Ιχνηλατώντας… το νέο Audi A4
H Αudi ξεκίνησε να ξετυλίγει το νήμα που θα οδηγήσει στη νέα γενιά του Α4 η οποία θα επωφεληθεί από την τελευταία και «καλύτερη» γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης του Group, περισσότερη τεχνολογία σε κάθε επίπεδο αλλά και «ηλεκτρισμό» ο οποίος δεν θα εφαρμοστεί μόνο με κριτήριο την αποδοτικότητα αλλά και τις δυνητικές επιδόσεις
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
H γερμανική φίρμα έχει ανακοινώσει ήδη τον ορίζοντα πλήρους και αμιγούς εξηλεκτρισμού της γκάμας της o οποίος τοποθετείται στο τέλος της δεκαετίας. Μέχρι τότε όμως «εκκρεμεί» μια νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, η τελευταία που θα υπάρξει από την πλευρά της Audi και η οποία μεταξύ άλλων θα εφοδιάζει και το νέο A4 η άφιξη του οποίου αναμένεται σε περίπου μια διετία.
Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο A4 δεν πρόκειται να αξιοποιήσει μια νέα αρχιτεκτονική αλλά μια μετεξέλιξη της υφιστάμενης MLB η οποία δεδομένα θα κληθεί να φιλοξενήσει και εξηλεκτρισμένα σύνολα. Αυτό σημαίνει ότι το νέο A4 θα προσφέρει πολύ περισσότερες ηλεκτρικές εναλλακτικές με την συνδρομή της ήπιας υβριδικής και plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων του θα αποτελέσει όμως η νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης των Γερμανών η οποία, σύμφωνα με την περιγραφή του επικεφαλής εξέλιξης της Audi, Oliver Hoffman «θα είναι η καλύτερη που έχουμε δημιουργήσει ποτέ».
Τη βάση για τις επιλογές βενζίνης του Α4 θα αποτελέσει μια νέα εξέλιξη του δίλιτρου turbo κινητήρα με την κωδική ονομασία EA888 ενώ, όπως αποκαλύπτει η Audi θα υπάρξουν και diesel επιλογές αν και σε πιο περιορισμένο αριθμό έναντι των εκδόσεων της βενζίνης.
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του EA888, ο όμιλος VW εργάζεται ήδη για την κατασκευή ενός καινοτόμου συστήματος υπερτροφοδότησης το οποίο έγκειται στην αξιοποίηση ενός είδους turbo μεταβλητής λειτουργίας το οποίο θα αξιοποιεί διαφορετικού χρονισμού τουρμπίνες, βελτιώνοντας την απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές και εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλότερη συνολική ισχύ.
Kατά τον O. Hoffman οι νέοι κινητήρες θα συνδυάζεται δεδομένα με ηλεκτρική τεχνολογία προκειμένου να «συμβαδίζουν με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές» και η οποία αναμένεται να πάρει την μορφή μιας αναβαθμισμένης εκδοχής του συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας που θα αυξήσει την παρουσία του στην γκάμα αλλά και περισσότερων plug-in υβριδικών εκδόσεων οι οποίες θα επωφελούνται, εξίσου δεδομένα, από υψηλότερης απόδοσης μπαταρίες.
Η παρουσία της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας στην συντριπτική πλειονότητα των εκδόσεων του νέου A4, θα έχει και άλλα πλεονεκτήματα πλην της προφανούς μεγαλύτερης αποδοτικότητας, καθώς η Audi θα εκμεταλλευτεί την επιπλέον ενέργεια προσφέροντας εξοπλιστικά στοιχεία όπως, για παράδειγμα, ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι που θα αποτελούν επιλογή για τις ισχυρότερες εκδόσεις της γκάμας.
Επιπλέον, αλματώδεις προδιαγράφονται οι αλλαγές που θα αφορούν τις ψηφιακές δυνατότητες και την συνδεσιμότητα του νέου A4, στοιχεία που θα αναδιαμορφώσουν ριζικά την σχεδίαση του εσωτερικού. Κυρίαρχα στοιχεία θα είναι οι μεγαλύτερες οθόνες, οι ακόμα λιγότεροι φυσικοί διακόπτες αλλά και μια σημαντικά διαφοροποιημένη κεντρική κονσόλα ελλείψει συμβατικού επιλογέα ταχυτήτων ενός μηχανικού κιβωτίου μιας και όλες οι εκδόσεις θα είναι αυτόματες.
Αυτό που θα έχει επίσης ενδιαφέρον σε σχέση με τη νέα γενιά του A4 είναι η δεδομένη ηλεκτροκίνητη έκδοση η οποία, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει συνήθως σε μοντέλα που περιλαμβάνουν στην γκάμα τους συμβατικές και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις θα έχει ως αφετηρία μια διαφορετική αρχιτεκτονική.
Ειδικότερα, όπως αποκάλυψε ο O. Hoffman «έχουμε ήδη εξετάσει το ενδεχόμενο να αξιοποιήσουμε μια αρχιτεκτονική η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης και αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία ωστόσο καταλήξαμε ότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε συμβιβασμό. Από την άλλη, οι συνεργασίες μας στο εσωτερικό του ομίλου, αυτή με την Porsche και την πλατφόρμα PPE και εκείνη με την VW για την αρχιτεκτονική ΜΕΒ μας δίνουν τη δυνατότητα να εξελίσσουμε και να αξιοποιούμε διαφορετικές αρχιτεκτονικές. Είμαι λοιπόν ιδιαιτέρως ευτυχής που έχουμε τη δυνατότητα και τη δύναμη να χρησιμοποιούμε διαφορετικές αρχιτεκτονικές».
Αν και προς το παρόν δεν διευκρινίζεται επισήμως λοιπόν, η επικρατέστερη υποψήφια αρχιτεκτονική για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του νέου A4, είναι προφανώς η ηλεκτρική πλατφόρμα PPE η οποία ήδη αξιοποιείται τόσο από προϊόντα της Audi όσο και της Porsche.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις