Νόμπελ Οικονομικών για τους νόμους της αγοράς εργασίας
Τελευταίο βραβείο που ανακοινώνεται για φέτος.
Τρεις επιστήμονες θα μοιραστούν το φετινό Νόμπελ Οικονομικών Επιστημών για τη συμβολή τους στα οικονομικά της αγοράς εργασίας.
Όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή η επιτροπή των βραβείων στη Βασιλική Ακαδημία Επιστημών της Σουηδίας, το ήμισυ του βραβείου θα απονεμηθεί στον Καναδό Ντέιβιντ Καρντ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϊ «για την εμπειρική συμβολή του στα οικονομικά της αγοράς εργασίας».
Το υπόλοιπο μισό μοιράζονται από κοινού ο Αμερικαν0-ισραηλινός Τζόσουα Άνγκριστ του MIT και ο Ολλανδό-αμερικανός Γκουίντο Ίμπενς του Στάνφορντ «για τη μεθοδολογική συνεισφορά τους στην ανάλυση των αιτιακών σχέσεων».
Πρόκειται για το τελευταίο από τα φετινά Νόμπελ και οι νικητές θα μοιραστούν χρηματικό έπαθλο 10 εκατομμυρίων κορωνών Σουηδίας (990.000 ευρώ).
Χρησιμοποιώντας φυσικά πειράματα, ο Ντέιβιντ Καρντ ανέλυσε τις επιπτώσεις των ελάχιστων μισθών, της μετανάστευσης και της εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας.
Οι μελέτες του από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 αμφισβήτησαν τη συμβατική γνώση, οδηγώντας σε νέες αναλύσεις και πρόσθετες γνώσεις.
Τα αποτελέσματα έδειξαν, μεταξύ άλλων, ότι η αύξηση του κατώτατου μισθού δεν οδηγεί απαραίτητα σε λιγότερες θέσεις εργασίας. Τώρα γνωρίζουμε ότι τα εισοδήματα των γηγενών μπορούν να επωφεληθούν από τη νέα μετανάστευση, ενώ τα άτομα που μετανάστευσαν νωρίτερα κινδυνεύουν να επηρεαστούν αρνητικά.
Έχουμε, επίσης, συνειδητοποιήσει ότι οι πόροι στα σχολεία είναι πολύ πιο σημαντικοί για τη μελλοντική επιτυχία των μαθητών στην αγορά εργασίας από ό, τι πιστεύαμε.
Ωστόσο, τα δεδομένα από ένα φυσικό πείραμα είναι δύσκολο να ερμηνευτούν. Για παράδειγμα, η παράταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης κατά ένα έτος για μια ομάδα μαθητών (αλλά όχι για άλλη) δεν θα επηρεάσει όλους σε αυτήν την ομάδα με τον ίδιο τρόπο. Ορισμένοι μαθητές θα συνέχιζαν να σπουδάζουν ούτως ή άλλως και, για αυτούς, η αξία της εκπαίδευσης συχνά δεν είναι αντιπροσωπευτική ολόκληρης της ομάδας.
Είναι, λοιπόν, δυνατό να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με την επίδραση ενός επιπλέον έτους στο σχολείο;
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, οι Τζόσουα Άνγκριστ του MIT και ο Γκουίντο Ίμπενς του Στάνφορντ έλυσαν αυτό το μεθοδολογικό πρόβλημα, αποδεικνύοντας πόσο ακριβή συμπεράσματα για την αιτία και το αποτέλεσμα μπορούν να εξαχθούν από φυσικά πειράματα.
- Έφτασε μέχρι τις ΗΠΑ ο χορός της Λατινοπούλου με το soundtrack του Τραμπ – Τι ανήρτησε ο υποψήφιος υπουργός Δικαιοσύνης των ΗΠΑ
- Διαβάστε στα «Νέα Σαββατοκύριακο»: Κωδικός «Μεσαία τάξη»
- Αταμάν: «Παίξαμε πιο έξυπνα στα τελευταία λεπτά και πήραμε μια σημαντική νίκη»
- Απολαύστε γκολ και πλούσιο θέαμα από τα παιχνίδια του Nations League – Όλα τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες
- Κακοκαιρία Alexandros: Live η πορεία των έντονων καιρικών φαινομένων που σαρώνουν τη χώρα
- Ναν: «Ήταν μεγάλη νίκη, έκανε εξαιρετική δουλειά ο Καλαϊτζάκης»