Η Capital Product Partners του ομίλου Μαρινάκη χτίζει «πράσινο» στόλο LNG Carriers
Πλώρη για σημαντική ενίσχυση της θέσης του στο «power game» της αγοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχει βάλει ο ναυτιλιακός όμιλος Μαρινάκη, με την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Capital Product Partners (CPLP) να προχωρά σε επενδύσεις για αγορές πλοίων μεταφοράς LNG, ύψους 1,2 δισ. δολαρίων.
- Συνεδριάζει τη Δευτέρα το υπουργικό συμβούλιο υπό τον Μητσοτάκη - Τα επτά θέματα
- Ανατριχιαστική δολοφονία - Πατέρας αποκεφαλίζει τον ενός έτους γιό του
- Ισχυροί άνεμοι στη Βρετανία - Μεγάλα προβλήματα στις πτήσεις ενόψει των Χριστουγέννων
- Νετανιάχου: «Θα δράσουμε κατά των Χούθι, όπως δράσαμε κατά των τρομοκρατών του Ιράν»
Ήδη, η εταιρεία μέσα στο 2021 ενίσχυσε τον στόλο της με τρία τελευταίας τεχνολογίας LNG Carriers, έναντι συνολικού ποσού 600 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ το επόμενο διάστημα, αναμένεται να διπλασιάσει την επένδυσή της, ενεργοποιώντας την option για την παραλαβή άλλων τριών αδελφών πλοίων, αντίστοιχης αξίας.
Τα τρία πρώτα πλοία είναι το Aristos I, ναυπηγημένο το 2020, το Aristarchos και Aristidis I ναυπηγημένα το 2021, στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries. Τα δύο εξ αυτών έχουν ήδη παραδοθεί, ενώ μέχρι το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί και το LNG/C Aristidis I. Τα πλοία βρίσκονται υπό μακρόχρονη ναύλωση από την BP και την Cheniere και θα συμβάλλουν στην ενίσχυση των ταμειακών ροών της εταιρείας. Με την προσθήκη τους δε στο στόλο της εταιρείας, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της εταιρείας έπεσε στα 8,8 έτη.
Με τις επενδύσεις σε υπερσύγχρονα, υψηλών προδιαγραφών LNG Carriers, η Capital Product Partners κάνει ταυτόχρονα και ένα μεγάλο βήμα προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της για την ενεργή μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού άνθρακα. Τα νέα πλοία χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο που έχει σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ είναι και πιο αποδοτικό ενεργειακά (σε σχέση, πάντα με το πετρέλαιο) και έχουν ήδη συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας κατά περίπου 10%.
Η στροφή σε πιο φιλικές για το περιβάλλον μορφές ενέργειας, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής του ναυτιλιακού ομίλου Μαρινάκη, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα, η CPLP έχει εγκαταστήσει σύστημα καθαρισμού διοξειδίου του θείου σε επτά από τα 19 πλοία του στόλου και σε 15 έχει εγκατεστημένο σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.
Παράλληλα όμως με την «πράσινη» ανανέωση του στόλου της η Capital Product Partners εισέρχεται με αξιώσεις και στην αγορά μεταφοράς LNG, η οποία γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρισιμότητας του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση.
Μάλιστα, για τη χρηματοδότηση τριών πρόσθετων LNG Carriers, η CPLP ετοιμάζεται να εκδώσει πενταετές ομόλογο έως 150 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά, με δέλεαρ την υψηλή κερδοφορία της (400% αύξηση κερδών το 2ο τρίμηνο του 2021, σε σχέση με το 2020), τις εξαιρετικές προοπτικές της αγοράς μεταφοράς LNG και φυσικά, την εγγύηση του Ομίλου Μαρινάκη. Θαυμάσια νέα λοιπόν για τους Έλληνες μικροεπενδυτές!
Η Capital Product Partners L.P. ( CPLP ), είναι μια διεθνής, ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq από το 2007, που ασχολείται με τη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου. Η CPLP ελέγχει ένα στόλο 19 πλοίων υψηλών τεχνικών προδιαγραφών, ο οποίος περιλαμβάνει τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 525.000 κυβικών μέτρων, 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολική μεταφορική ικανότητα 95.000 TEU και ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τύπου Capesize.
Οι πελάτες της CPLP είναι οι μεγαλύτερες ενεργειακές και ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου όπως οι BP, Cheniere, MSC, Hapag Lloyd κ.α.
Ο μεγαλύτερος μέτοχος και ιδρυτής της Capital Product Partners L.P., η Capital Maritime & Trading Corp., διαθέτει συμφέροντα σε ένα στόλο 108 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 9 πλοίων LNG Carriers, 56 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων και αργού πετρελαίου, 38 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 5 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις