Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Η στιγμή της αλήθειας για το Facebook – Οι καταγγελίες που «καίνε» τον κολοσσό

Η στιγμή της αλήθειας για το Facebook – Οι καταγγελίες που «καίνε» τον κολοσσό

Η Χόγκεν κατηγόρησε την πλατφόρμα ότι παραπλάνησε τους επενδυτές για το μέγεθος του κοινού του και απέκρυψε τη σταθερή μείωση των νεότερων χρηστών στις ΗΠΑ.

H ταυτότητα της Φράνσις Χόγκεν έγινε γνωστή πριν από λίγες μόλις μέρες. Ωστόσο, για αρκετό καιρό αποτελούσε «πονοκέφαλο» για τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ και την διοίκηση της Facebook, καθώς είχε στραφεί εναντίον τους και πλέον αποτελούσε μία εκ των διακριτών απειλών.

Η Χόγκεν κατηγόρησε την πλατφόρμα ότι παραπλάνησε τους επενδυτές για το μέγεθος του κοινού του και απέκρυψε τη σταθερή μείωση των νεότερων χρηστών στις ΗΠΑ.

Η Χόγκεν, πρώην product manager στο Facebook, επικαλέστηκε τις εσωτερικές προβλέψεις της εταιρείας ότι η πτώση της συμμετοχής στην πλατφόρμα από τους Αμερικανούς εφήβους θα μπορούσε να οδηγήσει σε συνολική μείωση των καθημερινών χρηστών στις ΗΠΑ κατά 45 % μεταξύ 2021 και 2023.

Αμερικανοί βουλευτές και γερουσιαστές ζήτησαν από τις ρυθμιστικές αρχές να ερευνήσουν τις καταγγελίες της μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος ότι η εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης βλάπτει τα παιδιά και προκαλεί διαιρέσεις.

Η Χόγκεν, πρώην product manager στην ομάδα αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης της Facebοok, κατέθεσε σε ακρόαση του Κογκρέσου ότι «για περισσότερες από πέντε ώρες το Facebook δεν χρησιμοποιήθηκε για να εμβαθύνει διαιρέσεις, να αποσταθεροποιήσει δημοκρατίες και να κάνει τα νεαρά κορίτσια και γυναίκες να αισθάνονται άσχημα για τα σώματά τους».

Η στιγμή της αλήθειας

Στην εναρκτήρια αγόρευσή του σε υποεπιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας, ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ, πρόεδρος της υποεπιτροπής, δήλωσε ότι το Facebook γνώριζε ότι τα προϊόντα του ήταν εθιστικά, όπως τα τσιγάρα. «Η τεχνολογία βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με την αποκαλυπτική στιγμή της αλήθειας», είπε.

Ζήτησε από τον Ζάκερμπεργκ να καταθέσει ενώπιον της υποεπιτροπής και από την επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου να ερευνήσουν την εταιρεία.

«Τα παιδιά μας είναι τα θύματα. Οι έφηβοι σήμερα κοιτάζονται στον καθρέφτη και αισθάνονται αμφιβολία και ανασφάλεια. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θα έπρεπε να κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη», δήλωσε ο Μπλούμενταλ, λέγοντας ότι αντ’ αυτού ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πήγε για ιστιοπλοΐα.

Η Χόγκεν δήλωσε ότι το Facebook επιδίωκε να κρατήσει εμπιστευτικές τις δραστηριότητές του.

«Σήμερα, καμία ρυθμιστική αρχή δεν διαθέτει έναν κατάλογο λύσεων για το πώς να διορθώσει το Facebook, επειδή το Facebook δεν ήθελε να γνωρίζουν αρκετά για το τι προκαλεί τα προβλήματα. Διαφορετικά, δεν θα υπήρχε ανάγκη για μια μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος», είπε.

«Έκανε τα στραβά μάτια» για παιδιά κάτω των 13

Η κορυφαία Ρεπουμπλικανή μέλος της υποεπιτροπής, η Μάρσα Μπλάκμπερν, είπε ότι το Facebook έκανε τα στραβά μάτια σε παιδιά κάτω των 13 ετών στους ιστότοπούς του. «Είναι σαφές ότι το Facebook δίνει προτεραιότητα στο κέρδος παρά στην ευημερία των παιδιών και όλων των χρηστών».

Ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Εντ Μάρκεϊ τόνισε από την πλευρά του ότι ο χρόνος του Facebook «να εισβάλλει στην ιδιωτικότητά μας και να εκμεταλλεύεται παιδιά τελείωσε. Το Κογκρέσο θα αναλάβει δράση».

«Όταν επέτρεπαν το 99% βίαιου περιεχομένου να παραμένει ανεξέλεγκτο στην πλατφόρμα τους, συμπεριλαμβανομένων όσων οδήγησαν στην ανταρσία της 6ης Ιανουαρίου, τι έκαναν; Τώρα γνωρίζουμε ότι ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ πήγαινε για ιστιοπλοΐα», είπε η Δημοκρατική γερουσιαστής Έιμι Κλόμπουσαρ.

«Τα παιδιά στην Αμερική είναι εθισμένα στο προϊόν τους. Υπάρχει κυνική γνώση εκ μέρους αυτών των εταιρειών των Big Tech ότι αυτό είναι αλήθεια», είπε ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Ρότζερ Γουίκερ.

Must in

Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά

Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, Shiro Oguni έχει δηλώσει πως θέλει να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία γύρω από την άνοια και να αλλάξει τις αντιλήψεις γύρω από από αυτήν και τη γήρανση

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024