Τα ρεκόρ που κατέρριψε το ομόλογο της Capital Shipping
Νέα εποχή για την αγορά ναυτιλιακών ομολόγων
Γράφει ο Λάμπρος Καραγεώργος
Σε νέα εποχή μπαίνει από την προσεχή Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου το πρωί, η ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, καθώς συνδέεται μαζί της ένας μεγάλος ναυτιλιακός και επιχειρηματικός όμιλος, ο όμιλος Μαρινάκη, με την έναρξη διαπραγμάτευσης του ναυτιλιακού ομολόγου της Capital Product Partners (CPLP).
Μάλιστα, το κουδούνι έναρξης της συνεδρίασης θα χτυπήσει ο διευθύνων σύμβουλος της CPLP, Γεράσιμος Καλογηράτος.
Η δημόσια εγγραφή για το ναυτιλιακό ομόλογο της CPLP Shipping Holdings, θυγατρικής της CPLP, ξεκίνησε την προηγούμενη Δευτέρα 18 Οκτωβρίου και ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου, κατακτώντας νέα ρεκόρ.
Το ηγετικό προφίλ του ναυτιλιακού ομίλου Μαρινάκη, με τα 108 πλοία, και η επιχειρηματική στρατηγική της εγγυήτριας ναυτιλιακής εταιρείας Capital Product Partners, με τον ισχυρό ισολογισμό και τις σταθερές ταμιακές ροές, ικανοποίησε πλήρως τις ανάγκες των επενδυτών για επενδύσεις χαμηλού ρίσκου που να εξασφαλίζουν
όμως ικανοποιητικές αποδόσεις, δεδομένων των συνθηκών που χαρακτηρίζονται από μηδενικά έως και αρνητικά τραπεζικά επιτόκια, οι οποίοι έσπευσαν κατά χιλιάδες να εκδηλώσουν το ζωηρό ενδιαφέρον τους.
Η έκδοση ύψους 150 εκατ. ευρώ 5ετούς διάρκειας, συγκέντρωσε τελικά ρεκόρ προσφορών 801,3 εκατ. ευρώ, και η ζήτηση υπερκαλύφθηκε 5,3 φορές, με την απόδοση και το επιτόκιο να καθορίζονται στο 2,65% στο κατώτατο σχεδόν σημείο του αρχικού εύρους που ήταν 2,60% – 3,00%.
Ο ναυτιλιακός όμιλος συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη διαχειρίζεται ένα συνολικό στόλο 108 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 9 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), 56 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων και αργού πετρελαίου, 38 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 5 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Στα παραπάνω πλοία συμπεριλαμβάνεται ο στόλος της Capital Product Partners, εγγυήτριας του Ομολόγου, η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά του Nasdaq, από το 2007, έτος ίδρυσης της εταιρείας από τον Βαγγέλη Μαρινάκη. Ο στόλος της CPLP αποτελείται από 19 πλοία (15 containerships, τρία LNG Carriers και ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου) στα οποία θα προστεθούν τρία ακόμη LNG Carriers, η αγορά των οποίων θα χρηματοδοτηθεί από τα έσοδα του Ομολόγου, ανεβάζοντας στα 22 τον συνολικό αριθμό των πλοίων του στόλου της.
Κύριο χαρακτηριστικό της επιχειρηματικής στρατηγικής της CPLP η επιλογή ενός συντηρητικού επιχειρηματικού μοντέλου που εστιάζει σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές και δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους της. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εταιρεία που το 2020 είχε έσοδα 140,865 εκατ. δολ. και κέρδη 30,367 εκατ. δολ. έχει κλειδώσει σημαντικά έσοδα από τις υπάρχουσες χρονοναυλώσεις, η εναπομένουσα μέση διάρκεια των οποίων επεκτείνεται στα 7,9 χρόνια.
Αυτό σημαίνει ότι οι επενδυτές στην εταιρεία έχουν καλή ορατότητα των χρηματοροών των επόμενων ετών, οι οποίες είναι σε γενικές γραμμές σταθερές χωρίς να εξαρτώνται ιδιαίτερα από τα «πάνω και κάτω» των ναυλαγορών. Αυτή η πολιτική έχει δικαιωθεί μέχρι τώρα καθώς έχει εξασφαλίσει την καταβολή τριμηνιαίων μερισμάτων αδιάλειπτα στους επενδυτές της από το 2007, τα οποία σήμερα αθροίζουν κοντά στα 800 εκατ. δολ.
Επισημαίνεται ότι στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου η CPLP εισήλθε με την αγορά αρχικά τριών νεότευκτων πλοίων LNG τελευταίας γενιάς, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, επενδύοντας 600 εκατ. δολάρια, στα οποία θα προτεθούν αυτά που θα αποκτήσει με τα έσοδα από το ομόλογο, ανεβάζοντας τη συνολική επένδυση στα 1,2 δισ. δολ.
H επένδυση στα πλοία LNG είναι ενταγμένη στη στρατηγική επιλογή της CPLP, να θέσει ως προτεραιότητα τη βιώσιμη ανάπτυξη, γι’ αυτό και επενδύει διαρκώς σε νέες τεχνολογίες και πιο αποδοτικά ενεργειακά πλοία, όπως δηλώνει ο Γεράσιμος Καλογηράτος. Η CPLP, προσθέτει, παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις και συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων όπως για παράδειγμα, συμμετέχει στο ερευνητικό πρόγραμμα «ShipFC», ένα πρωτοποριακό έργο που χρηματοδοτείται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την ανάπτυξη του πρώτου πλοίου που θα κινείται αποκλειστικά με αμμωνία. Για όλες αυτές τις ενέργειες και τη συνεισφορά της στη διεθνή προσπάθεια για καθαρές θαλάσσιες μεταφορές, η εταιρεία τιμήθηκε με το βραβείο «Green Award», στην κατηγορία «Βιώσιμη Nαυτιλία», στο πλαίσιο του «Thessaloniki Metropolitan Summit» του «Economist», που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.
Πηγή: ΟΤ
- Ζελένσκι: Εφικτό η Ουκρανία να μπει στο ΝΑΤΟ, όμως το Κίεβο πρέπει να αγωνιστεί
- Ισραήλ: Συνεχίζεται ο πόλεμος Νετανιάχου και Γκαντζ – «Είσαι ενδοτικός», «Μην είσαι κατά συρροή δειλός»
- Μπρέντα Λι: «Ο Τζον Λένον ήταν ο αγαπημένος μου Beatle»
- Θεσσαλονίκη: Άγιοι Βασίληδες με κανό και σανίδες SUP «πλημμύρισαν» τον Θερμαϊκό
- Κοντά στο γκολ ο Βαλμπουενά, τον σταμάτησε ο Ντραγκόφσκι (vid)
- Υπουργικό συμβούλιο: Συνεδριάζει τη Δευτέρα υπό τον Μητσοτάκη – Τα επτά θέματα