Δήμος Χαλανδρίου – Μέτρα Πολιτικής Προστασίας για ανάπηρα και εμποδιζόμενα άτομα
Μέτρα που θα συμπεριλαμβάνουν ανάπηρα και εμποδιζόμενα άτομα υπερψήφισε το Δημοτικό Συμβουλίου Χαλανδρίου, στη συνεδρίαση της 21ης Οκτωβρίου 2021, κατά τη συζήτηση των σχεδίων Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών από πλημμυρικά φαινόμενα, χιονοπτώσεις, σεισμούς κ.α.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Ο Δήμος Χαλανδρίου ανακοίνωσε: «Στο πλαίσιο της ισότιμης αντιμετώπισης και της συμπερίληψης όλων των πολιτών, ο Δήμος Χαλανδρίου λαμβάνει μέριμνα για την προστασία, αναπήρων και εμποδιζόμενων ατόμων, σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Παρά το γεγονός ότι δεν ελήφθη αντίστοιχη μέριμνα σε κεντρικό επίπεδο, από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Η παραπάνω επιλογή υπαγορεύεται αφενός από το γεγονός ότι τα ακραία φαινόμενα (καύσωνες, πλημμύρες, παρατεταμένες ξηρασίες, πυρκαγιές) επανέρχονται με μεγάλη συχνότητα και με καταστροφικές συνέπειες, λόγω της κλιματικής αλλαγής, και αφετέρου από την πραγματικότητα ότι η κοινωνική ομάδα των αναπήρων μαζί με τον εμποδιζόμενο πληθυσμό (ηλικιωμένα άτομα/παιδιά σε καροτσάκια, προσωρινοί τραυματίες, εγκυμονούσες), αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 45% του πληθυσμού, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να αγνοείται.
Με αυτό το σκεπτικό το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου υπερψήφισε τη λήψη των παρακάτω μέτρων, έτσι ώστε αυτά να συμπεριλαμβάνουν τα ανάπηρα και τα εμποδιζόμενα άτομα:
- Καθολική ενημέρωση, με δημιουργία προσβάσιμου από όλους επικοινωνιακού – ενημερωτικού υλικού για τα μέτρα αυτοπροστασίας.
- Οικειοθελή καταγραφή μέσω της λήψης εξατομικευμένου ιστορικού (πχ συνθήκες διαβίωσης, τηλέφωνα μελών οικογένειας, ιατρών, κοινωνικών επαφών) από την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου. Στήριξη τους, σε πρακτικά θέματα με την συνδρομή εθελοντών.
- Δημοτική γραμμή τηλεφωνικής επικοινωνίας και με μηνύματα.
- Διάθεση του προσωπικού του Δήμου που γνωρίζει την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα(ΕΝΓ) για επικοινωνία με κωφούς/ές και βαρήκοους/ες, σε περιπτώσεις έκτακτων συνθηκών.
- Μεταφορά των αναπήρων και των εμποδιζόμενων ατόμων με τα προσβάσιμα λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου.
- Καταγραφή των προσβάσιμων από ανάπηρα και εμποδιζόμενα άτομα, χώρων στα όρια του Δήμου Χαλανδρίου, για τις περιπτώσεις που θα απαιτηθεί η φιλοξενία τους.
Μια καλή πρωτοβουλία από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλανδρίου που μπορεί να αποτελέσει και οδηγό για το σύνολο των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης. Παρόλα αυτά και το έμπρακτο ενδιαφέρον για τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, ο δήμος Χαλανδρίου αδυνατεί να δώσει λύση στα τεράστια προβλήματα που παρατηρούνται σε κεντρικά πεζοδρόμια της πόλης όπου τα οχήματα που σταθμεύουν απαγορεύουν σε άτομα ΑΜΕΑ, μητέρες με παιδιά σε καρότσια κτλ να κινηθούν εντός της πόλης. Αν υπάρχει θέληση πάντως η λογική υπαγορεύει άμεση επίλυση του φαινομένου αυτού, που φυσικά δεν υφίσταται μόνο στο Χαλάνδρι. Εκτός, αν ως κοινωνία φτάσαμε σε εκείνο το σημείο που αδιαφορούμε για οτιδήποτε συμβαίνει σε κάθε πόλη, χωριό, κοινότητα και έχουμε μάθει να συμβιώνουμε με την απάθεια ως βασικό μας χαρακτηριστικό.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις