ΗΠΑ – Σνακς, νταντάδες, όργανα γυμναστικής και προγράμματα ψυχικής υγείας
Πώς η πανδημία της Covid-19 οδηγεί Αμερικανούς εργοδότες να επανεξετάσουν την παροχή προνομίων, για να διατηρήσουν τους υπαλλήλους τους και την παραγωγικότητά τους
- Μεθοδεύσεις και προσπάθειες επηρεασμού των ιατροδικαστών στο συγκλονιστικό θρίλερ της Αμαλιάδας
- Πόσο θα κοστίσει στην τσέπη των Ελλήνων αν ενεργοποιηθεί η «βόμβα» Τραμπ για 5% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες
- Σε επιφυλακή η Ελλάδα μετά τη σοκαριστική επίθεση στο Μαγδεμβούργο – Τα μέτρα που λαμβάνει
- Νέο αντιμονοπωλιακό πλήγμα για τη Google – Στο στόχαστρο των ιαπωνικών αρχών
Μεταξύ πολλών άλλων, η πανδημία μπορεί να σήμανε σε εταιρικό επίπεδο το «πάγωμα» διάφορων προνομίων κυρίως για στελέχη: από δωρεάν γεύματα έως ταξίδια.
Συνδυαστικά ωστόσο με τις μαζικές παραιτήσεις που πυροδότησε το burnout της τηλεργασίας, σηματοδότησε μία σειρά από άλλα, ψηφιακά και μη προνόμια, για μία ευρεία γκάμα υπαλλήλων.
Στις ΗΠΑ, δεν εξαντλούνται στην κάλυψη των πρόσθετων λειτουργικών εξόδων, που προέκυψαν με την εργασία από το σπίτι.
Σε μία προσπάθεια να διατηρήσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων τους στα επιθυμητά επίπεδα παραγωγικότητας και τους ίδιους αρκούντως ικανοποιημένους, οι περισσότερες εταιρείες υιοθετήθηκαν μία σειρά από μέτρα στήριξης.
Τα περισσότερα από αυτά, δε, παραμένουν σε ισχύ, ενόσω η μετ’ εμποδίων μετάβαση σε μία μετα-πανδημική κανονικότητα γίνεται βάσει υβριδικών εργασιακών μοντέλων και η επόμενη ημέρα παραμένει σε αχαρτογράφητα νερά…
Ψηφιακές συνδρομές και πρόσθετες παροχές
Υπό αυτό το πρίσμα, ακόμη και μικρότερου μεγέθους εταιρείες προσαρμόζουν μέρος του προϋπολογισμού τους σε ένα νέο στυλ εργασίας.
Δίνουν στους εργαζόμενους έκτακτα επιδόματα και παρέχουν προγράμματα στήριξης στη φροντίδα παιδιών και ηλικιωμένων: υπολογίζεται ότι το 43% των Αμερικανών εργοδοτών άρχισε με την πανδημία να προσφέρει επιπλέον ημέρες γονικής άδειας μετ΄αποδοχών, ενώ το 37% προσέφερε βοήθεια στη φύλαξη ανηλίκων, ακόμη και με την πρόσληψη ωρομίσθιων νταντάδων.
Σε συνεργασία με εταιρείες διανομής, στέλνουν γεύματα και σνακς στα σπίτι σπίτια των υπαλλήλων εν ώρα εργασίας και διάφορα δώρα για τις ώρες ξεκούρασης: από σετ προσωπικής περιποίησης και αρωματικά κεριά, έως κουβέρτες fleece και λευκά είδη.
Εξασφαλίζουν ψηφιακά προνόμια σε υπαλλήλους τους, μέσα από συνδρομές σε διαδικτυακές υπηρεσίες ψυχικής υγείας, διατροφής, εκγύμνασης και ευεξίας, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστας συνοδεία του κατάλληλου εξοπλισμού.
Πέρα από τις εταιρικές συσκέψεις, οργανώνουν εικονικές εκδηλώσεις ψυχαγωγικού χαρακτήρα, όπως διαδικτυακές βραδιές με επιτραπέζια παιχνίδια.
Μια start-up στο Όστιν του Τέξας έφτασε στο σημείο να καλύπτει το κόστος για την υιοθεσία ενός κατοικιδίου.
Συνολικά, περίπου οι μισοί (43%) διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού σε περισσότερες από 1.000 εταιρείες με προσωπικό άνω των 20 υπαλλήλων στις ΗΠΑ δήλωσαν, σε πρόσφατη έρευνα, ότι οι παροχές προς τους εργαζόμενους αναθεωρήθηκαν και αυξήθηκαν, εν μέσω πανδημίας.
Νέα πραγματικότητα, νέα διλήμματα
Καθώς η απειλή της Covid-19 σταδιακά μειώνεται με τους μαζικούς εμβολιασμούς και οι εργαζόμενοι καλούνται να επιστρέψουν στα γραφεία, πολλές εταιρείες τώρα εξετάζουν για πόσο και ποια προνόμια θα διατηρήσουν.
Την κατάσταση κάνει πιο επιτακτική το διογκούμενο κύμα παραιτήσεων σε πολλούς παραγωγικούς κλάδους, με φόντο την αναθεώρηση προτεραιοτήτων που σηματοδότησε για πολλούς εργαζόμενων η πανδημία, συνδυαστικά με την αυξημένη προσφορά στην αμερικανική αγορά εργασίας.
Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν τώρα ευέλικτα ωράρια, υβριδική εργασία, δωρεάν μεσημεριανά γεύματα, μέχρι και διαλείμματα happy hour μετά μουσικής για να παρακινήσουν τους υπαλλήλους τους να επιστρέψουν στο γραφείο ή και να προσελκύσουν νέους.
Σε άλλους κλάδους, κυρίως στην παροχή υπηρεσιών -που πλήττεται περισσότερο από το κύμα παραιτήσεων και την έλλειψη εργατικού δυναμικού- έχουν μπει εδώ και καιρό στο «κάδρο» μισθολογικές αυξήσεις, μπόνους και προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης, χωρίς όμως θεαματική επιτυχία.
Μοιραία, ο προβληματισμός για την επόμενη ημέρα της πανδημίας περισσεύει.
«Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι ότι κάθε εταιρεία συνειδητοποιεί πως πρέπει να διαδραματίσει ρόλο στην ευημερία των εργαζομένων της», λέει στην Washington Post o Σέζαρ Καρβάλιο, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος εταιρείας, που παρέχει συνδρομητικές υπηρεσίες ευεξίας σε ιδιώτες και εταιρείες και είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 10% σε μηνιαία βάση από τον Ιούνιο.
Για τον Μόχιτ Αστάνα πάντως, αντιπρόσωπο πωλήσεων σε αμερικανική εταιρεία χημικών, τα πράγματα είναι απλά.
Πέρα από τις συνθήκες εργασίας και το ύψος του μισθού, λέει, αυτό που μετρά για τον ίδιο -όπως άλλωστε και την πλειονότα των εργαζομένων- είναι το πακέτο αποζημίωσης και οι συνταξιοδοτικές παροχές.
«Εφόσον μεταξύ δύο εταιρειών οι μισθοί είναι ισοδύναμοι και η μία παρέχει περισσότερα προνόμια, τότε αυτά μπορεί να είναι ένας παράγοντας υπέρ της»», επισημαίνει. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, «αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να βρουν άλλη δουλειά».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις