Γκάζι για την… ηλεκτροκίνηση αλά γαλλικά
Η γαλλική κυβέρνηση παρουσίασε ένα σχέδιο με το οποίο φιλοδοξεί να αναστρέψει το κλίμα στην χειμαζόμενη από πολυετή κρίση τοπική βιομηχανία και περιλαμβάνει επενδύσεις τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ για τον τομέα των μετακινήσεων και τον εξηλεκτρισμό τους.
Ο γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron παρουσίασε το σχέδιο «France 2030», με το οποίο φιλοδοξεί να ξαναδώσει στην βιομηχανία της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας της Ευρώπης την χαμένη της ζωτικότητα.
Πρόκειται για ένα -αρχικά- πενταετές πλάνο επενδύσεων συνολικού ύψους 30 δισεκατομμυρίων το οποίο απόλυτη συμφωνία με τις επιταγές των καιρών, περιλαμβάνει πρόβλεψη για την μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση, «αφιερώνοντας» τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ για την περαιτέρω ενίσχυση της προς αυτή την κατεύθυνση.
«Θέλω να κοιτάζουμε μπροστά αντιλαμβανόμενοι τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία μας. Η χώρα πρέπει να παράγει περισσότερο», δήλωσε ο γάλλος προέδρος θέτοντας τον πήχη της ηλεκτροκίνησης από πλευρά παραγωγής στα δύο εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά οχήματα έως το 2030.
«Η βιομηχανία πρέπει να ανταποκριθεί στην πρόκληση των νέων μέσων μετακίνησης», τόνισε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι η αυξημένη παραγωγή αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι ζωτικής ονομασίας προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για ένα φιλικό προς το περιβάλλον στόλο αυτοκινήτων.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ήδη η Renault έχει ανακοινώσει τη δημιουργία ενός κέντρου εξέλιξης και παραγωγής αμιγώς ηλεκτροκίνητων στη βόρεια Γαλλία ενώ ο όμιλος Stellantis σε κοινοπραξία με την Total και τον όμιλο Daimler έχει επίσης δρομολογήσει την παραγωγή ενός gigafactory κατασκευής μπαταριών σε γαλλικό έδαφος.
«Πρέπει να επικεντρωθούμε επίσης με συντεταγμένο τρόπο στις καινοτόμες τεχνολογίες που συνοδεύουν τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων», υπογράμμισε ο E. Macron αναφερόμενος στα τρία gigafactories μπαταριών που θα δημιουργηθούν στη Γαλλία.
Πλην των επενδύσεων για την ηλεκτρική μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας, το σχέδιο προβλέπει επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες για την εξέλιξη και παραγωγή ημιαγωγών, ρομποτικών μηχανημάτων και καινοτόμων τεχνολογιών σε τοπικό επίπεδο. Να σημειωθεί ότι το επενδυτικό πλάνο προβλέπει περίπου έξι δισεκατομμύρια ευρώ για αυτό τον σκοπό.
Επίσης, η γαλλική κυβέρνηση υπήρξε από τις πιο γενναιόδωρες στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τις επιδοτήσεις και τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων καθώς, βάσει του τελευταίο σχετικού προγράμματος το οποίο ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2020 εν μέσω πανδημίας, οι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να επωφεληθούν από επιδοτήσεις ύψους έως και 10.000 ευρώ.
Το νέο πλάνο επενδύσεων έρχεται να προστεθεί στην μακρά παράδοση του γαλλικού κράτους να επενδύει στην βιομηχανική αναγέννηση της χώρας, ωστόσο σε αντίθεση με αντίστοιχες πρωτοβουλίες, όπως αυτή της προεδρίας N. Sarkozy, μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers το 2008, οπότε και επενδύθηκαν αρχικά 35 δισεκατομμύρια ευρώ για την στήριξη της βιομηχανίας τα οποία πολλαπλασιάστηκαν στη συνέχεια, έξι μήνες πριν τις γαλλικές εκλογές, το πρόγραμμα επενδύσεων του E. Macron, όπως ο ίδιος διευκρίνισε, δεν θα εστιάσει αποκλειστικά στις καθιερωμένες βιομηχανίες, καθώς τα μισά κονδύλια θα κατευθυνθούν σε μικρές επιχειρήσεις.
- Λίβανος: Τουλάχιστον 12 νεκροί και 50 τραυματίες από ισραηλινούς βομβαρδισμούς
- Γερμανία: Ο Πιστόριους δεν θα διεκδικήσει το χρίσμα του υποψήφιου καγκελάριου – Προτείνει Σολτς
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Προειδοποιεί για κίνδυνο πυρηνικού πολέμου
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Μια αλλαγή που ανατρέπει το σκηνικό
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο