Mercedes-AMG SL: Ολική επαναφορά
Η νέα SL αποτελεί καρπό εξέλιξης του Affalterbach και είναι αθλητικότερη από ποτέ, ενώ επιφυλάσσει για το κοντινό μέλλον και plug-in υβριδική ισχύ, συμβαδίζοντας με τις επιταγές των καιρών
Η SL αποτελεί από τα διαχρονικότερα και πιο εμβληματικά μοντέλα της Mercedes-Benz η οποία προφανώς με τη νέα γενιά του μοντέλου αποφάσισε να εξασφαλίσει στο επιβλητικό roadster όση προσοχή απαιτεί η ιστορία τoυ και με την συνδρομή της AMG να παραδώσει στο κοινό «ένα sports car που συνδυάζει το δυναμισμό της AMG με την άνεση και την πολυτέλεια την οποία εγγυώνται οι Mercedes».
Έτσι αν και τα sportscars αποτελούσαν το 2020 μόλις το 1% των πωλήσεων της γερμανικής φίρμας το 2020, μετρώντας 17.800 μονάδες σε σύνολο πωλήσεων που ξεπερνά τα δυο εκατομμύρια, η Mercedes-Benz με τη εμμονή που τη διακρίνει επανέφερε την SL ως μια εξαιρετικά σπορ και δυναμική πρόταση η οποία όμως φροντίζει να κρατά ζωντανή την παράδοση που συνδέει με την αρχέτυπη 300 SL του μακρινού 1954.
Για να επιτευχθεί αυτό, οι μηχανικοί ξεκίνησαν από το μηδέν, σχεδιάζοντας αρχικά μια νέα αρχιτεκτονική η οποία ονομάζεται Modular Sports Architecture και που αναμένεται να φιλοξενήσει και την επόμενη γενιά της AMG GT. Η νέα αυτή αρχιτεκτονική αποτελεί ουσιαστικά ένα εξαιρετικά ελαφρύ όσο και σοφιστικέ χωροδικτύωμα από αλουμίνιο. Συμπληρώνεται από υλικά όπως ο υψηλής αντοχής χάλυβας, το μαγνήσιο, τα συνθετικά υλικά και το αλουμίνιο που εκτός από το χαμηλό βάρος εξασφαλίζουν στο πλαίσιο στρεπτική ακαμψία που υπερβαίνει κατά 18% αυτή του απερχόμενου μοντέλου αλλά και αυτή της AMG GT σε ορισμένες παραμέτρους.
Εκτός από την ακαμψία και το χαμηλό βάρος που εγγυάται, η νέα αρχιτεκτονική μπορεί να φιλοξενήσει και θα φιλοξενήσει εναλλακτικά κινητήρια σύνολα όπως το plug-in υβριδικό σύνολο E-Performance που ήδη εξελίσσει ο εσωτερικός βελτιωτικός οίκος των Γερμανών και σύμφωνα με τις συστάσεις θα μπορεί να προσφέρει ισχύ που θα υπερβαίνει τους 800 ίππους. Φυσικά, δεν θα λείψουν οι συμβατικές εκδόσεις οι οποίες στην περίπτωση της SL αρχικά μεταφράζονται στον εξοπλισμό τους με πανίσχυρους V8.
Πριν υπεισέλθουμε σε λεπτομέρειες που αφορούν τους κινητήρες, αξίζει να σημειωθεί ότι στην προσπάθεια της διατήρησης του βάρους σε χαμηλά επίπεδα η νέα SL αντικαθιστά το μέταλλο της οροφής της με μια ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη η οποία, αφαιρεί από το συνολικό βάρος 21 κιλά και παράλληλα συντείνει σε ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους. Σύμφωνα με τις συστάσεις η διαδικασία για το άνοιγμα/κλείσιμο της οροφής απαιτεί μόλις 15 δευτερόλεπτα και μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα με το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού ή μάλλον ορθότερα ένδειξης από την κεντρική οθόνη αφής του infotainment.
Εξίσου νέα με την εσώτερη πλευρά της είναι και η εξωτερική σχεδίαση καθώς, επί της ουσίας, η εξωτερική σχεδίαση έχει σμιλευτεί από το μηδέν μην έχοντας τίποτα ίδιο με τα υπόλοιπα τρέχοντα μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Ακόμα και η όψη της η οποία χαρακτηρίζεται από την γρίλια Panamericana με τα κάθετα στοιχεία, διαφοροποιείται από την ομοειδή AMG GT χάρη στα εντελώς διαφορετικά τριγωνικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας matrix LED.
Σε σχέση με το παρελθόν, ο θάλαμος επιβατών έχει «μετακινηθεί» πιο μπροστά αφήνοντας χώρο για τα δύο επιπλέον πίσω καθίσματα που επιστρέφουν. Το πίσω τμήμα έχει σμιλευτεί με δυναμικές γραμμές και είναι επίσης μεγαλύτερο.
