Roger Deakins – O σπουδαίος κινηματογραφιστής μιλάει για το πρώτο λεύκωμα της καριέρας του
Και ο Roger Deakins έδωσε συνέντευξη στο Artnet News για το λεύκωμα που καλύπτει σχεδόν πέντε δεκαετίες δουλειάς ως φωτογράφου με 150 φωτογραφίες του
Ο κινηματογραφιστής Roger Deakins είναι ένας θρύλος. Είναι γνωστός για τη δουλειά του στην κάμερα για σκηνοθέτες όπως ο Sam Mendes, οι Cohen και ο Gilles Villeneuve. Δεκαπέντε υποψηφιότητες για Όσκαρ και δύο Όσκαρ. Ωστόσο, η φήμη του ως φωτογράφου υψηλής τέχνης δεν αναγνωρίστηκε ως όφειλε. Το λεύκωμα «Byways», το πρώτο λεύκωμα φωτογραφιών για τον 72χρονο πλέον Deakins που εξέδωσε στα τέλη του προηγούμενου μήνα ο οίκος Damiani Editore έρχεται να αποκαταστήσει την τάξη. Και ο Roger Deakins έδωσε συνέντευξη στο Artnet News για το λεύκωμα που καλύπτει σχεδόν πέντε δεκαετίες δουλειάς ως φωτογράφου με 150 φωτογραφίες του.
Εκπλήσσει το ότι ο άνθρωπος που ως κινηματογραφιστής επιδεικνύει τέτοια μαεστρία στο χρώμα, επέλεξε να είναι όλες οι φωτογραφίες του λευκώματος ασπρόμαυρες. «Προσπάθησα να δουλέψω με χρώμα και απλά δεν μπορώ να το κάνω. Απλά, το βρίσκω αδιάφορο! Το ασπρόμαυρο έχει πολύ περισσότερο να κάνει με το περιεχόμενο, το καδράρισμα και το φως. Το χρώμα μπορεί σε τόσο μεγάλο βαθμό να σου αποσπά την προσοχή. Ίσως έχει να κάνει με το ότι μεγάλωσα ερωτευμένος με τη δουλειά του Brassaï και του Bill Brandt και του Alfred Stieglitz, όλων αυτών των μεγάλων φωτογράφων που δούλεψαν με ασπρόμαυρο. Ίσως και να είμαι κομματάκι δεινόσαυρος» είπε.
Ρωτήθηκε αν χρησιμοποιεί τη φωτογραφική μηχανή για να καταγράφει αναμνήσεις ή μάλλον ως εργαλείο για να κάνει τέχνη. «Πραγματικά, δεν μου αρέσει η λέξη “τέχνη”» απάντησε. «Προφανώς έχω κάνει διακοπές και έχω τραβήξει φωτογραφίες μιας ανάμνησης, αλλά οι φωτογραφίες που είναι στο βιβλίο τράβηξαν απλά την προσοχή μου. Μου άρεσε το κάδρο ή μου άρεσε το φως. Συχνά μου άρεσε η ελαφρώς σουρεαλιστική ποιότητα της φωτογραφίας, η αντιπαράθεση των αντικειμένων στο κάδρο. Δεν είναι τέχνη· δεν είμαι φωτογράφος και δεν είναι βοηθήματα μνήμης».
Στον πρόλογο του βιβλίου, γράφει: «Η επιλογή του πότε θα τραβήξεις μια φωτογραφία και ποιες από τις φωτογραφίες που προκύπτουν έχουν μέλλον αποκαλύπτει κάτι από εμάς ως άτομα. Κάθε ένας από εμάς βλέπει διαφορετικά». «Ξανακοιτώντας αυτές τις φωτογραφίες, αναρωτήθηκα κατά πόσον έχει αλλάξει η ματιά μου και, πραγματικά, δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει. Οι φωτογραφίες που είχα τραβήξει τότε είναι πραγματικά πολύ απλές· είναι περιορισμένες με κριτήριο το τι είναι στο κάδρο. Φαντάζομαι ότι από τότε αυτό έκανα».
Γιατί δεν είχε έως σήμερα μοιραστεί δημόσια αυτές τις φωτογραφίες; «Απλά είναι φωτογραφίες από δω, από κει, από παντού. Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει καμία δομή στο βιβλίο. Δεν υπάρχει λόγος και αιτία γι’ αυτό άλλη από το ότι είναι όλες φωτογραφίες που μου αρέσουν. Κάποιοι ρώτησαν “λοιπόν, γιατί δεν κάνεις ένα βιβλίο;” Τελικά, απλά σκέφτηκα “Ναι, γιατί όχι;”»
- O κορσές της Vivienne Westwood κουβαλάει ιστορία και στιλάτη σαγήνη
- Μητσοτάκης: Η πολυκατοικία στους Αμπελόκηπους θα αποκατασταθεί πλήρως από το Δημόσιο
- Παμ Μπόντι: Ποια είναι η γυναίκα που επέλεξε ο Ντόναλντ Τραμπ για υπουργό Δικαιοσύνης των ΗΠΑ;
- Αλέξης Τσίπρας: Κάλεσμα για συμμετοχή και το ραγισμένο brand του ΣΥΡΙΖΑ – τα βαρίδια, ο Κασσελάκης και ο επόμενος πρωθυπουργός
- Λίβερπουλ – Ρεάλ Μαδρίτης: Το κορυφαίο ντέρμπι του UEFA Champions League στο MEGA
- «Famagusta» στο MEGA: Ο Μακάριος παραχωρεί συνέντευξη στη Μελίνα Μερκούρη