ΕΛΣΤΑΤ – Στα 354 δισ. ευρώ ανήλθε το δημόσιο χρέος το β΄τρίμηνο του 2021
Στα τέλη του α’ τριμήνου 2021 το χρέος ανήλθε στα 344,1 δισ. ευρώ, ενώ το α΄τρίμηνο του 2020 ήταν στα 333,842 δισ. ευρώ
- «Mr Everyman»: Οι 51 άνδρες που καταδικάστηκαν για τους βιασμούς της Ζιζέλ - Γιατί τους ονόμασαν έτσι;
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
Τα 354 δισ. ευρώ έφτασε το δημόσιο χρέος στα τέλη του β’ τριμήνου του 2021, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΕΛΣΤΑΤ.
Ως εκ τούτου, συνεχίζεται η ανοδική του πορεία, καθώς στα τέλη του α’ τριμήνου 2021 το αντίστοιχο ποσό ήταν 344,1 δισ. ευρώ, ενώ το α΄τρίμηνο του 2020 ήταν στα 333,842 δισ. ευρώ.
ΟΟΣΑ: Ευνοϊκή τάση μέχρι το 2060
Την ίδια ώρα, η τάση του ελληνικού χρέους έως το 2060 είναι ευνοϊκή, παρά την αύξησή του στη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με μελέτη του ΟΟΣΑ που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με το βασικό σενάριο της μελέτης, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα του ΟΟΣΑ, η οποία δεν χρειάζεται να λάβει δημοσιονομικά μέτρα για να αποτρέψει μία αύξηση του χρέους της.
Το αποτέλεσμα αυτό, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, οφείλεται εν μέρει στη μείωση της δημόσιας συνταξιοδοτικής δαπάνης μετά τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις και εν μέρει στο σχετικά υψηλό αρχικό διαρθρωτικό πρωτογενές πλεόνασμα της χώρας.
Ενστάσεις Eurostat
Ωστόσο, η Eurostat προβάλλει ενστάσεις σχετικά με την πορεία του ελληνικού χρέους .
Το θέμα αφορά, κατά κύριο λόγο, τις εγγυήσεις ύψους περίπου 23 δισ. ευρώ που έχει δώσει στις συστημικές τράπεζες για να προχωρήσουν στις τιτλοποιήσεις των κόκκινων δανείων μέσω «ειδικών οχημάτων» και για τις οποίες η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Εurostat) εγείρει ζήτημα εγγραφής τους – ως πιθανή μελλοντική υποχρέωση της χώρας – στο δημόσιο χρέος.
Η εικόνα των εσόδων
Από εκεί και πέρα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές πλεόνασμα στα τέλη του πρώτου εξαμήνου, κατά ESA (Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών), ήταν 2,7 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, με βάση τα στοιχεία της Αρχής, τα έσοδα της γενικής κυβέρνησης ανήλθαν το β’ τρίμηνο σε 21,175 δισ. ευρώ από 16,181 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο και 18,065 δισ. ευρώ το β΄τρίμηνο του 2020. Οι συνολικές δαπάνες ήταν 25,170 δισ. από 23,337 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο και 23,735 δισ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Το ισοζύγιο της γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκε σε έλλειμμα 3,995 δισ. από έλλειμμα 5,67 δισ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Φόροι και κοινωνικές εισφορές
Οι φόροι στο εισόδημα και την περιουσία ανήλθαν σε 4,712 δισ. ευρώ (22,3% των συνολικών εσόδων), από 4,537 δισ. ευρώ (25,1% των συνολικών εσόδων) πέρυσι.
Οι κοινωνικές εισφορές ήταν 5,951 δισ. ευρώ (28,1% των συνολικών εσόδων), από 5,493 δισ. ευρώ (30,4% των συνολικών εσόδων).
Οι δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης ανήλθαν σε 25,170 δισ. ευρώ (εκ των οποίων 23,939 δισ. ευρώ πρωτογενείς δαπάνες), έναντι 23,735 δισ. ευρώ (εκ των οποίων 22,478 δισ. ευρώ πρωτογενείς δαπάνες) το β’ τρίμηνο του 2020.
Οι αμοιβές εξηρτημένης εργασίας διαμορφώθηκαν σε 5,588 δισ. ευρώ (22,2% των συνολικών δαπανών), έναντι 5,571 δισ. ευρώ (23,5% των συνολικών δαπανών).
Οι κοινωνικές παροχές ήταν 10,073 δισ. ευρώ (40% των συνολικών δαπανών), από 9,624 δισ. ευρώ (40,5% των συνολικών δαπανών).
Οι επιδοτήσεις, τέλος, ανήλθαν σε 2,345 δισ. ευρώ (9,3% των συνολικών δαπανών), έναντι 2,052 δισ. ευρώ (8,6% των συνολικών δαπανών) το β’ τρίμηνο του 2020.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις