Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Βερολίνο – «Πράσινη» καμπάνια για την απαγόρευση αυτοκινήτου

Βερολίνο – «Πράσινη» καμπάνια για την απαγόρευση αυτοκινήτου

Η Berlin Autofrei συγκέντρωσε 50.000 υπογραφές για την απαγόρευση της χρήσης αυτοκινήτου σε συγκεκριμένες ζώνες του Βερολίνου.

Η ομάδα Berlin Autofrei έκανε το πρώτο βήμα για τη διαδικασία που μπορεί να οδηγήσει σε δημοψήφισμα, υποβάλλοντας αίτηση με περισσότερες από 50.000 υπογραφές, που ζητά απαγόρευση των αυτοκινήτων σε περιοχή 88 τετραγωνικών χιλιομέτρων, στο κέντρο του Βερολίνου.

Αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να είναι το πρώτο βήμα για να δημιουργηθεί η μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς οχήματα, στον κόσμο.

Άνθρωποι που βασίζονται στα αυτοκίνητά τους για επαγγελματικούς λόγους ή λόγω κινητικών δυσκολιών, θα εξαιρούνται, όπως και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Για όλους τους άλλους, θα επιτρέπεται η πραγματοποίηση 12 διαδρομών με νοικιασμένο αυτοκίνητο τον χρόνο, σύμφωνα με την πρόταση.

Ο Μανουέλ Βίεμαν, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας, τόνισε ότι τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν και με τα ελαστικά τους, ενώ επεσήμανε ακόμη ότι «καταλαμβάνουν υπερβολικά πολύ δημόσιο χώρο και θέτουν αχρείαστα σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, είτε είναι ηλεκτρικά είτε καίνε ντίζελ».

Tα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο χώρο κυκλοφορίας

Έκθεση του 2014, την οποία ζήτησε το κοινοβούλιο του Βερολίνου, διαπίστωσε ότι το 58% του χώρου κυκλοφορίας είναι αφιερωμένος στα αυτοκίνητα, παρότι μόλις το ένα τρίτο των μετακινήσεων στους δρόμους της πόλης – και μόλις το 17% στην περιοχή που αφορά το αίτημα απαγόρευσης- γίνονται με αυτοκίνητα.

Μόλις το 3% του χώρου προορίζεται για ποδήλατα, με τα οποία γίνονται το 15% των μετακινήσεων.

Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν 17 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σύμφωνα με την ίδια έκθεση. Συνολικά ο χώρος για τα αυτοκίνητα ήταν περίπου 20 φορές μεγαλύτερος από εκείνον που ήταν αφιερωμένος στα ποδήλατα. Και αυτό σε μία από τις πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις της Ευρώπης.

Επίσης, τα τρία τέταρτα των θανάτων στον δρόμο ήταν πεζοί ή ποδηλάτες, σύμφωνα με την έρευνα.

Η Νίνα Νομπλέ, ένας από τους ανθρώπους που ξεκίνησαν αυτή την πρωτοβουλία για την απαγόρευση, δήλωσε: «θέλουμε οι άνθρωποι να μπορούν να κοιμηθούν με τα παράθυρά τους ανοιχτά και τα παιδιά να μπορούν να παίζουν ξανά στον δρόμο».

Η καμπάνια της Berlin Autofrei πιθανόν να στεφθεί με επιτυχία

Σύμφωνα με τον Guardian, αν και ιστορικά οι καμπάνιες κατά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη τείνουν να έχουν περιορισμένη επιτυχία, η Berlin Autofrei μπορεί να αποδειχθεί διαφορετική, λόγω της διαδικασίας που προβλέπεται από το γερμανικό σύνταγμα.

Η διαδικασία έχει τρεις φάσεις. Στην πρώτη, η ομάδα πρέπει να συγκεντρώσει τις υπογραφές 20.000 πολιτών υπέρ της προτεινόμενης αλλαγής νόμου, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στη δεύτερη φάση πρέπει να συγκεντρωθούν 170.000 υπογραφές. Αν η κυβέρνηση αρνηθεί να προχωρήσει στις αλλαγές έπειτα από αυτές τις δύο φάσεις, το ερώτημα τίθεται σε δημοψήφισμα.

Έχοντας συγκεντρώσει 50.333 υπογραφές στην πρώτη φάση, οι άνθρωποι της πρωτοβουλίας νιώθουν αυτοπεποίθηση για το εγχείρημά τους.

Ο Νικ Κάεστνερ, επικεφαλής της καμπάνιας, δήλωσε ότι «το ομοσπονδιακό υπουργείο Περιβάλλοντος έκανε πρόσφατα έρευνα και το 91% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήταν πιο ευτυχισμένοι χωρίς αυτοκίνητο. Επιπλέον, μόλις το ένα τρίτο των Βερολινέζων έχουν αυτοκίνητο».

Αυτό όμως, όπως παραδέχτηκε, δεν σημαίνει ότι οι πολίτες θα είναι υπέρ της αλλαγής.

Όπως σημειώνει ο Guardian, προηγούμενη πρωτοβουλία που ζητούσε νόμο φιλικό προς το ποδήλατο δεν έφτασε ποτέ σε δημοψήφισμα, γιατί η κυβέρνηση υιοθέτησε την πρόταση έπειτα από τις δύο φάσεις της διαδικασίας.

Υπάρχει η πιθανότητα να γίνει και τώρα αυτό, καθώς οι Πράσινοι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον επόμενο κυβερνητικό συνασπισμό.

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024