Η Masami Yamamoto δουλεύει με πηλό για να δώσει έκφραση στη μνήμη μέσω της ιδέας των χρησιμοποιημένων ενδυμάτων.

Για την Ιαπωνίδα καλλιτέχνη, η οποία έχει τη βάση της στην Καναζάουα, τα χρησιμοποιημένα ενδύματα έχουν έναν ειδικό τύπο ποίησης που αναδεικνύει τη σώρευση του χρόνου, μέσω δαντελών, ραφών, ακόμη των λεπτών πτυχών τους.

«Πιστεύω ότι τα κεραμικά υλικά ταιριάζουν πολύ καλά στην ανθρώπινη ύπαρξη μας, μέσω της ισχυρής παρουσίας τους και της ευθραυστότητάς τους» εξηγεί η Masami Yamamoto. «Εδραζόμενη στις σκέψεις μου σχετικά με την πρώτη ύλη του πηλού και στη διαδικασία δημιουργίας, αυτή η σειρά έργων χρησιμοποιεί κεραμικά υλικά ως μέσο μνήμης. Από την παρατήρηση παλαιών ενδυμάτων ή αντικειμένων, προσπαθώ να απομνημονεύσω το πνεύμα του ιδιοκτήτη και των ιχνών του» προσθέτει.

«Χρησιμοποιώντας την πλαστικότητα του αργίλου, προσπαθώ να αναπαράγω την απαλότητα των ενδυμάτων» συνεχίζει. «Μέσω της διαδικασίας ψησίματος, ο πηλός σκληρύνεται και διατηρεί την εικόνα του αντικειμένου. Γίνεται μέσο μνήμης. Έχω την αίσθηση ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης (του ενδύματος) και ο δικός μου χρόνος αναμειγνύονται. Όσον αφορά τα αντικείμενα που γίνονται από πηλό, τα νιώθω ως ποιητικές μνήμες της απόλυτης μοναχικότητάς μας και των χαρών και λυπών της καθημερινότητάς μας».

Από το 2011 η Yamamoto εργάζεται σε σειρά ενδυμάτων από πηλό, από πουκάμισα μέχρι εσώρουχα, και φιλοτεχνεί στο χέρι την κάθε λεπτομέρεια. Προσφάτως, η αίθουσα τέχνης Hiina Action Gallery στην Καναζάουα φιλοξένησε έκθεση έργων της Masami Yamamoto με τίτλο «Η Υφή της Μνήμης». Στον λογαριασμό της στο instagram δίνεται η δυνατότητα ματιάς πιο εκ του σύνεγγυς στη δουλειά της Ιαπωνίδας καλλιτέχνη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