Κώστας Καραμανλής – Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης – Κάμερες μέσα στο όχημα και άδεια στους 17αρηδες
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες που θεσπίζονται για το αδιάβλητο των εξετάσεων και προάγουν το αδιάβλητο των εξετάσεων όπως είναι με τις κάμερες κατά την διάρκεια των εξετάσεων, διεύρυνση του σώματος των εξεταστών, επόπτες και αλλαγή θέσης των εξεταστών.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
«Στόχος μας να σταματήσουν τα φαινόμενα διαφθοράς στις εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης. Να διασφαλιστεί η αξιοκρατία, αλλά και να δοθεί η δυνατότητα στους νέους των 17 ετών να δώσουν εξετάσεις οδήγησης και να αποκτήσουν προσωρινή άδεια οδήγησης» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Καραμανλής, κατά την έναρξη της επεξεργασίας του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσιάζοντας τους άξονες του σχεδίου νόμου, τόνισε πως «οδική ασφάλεια σημαίνει καλύτεροι δρόμοι, καλύτερα οχήματα, αλλά πρώτα απ’ όλα σημαίνει και καλύτεροι οδηγοί» τόνισε ο κ. Καραμανλής και υπογράμμισε πως «πρέπει να μπει οριστικό τέλος στο επικίνδυνο ελληνικό φαινόμενο, ορισμένοι νέοι οδηγοί, πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν να οδηγούν. Κι αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση που είχε καταρτίσει ένα «πρόχειρο» νομοσχέδιο «που δεν είχε λύσει κανένα πρόβλημα και δημιούργησε νέα προβλήματα, όπως για παράδειγμα ήταν η διάταξη για τις κάμερες που την απέρριψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ή ήταν οι 150.000 υποψήφιοι οδηγοί που περίμεναν να δώσουν εξετάσεις, εμείς προχωράμε και επιλύουμε αυτά τα προβλήματα με ένα σύγχρονο νομοσχέδιο».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες που θεσπίζονται για το αδιάβλητο των εξετάσεων και προάγουν το αδιάβλητο των εξετάσεων όπως είναι με τις κάμερες κατά την διάρκεια των εξετάσεων, διεύρυνση του σώματος των εξεταστών, επόπτες και αλλαγή θέσης των εξεταστών.
Ειδικότερα, είπε, «βάζουμε κάμερα μέσα στο όχημα κατά τη διάρκεια της εξέτασης, έχοντας ήδη εξασφαλίσει την έγγραφη συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό, νόμιμο χρονικό διάστημα. Σε αυτό το χρόνο, το υλικό μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Μάλιστα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».
Σχετικά με τους εξεταστές, ο υπουργός σημείωσε ότι «πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνουμε την δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. Έτσι σπάμε τα κυκλώματα, ενώ θα έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων». Παράλληλα, δημιουργούμε και ένα νέο θεσμό που είναι οι επόπτες, που «θα είναι μέλη της ΕΛΑΣ που θα λάβουν ειδική εκπαίδευση και πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε επειδή υπάρχουν κάποιες υπόνοιες διαλυτότητας».
Ο υπουργός έθεσε στη συζήτηση και ζήτησε από τα κόμματα να τοποθετηθούν σχετικά με τη ρύθμιση που προβλέπει ότι η θέση του εκπαιδευτή κατά την εξεταστική διαδικασία να είναι στο πίσω κάθισμα ώστε να μην έχει τη δυνατότητα να παρέμβει υπέρ του εξεταζόμενου. Αναμένω, είπε ο κ. Καραμανλής «με ενδιαφέρον και την αυριανή συζήτηση με τους φορείς ώστε να καταλήξουμε στις τελικές αποφάσεις. Καθώς, εμείς δεν είμαστε δογματικοί, δεν είμαστε κολλημένοι, αν τελικά δούμε ότι κάτι δεν είναι σωστό το αλλάζουμε».
Σχετικά με την δυνατότητα απόκτησης άδειας οδήγησης αυτοκινήτου από τους 17χρονους, ο υπουργός είπε ότι «δεν ανακαλύπτουμε εμείς εδώ την πυρίτιδα» εξηγώντας πως αυτή θα είναι προσωρινή και θα μπορούν πλέον να οδηγούν κανονικά, αρκεί να έχουν και έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους, δείχνοντας «πως αυτός είναι άλλος ένας τρόπος να δείξουμε ότι εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας, τους νέους μας».
Ο κ. Καραμανλής, εστίασε και στις διατάξεις που αφορούν την εκπαίδευση οδηγών ΑμεΑ, λέγοντας πως εισάγουμε ειδικές διατάξεις, οικοδομώντας ένα σύστημα καινοτόμων και αυτονόητων προβλέψεων για τα ΑμεΑ, αλλά και για όσους δεν μιλούν καλά ελληνικά.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις