Η «μαύρη» Δευτέρα του ίντερνετ – «Παρέλυσαν» Facebook, Instagram και WhatsApp – «Απογειώθηκε» το Twitter
Το απόγευμα της Δευτέρας (ώρα Ελλάδας) το διαδίκτυο το απόγευμα της «παρέλυσε» αφού οι χρήστες σε ολόκληρο τον τον κόσμο ξεκίνησαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα σύνδεσης στις πλατφόρμες
Ένα από τα μεγαλύτερα, αν όχι το μεγαλύτερο, «κρασάρισμα» της ύπαρξής του βιώνει σήμερα Δευτέρα το Facebook, καθώς και οι υπόλοιπες πλατφόρμες που βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία του. Όπως για παράδειγμα το Instagram, το WhatsApp και το Messenger.
Το απόγευμα της Δευτέρας (ώρα Ελλάδας) το διαδίκτυο το απόγευμα της «παρέλυσε» αφού οι χρήστες σε ολόκληρο τον τον κόσμο ξεκίνησαν να αντιμετωπίζουν προβλήματα σύνδεσης στις πλατφόρμες.
Ήταν λίγο μετά τις 18:30 της Δευτέρας, όταν ξεκίνησαν τα πρώτα προβλήματα, με τους χρήστες που επιχείρησαν να μπουν στα παραπάνω social media για να δουν τις ενημερώσεις ή τα μηνύματά τους στο Messenger. Ωστόσο, βρέθηκαν αντιμέτωποι με το μήνυμα: «Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτό τον ιστότοπο» και κάπου εκεί, ξεκίνησε το χάος!
Όσοι μάλιστα είναι χρήστες και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και αναζήτησαν σε αυτές τρόπο επικοινωνίας, βρέθηκαν αντιμέτωποι με νέες «δυσάρεστες» εκπλήξεις, καθώς τόσο το Instagram όσο και το WhatsApp ξεκίνησαν να αντιμετωπίζουν -ταυτόχρονα με το Facebook- το ίδιο πρόβλημα.
Την ίδια στιγμή, όσοι είχαν τις εφαρμογές στις κινητές συσκευές αδυνατούσαν να δουν ενημερώσεις και νέα μηνύματα. Το κοινό όλων αυτών των εφαρμογών είναι πως, απλά, ανήκουν στην ίδια «οικογένεια», αυτή του Facebook.
Τι προκάλεσε το πρόβλημα
Η εταιρεία -που δεν έχει μέχρι στιγμής εξηγήσει τι μπορεί να προκάλεσε το παγκόσμιο «μπλακ άουτ»- αντιμετωπίζει τις τελευταίες ώρες μια μεγάλη κρίση μετά την καταγγελία πρώην υπαλλήλου της που κατηγορεί το Facebook ότι βάζει τα κέρδη πάνω από την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της τροφοδότησης του μίσους.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως η εταιρεία του διασημότερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα στον παγκόσμιο server της.
- Διαβάστε επίσης: Κατρακύλησε η μετοχή της Facebook στη Wall Street
Κάποιες πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ως πιθανή αιτία πρόβλημα με το σύστημα Domain Name (DNS), το οποίο επιτρέπει στις διαδικτυακές διευθύνσεις να μεταφέρουν τους χρήστες στους ιστοτόπους τους. Σημειώνεται ότι ένα παρόμοιο «κρασάρισμα» που είχε παρουσιάσει τον Ιούλιο η cloud εταιρεία Akamai Technologies είχε σαν συνέπεια να «πέσουν» πολλοί μεγάλοι ιστότοποι σε όλο τον κόσμο.
Την ίδια στιγμή, υπάρχουν αναφορές σε διάφορες ιστοσελίδες, πως σε ορισμένους χρήστες εμφανίστηκε μήνυμα το οποίο ανέφερε «5xxx Server Error». Αυτό ενδέχεται να «δείχνει» πρόβλημα στον κεντρικό server στο Μένλο Παρκ της Καλιφόρνια.
Σε κάθε περίπτωση, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Facebook έχει επιλέξει τη μυστικοπάθεια στο παρελθόν αναφορικά με τις αιτίες που έχουν προκαλέσει ανάλογα προβλήματα, ακόμα και μετά την επίλυσή τους. Το 2019, για παράδειγμα, όταν υπέστη άλλο ένα μεγάλο «κρασάρισμα», είχε απλά αναφέρει πως «κάποιες συνηθισμένες εργασίες συντήρησης» οδήγησαν σε αυτή την εξέλιξη.
Όλοι στράφηκαν στο… Twitter
Όπως ήταν λογικό, άπαντες στράφηκαν αμέσως στο… μοναδικό μέσο, το οποίο λειτουργούσε, που δεν ήταν άλλο από το Twitter!
Τόσο οι χρήστες, όσο και το ίδιο το Facebook ξεκίνησαν να… twittάρουν ασταμάτητα. Λίγα λεπτά αφότου έπεσε το Facebook και τα υπόλοιπα social media τα hashtags #instagramdown και #facebookdown εκτοξεύτηκαν στον κορυφή των trends παγκοσμίως.
Μάλιστα, αυτό χρησιμοποίησαν και οι ίδιες οι εταιρείες που αντιμετώπιζαν πρόβλημα, ώστε να απευθυνθούν στους χρήστες τους.
«Γνωρίζουμε ότι ορισμένοι χρήστες αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης στις εφαρμογές και τα προϊόντα μας. Δουλεύουμε για να επαναφέρουμε τα πράγματα στο φυσιολογικό το συντομότερο δυνατό και ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία» έγραψε πρώτος ο υπεύθυνος επικοινωνίας του Facebook στο… Twitter.
We’re aware that some people are having trouble accessing our apps and products. We’re working to get things back to normal as quickly as possible, and we apologize for any inconvenience.
— Andy Stone (@andymstone) October 4, 2021
Ανάλογο μήνυμα ακολούθησε και από το ίδιο το Facebook λίγο αργότερα, ενώ και οι λογαριασμοί των Instagram και WhatsApp ζήτησαν «υπομονή» από τους χρήστες τους.
We’re aware that some people are having trouble accessing our apps and products. We’re working to get things back to normal as quickly as possible, and we apologize for any inconvenience.
— Facebook (@Facebook) October 4, 2021
Instagram and friends are having a little bit of a hard time right now, and you may be having issues using them. Bear with us, we’re on it! #instagramdown
— Instagram Comms (@InstagramComms) October 4, 2021
We’re aware that some people are experiencing issues with WhatsApp at the moment. We’re working to get things back to normal and will send an update here as soon as possible.
Thanks for your patience!
— WhatsApp (@WhatsApp) October 4, 2021
Από την πλευρά του, το Twitter βρήκε την ευκαιρία να… τρολάρει ανηλεώς την κατάσταση και να «υποδεχτεί» όλους αυτούς τους χρήστες που… έμειναν άστεγοι και έψαχνα μια «διαδικτυακή στέγη».
«Γειά κυριολεκτικά σε όλους» έγραψε και… με τρεις λέξεις «πετσόκοψε» όλους τους αντιπάλους του.
hello literally everyone
— Twitter (@Twitter) October 4, 2021
Διπλό «χτύπημα»
Όλα αυτά, τη στιγμή που το Facebook προσπαθεί τις τελευταίες ώρες να αντιμετωπίσει μια μεγάλη κρίση μετά την καταγγελία πρώην υπαλλήλου της που κατηγορεί την εταιρεία ότι βάζει τα κέρδη πάνω από την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της τροφοδότησης του μίσους.
Η 37χρονη Φράνσις Χόγκεν ανέφερε ότι η πλατφόρμα «πρόδωσε τη δημοκρατία» και τόνισε πως έχει μάλιστα αποδείξεις με τη μορφή εσωτερικών εγγράφων και μελετών που κυκλοφορούσαν εντός της εταιρείας και τα οποία παρέδωσε στη Wall Street Journal.
Όπως προκύπτει από τα εσωτερικά έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα η Χόγκεν, η εταιρεία του Ζάκερμπεργκ γνώριζε καλά ότι στις πλατφόρμες της ανθούν το μίσος, η βία και τα fake news, όμως δεν κάνει τίποτα να τα σταματήσει γιατί με αυτό τον τρόπο, θα μειωθεί ο χρόνος που περνά ο χρήστης στα «προϊόντα» της.
«Αυτό που είδα στο Facebook ξανά και ξανά ήταν ότι υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα σε αυτό που είναι καλό για το κοινό και αυτό που είναι καλό για το Facebook. Και το Facebook ξανά και ξανά επέλεξε να εξυπηρετήσει τα δικά του συμφέροντα, όπως το να βγάλει περισσότερα χρήματα», είπε η Χόγκεν στην εκπομπή «60 Minutes».
Σημειώνεται πως πριν από ένα μήνα, η Χόγκεν κατέθεσε τουλάχιστον οκτώ διαμαρτυρίες κατά της Facebook στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, στις οποίες ισχυρίζεται ότι η εταιρεία αποκρύπτει έρευνες σχετικά με τις αδυναμίες της από τους επενδυτές και το κοινό. Και παρέδωσε τα στοιχεία αυτά στη Wall Street Journal.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις