίστοιχα μερίδια
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Ο γερμανικός όμιλος κάνει ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, ανακοινώνοντας την συμμετοχή του στο φιλόδοξο ευρωπαϊκό project εξέλιξης και κατασκευής μπαταριών αυτοκινήτων των Stellantis και TotalEnergies.
«O στόχος της συνεργασίας μας είναι να εξελίξουμε συστοιχίες και μπαταρίες που θα διασφαλίσουν ότι η Ευρώπη θα διατηρήσει τον ηγετικό της ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην νέα ηλεκτρική εποχή», δήλωσε ο Ola Kallenius, επικεφαλής του ομίλου Daimler που θα συμμετέχει στην κοινοπραξία που έχει δημιουργεί με ίσο μερίδιο.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του ο όμιλος Daimler αναμένεται να επενδύσει περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ, ξεκινώντας ήδη από την επόμενη χρονιά ενώ η προοπτική είναι η νέα κοινοπραξία ACC να προμηθεύει με μπαταρίες τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα του ομίλου ήδη από τα μέσα της δεκαετίας.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, η δυναμικότητα παραγωγής της Automotive Cells Company (ACC), είχε αρχικά προσδιοριστεί στην παραγωγή μπαταριών 48 GWh από δύο εργοστάσια ωστόσο, με την συμμετοχή του γερμανικού ομίλου αλλά και το εκπεφρασμένο ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες, πλέον ο στόχος διαμορφώνεται σε 120 GWh έως το 2030. Σε κάθε περίπτωση για να γίνει αυτό εφικτό θα χρειαστούν επενδύσεις, επιδοτήσεις και δάνεια συνολικού ύψους επτά δισεκατομμυρίων ευρώ.
Σε ό,τι αφορά την συμμετοχή της Daimler στην νέα εταιρική οντότητα, εκτός από μερίδιο 33%, στο γερμανικό όμιλο περιέρχονται δύο από τις συνολικά έξι θέσεις του Δ.Σ. Προς το παρόν ωστόσο δεν έχει διευκρινιστεί τι ποσοστό της παραγωγής θα προορίζεται για τις ανάγκες των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της Mercedes-Benz, αν και σύμφωνα με τον Markus Shaefer, θα πρόκειται για «απολύτως σημαντικό ποσοστό».
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η ACC θα αποτελείται από δύο εργοστάσια ένα στο Kaiseslautern της Γερμανίας το οποίο θα ξεκινήσει την λειτουργία του το 2025 και ένα στο Douvrin στη βόρεια Γαλλία το οποίο έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει ήδη από το 2023. Επίσης ήδη υπάρχουν σχέδια για την κατασκευή και άλλων εργοστασίων σε ευρωπαϊκές χώρες.
«Μαζί με την ACC, θα εξελίξουμε και θα παράγουμε με βιώσιμο τρόπο, στην Ευρώπη μπαταρίες που να ανταποκρίνονται επακριβώς στις ανάγκες των αυτοκινήτων Mercedes-Benz. Αυτή η νέα συνεργασία μας δίνει τη δυνατότητα να καλύψουμε τις ανάγκες μας εκμεταλλευόμενοι παράλληλα την οικονομία κλίμακας», υπογράμμισε ο Ola Kallenius.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπό το σκεπτικό του πλήρους εξηλεκτρισμού της γκάμας προϊόντων της έως το 2030 η Mercedes-Benz και ο όμιλος Daimler έχουν ανακοινώσει σε συνεργασία με υφιστάμενους και νέους εταίρους την δημιουργία οκτώ Gigafactories σε ΗΠΑ και Eυρώπη για την κατασκευή ηλεκτροκίνητων και κυρίως μπαταριών με στόχο δυναμικότητα παραγωγής 200 kWh κατ΄ελάχιστο.
Προς το παρόν βέβαια η αγορά των μπαταριών στην Ευρώπη μονοπωλείται κυρίως από ασιατικές εταιρείες καθώς αν και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν μονάδες συναρμολόγησης συστοιχιών και μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητων, τα κρίσιμα μέρη αποτελούν εισαγώγιμο είδος, κυρίως από την Ασία.
Υπό το σκεπτικό δημιουργίας μιας ισχυρής ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών, η κοινοπραξία Daimler, Stellantis και TotalEnergies εκτός από την κατασκευή μπαταριών θα εστιάσει επίσης στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών μπαταριών όπως οι στερεού τύπου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις