To σκληροτράχηλο Ineos Grenadier ασπάζεται το υδρογόνο
Η βρετανική Ineos ανακοίνωσε τα σχέδια της να επενδύσει περίπου δύο δισεκατομμύρια ευρώ σε τεχνολογίες κυψελών καυσίμου με προορισμό το επιβλητικό της off-roader
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Η Ineos αποκάλυψε ότι εξελίσσει μια υδρογονοκίνητη έκδοση του Grenadier η οποία μάλιστα θα τεθεί σε καθεστώς δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες από τα τέλη του 2022.
Για το σκοπό αυτό η βρετανική φίρμα σχεδιάζει να επενδύσει πόρους ύψους δύο δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ έχει ήδη, πριν ένα χρόνο, συνάψει πρωτόκολλο συνεργασίας με την Hyundai η οποία από την πλευρά της, αποκάλυψε προσφάτως ένα ιδιαιτέρως φιλόδοξο σχέδιο για την εξέλιξη συστημάτων κυψελών καυσίμου.
Για όσους είναι εξοικειωμένοι με τις δραστηριότητες και το status της βρετανικής φίρμας η συγκεκριμένη εξέλιξη κάθε άλλο παρά απορία προκαλεί καθώς ο ιδρυτής της, Sir Jim Ratcliffe έχει επανειλημμένα τονίσει την ανάγκη για δημόσιες επενδύσεις της Βρετανίας σε υποδομή που να ευνοεί την υδρογονοκίνηση, ενώ η Ineos αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Σύμφωνα με τις συστάσεις της εταιρείας, παράγει με βιώσιμο τρόπο και αξιοποιεί περίπου 400.000 τόνους υδρογόνου ετησίως, ποσότητα που όπως διευκρινίζει η Ineos ενεργειακά ισοδυναμεί την κατανάλωση δύο δισεκατομμυρίων λίτρων diesel.
«Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι ιδανικά και την μετακίνηση στις πόλεις, το υδρογόνο όμως είναι πολύ καλύτερο όταν πρόκειται για μεγάλες διαδρομές αλλά και βαριά φορτία εξ ου και θεωρώ ότι οι επενδύσεις σε ό,τι αφορά το δίκτυο ανεφοδιασμού υδρογόνου αλλά και τις δραστηριότητες που αφορούν την μεταφορά του αποτελούν επιτακτική ανάγκη», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Sir Jim Ratcliffe.
Σε ό,τι αφορά την υδρογονοκίνητη παραλλαγή του Ineos, αν και προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί στοιχεία, αναμένεται δεδομένα να εκμεταλλευτεί δεδομένα την τεχνογνωσία της Hyundai στα συστήματα κυψελών καυσίμου. Το επικρατέστερο σενάριο είναι να ενσωματώσει το κινητήριο σύνολο του Hyundai Nexo το οποίο προσφέρει ισχύ 184 ίππων, αυτονομία 666 χλμ. χωρίς να επιβαρύνει με εκπομπές ρύπων το περιβάλλον.
Βέβαια, η Hyundai προσφάτως ανακοίνωσε την εξέλιξη νέας γενιάς συστημάτων κυψελών καυσίμου παρουσιάζοντας μάλιστα και το πρωτότυπο sportscar Vision FΚ με αντίστοιχη τεχνολογία και ισχύ 680 ίππων. Μένει να αποδειχθεί αν η Ineos προτίθεται να αξιοποιήσει τους καρπούς εξέλιξης (και) του νέου προγράμματος υδρογονοκίνησης των Κορεατών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις