1821 ελληνικά σχολεία ξεκινούν την 4η Βιομηχανική Επανάσταση
Ένα καινοτόμο και φιλόδοξο πρόγραμμα έχει αφετηρία την χώρα μας που σκοπό έχει να εκπαιδεύσει 50 χιλιάδες μαθητές στη ρομποτική. Στόχος είναι να αναδειχθούν οι ψηφιακές δεξιότητες των επόμενων γενεών της χώρας, με έμπνευση από την Επανάσταση του 1821 και προσαρμογή στα δεδομένα της νέας εποχής
Ψηφιακό πρόγραμμα για μαθητές και μαθήτριες όλης της χώρας θα υλοποιήσει ο Δήμος Τρικκαίων, με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και το βλέμμα στο ψηφιακό μέλλον.
Πρόκειται για το έργο με τίτλο «Μικρή Επανάσταση στην εκπαίδευση: Αναδεικνύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων του Αύριο…» που ουσιαστικά αφορά σε εκπαίδευση μαθητών/τριών σε ρομποτική, μηχανική και προγραμματισμό.
Στόχος είναι να αναδειχθούν οι ψηφιακές δεξιότητες των επόμενων γενεών της χώρας, με έμπνευση από την Επανάσταση του 1821 και προσαρμογή στα δεδομένα της νέας εποχής. Τα ψηφιακά αυτά εργαλεία του 21ου αιώνα, δημιουργούν συνθήκες για «να αποτελέσει η Ελλάδα ένα ισχυρό τροχό στο όχημα που θα μας οδηγήσει στη – σύγχρονη πια – 4η βιομηχανική επανάσταση».
Το έργο αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μαθητές τα ιδεώδη της Ελληνικής Επανάστασης και την ιστορία της χώρας μας, μέσα τις φυσικές επιστήμες, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς. Παράλληλα, στόχος είναι να μάθουν να σκέφτονται ως «μηχανικοί», αναπτύσσοντας την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων, διευρύνοντας και τη δημιουργικότητά τους.
Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου, « το συγκεκριμένο έργο είναι πραγματικά οραματικό και πρωτοποριακό. Ουσιαστικά “δείχνει” το παράθυρο στο μέλλον που ανοίγει για τη νέα γενιά».
Το έργο
Τη σχετική απόφαση ένταξης στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» υπέγραψε ο αν. Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας
– Το έργο έχει προϋπολογισμό 1.821.000 €
– Εντάσσονται συνολικά 1821 σχολεία (1.050 από την Α΄θμια Εκπαίδευση, 771 από τη Β΄θμια και όλα τα Ειδικά Σχολεία). Τα κριτήρια θα αποτελέσουν αντικείμενο συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας.
– Κινητοποιούνται 50.000 περίπου μαθητές/τριες
– Συνεργάζονται 4.200 εκπαιδευτικοί
– Διεξάγεται 1 εθνικός και 13 περιφερειακοί διαγωνισμοί σε θέματα σχετικά με το έργο και την Επανάσταση
– Συμπράττουν, ο Δήμος Τρικκαίων, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, η ΕΕΤΑΑ και η e-trikala ΑΕ
Στα σχολεία
- Το πρόγραμμα αφορά σε εκπαίδευση στη ρομποτική, τη μηχανική και τον προγραμματισμό, με χρήση ειδικά σχεδιασμένων εργαλείων (kit ρομποτικής).
- Οι μαθητές/τριες εισάγονται στην έννοια της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου για να διευκολυνθεί η «ένταξή» τους σε έναν ψηφιακό κόσμο που αλλάζει ταχύτατα.
- Το έργο αποτελείται από δύο υποέργα:
Α. Προμήθεια Εκπαιδευτικών Κιτ (Εξοπλισμού) με δομικά στοιχεία τύπου Micro:Bit, και τύπου LEGO.
Β. Σχεδιασμός &Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού – Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών – Διοργάνωση Περιφερειακών & Εθνικού Διαγωνισμού Ρομποτικής – Δράσεις Επικοινωνίας
- Σε κάθε σχολείο προτείνεται η ίδρυση 3-6 ομάδων που θα εργαστούν με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους
- Προβλέπεται υποστήριξη και εκπαιδευτικά πακέτα για τους εκπαιδευτικούς και υλικό για μαθητές/τριες
- Πραγματοποιούνται webinars για τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας για τα κιτ ρομποτικής.
Το σχετικό πρόγραμμα είχε προταθεί στην επίσκεψη της Προέδρου της Επιτροπής Ελλάδα 2021 κ. Γιάννας Αγγελοπούλου – Δασκαλάκη στα Τρίκαλα τον Ιούνιο του 2020. Ακολούθησε εξειδίκευση των πτυχών, υποβλήθηκε στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και πλέον θα ξεκινήσει να υλοποιείται.
Υπενθυμίζεται ότι το 2017 ένα τμήμα από το κέρδη του Μύλου των Ξωτικών διοχετεύτηκαν σε δωρεά 200 κιτ ρομποτικής στα σχολεία του Δήμου Τρικκαίων, σε συνεργασία με την e-trikala ΑΕ.
- Οκλαχόμα: Άνδρας που είχε καταδικαστεί σε θάνατο για τη δολοφονία 10χρονης εκτελέστηκε στα γενέθλιά του
- Δυτική Όχθη: Τουλάχιστον έξι Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν στη διάρκεια νέων ισραηλινών επιδρομών
- «Πάγωσε» το ΟΑΚΑ: Σοκ με Λεσόρ στον Παναθηναϊκό (vid)
- Ο Superman μπαίνει σε νέα εποχή: Αυτό είναι το πρώτο teaser της πολυαναμενόμενης ταινίας
- Σιδηρόδρομος: Ομαδικά πυρά από την αντιπολίτευση στη Βουλή
- Τέμπη: «Δεν έπρεπε να με αφήσουν μόνο στη βάρδια» – Τι υποστήριξε ο σταθμάρχης στη συμπληρωματική του απολογία