Στην κορυφή του πορτ μπαγκάζ ξεχωρίζει το ενσωματωμένο spoiler ενώ τον αισθητικό τόνο δίνουν τα επίσης τριγωνικής λογικής πίσω φωτιστικά σώματα. Το παρών δίνουν οι χαρακτηριστικές τετραγωνισμένες απολήξεις της εξάτμισης στα άκρα του αεροδυναμικού διαχύτη ενώ δεδομένα θα υπάρξουν επιπλέον επιλογές για την μεγιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης. Πάντως, ως γνήσιο τέκνο του Affalterbach η νέα SL διαθέτει ένα αιχμηρότερο από ποτέ bodykit που περιλαμβάνει ένα ευμέγεθες splitter μπροστά και ορισμένα υπερτονισμένα στοιχεία.
Σε επίπεδο κινητήρων, αρχικά η SL θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με V8 κινητήρα βενζινης 4,0 λίτρων σε δύο εκδοχές ισχύος, σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης 4Matic και αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.
Αναλυτικότερα, την γκάμα ανοίγει η έκδοση SL 55 4Matic όπου ο παραπάνω κινητήρας αποδίδει 476 ίππους και 700 Nm ροπής εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά σε 295 χλμ./ώρα.
Η δεύτερη επιλογή φέρει τα διακριτικά SL 63 4Matic και υπόσχεται 585 ίππους και 800 Nm ροπής επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα και προσφέροντας μέγιστη ταχύτητα 315 χλμ./ώρα. Η συγκεκριμένη έκδοση επωφελείται από ενεργά σημεία στήριξης κινητήρα καθώς και ενεργή ανάρτηση τα οποία αμφότερα στην SL 55 αποτελούν μέρος των προαιρετικών επιλογών.
Ειδικά σε ό,τι αφορά την ανάρτηση η έκδοση SL 55 επωφελείται από ενεργά αμορτισέρ και το σύστημα AMG Ride Control ενώ η SL 63 από το Active Ride Control το οποίο περιλαμβάνει υδραυλικές αντιστρεπτικές ράβδους, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα που αποτελεί επιλογή για την SL 55.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά το σύστημα τετρακίνησης, συνδυάζεται για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου με ένα ενεργό σύστημα διαχείρισης ροπής το οποίο, αναλόγως τις συνθήκες, κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες.
Το τεχνολογικό παζλ συμπληρώνει η παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού και στις δύο εκδόσεις και το οποίο μπορεί να στρέψει τους πίσω τροχούς έως και κατά 2,5 μοίρες διευκολύνοντας στους ελιγμούς στις χαμηλές ταχύτητες και εξασφαλίζοντας περισσότερη δυναμική ευστάθεια στις υψηλές.
Όπως είναι ήδη γνωστό, την γκάμα της νέας SL θα συμπληρώσει στο άμεσο μέλλον plug-in υβριδική έκδοση E-Performance. Βάσει της AMG GT 63 S E-Performance η οποία αποτελεί και το πρώτο μοντέλο που υποδέχτηκε το συγκεκριμένο σύνολο, η plug-in υβριδική έκδοση μπορεί να προσφέρει ισχύ έως και 855 ίππων αξιοποιώντας ένα «ταπεινό» τετρακύλινδρο κινητήρα σε συνδυασμό φυσικά με ηλεκτρική τεχνολογία.
Περνώντας στο εσωτερικό της SL το οποίο για πρώτη φορά από την R129 του 1989 επιστρέφει στην 2+2 διάταξη, οι επιρροές του προέρχονται εξίσου από την αρχέτυπη 300 SL Roadster της δεκαετίας του ’50 χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι απαρνείται τις σύγχρονες εξελίξεις της ψηφιακής τεχνολογίας.
Για την ακρίβεια μάλλον ισχύει το αντίθετο, απλώς στην προκειμένη περίπτωση οι σχεδιαστές της γερμανικής φίρμας επέλεξαν να την εξοπλίσουν με ένα δίδυμο ψηφιακού πίνακα οργάνων και ενός κάθετου προσανατολισμού infotainment τα οποία περιγράφουν ως «ψηφιακή τεχνολογία με αναλογική γεωμετρία».
Αναλυτικότερα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών της SL ακολουθεί μια πιο παραδοσιακή και οδηγοκεντρική σχεδίαση καθώς τοποθετείται σε βάθος, πίσω από το τιμόνι, σε ένα τρισδιάστατο layout εμπνευσμένο από την αεροπλοΐα, όντας έτσι και πιο προστατευμένος από το ηλιακό φως όταν η οροφή είναι ανοιχτή.
Από τον κόσμο των αιθέρων είναι εμπνευσμένη και η σχεδίαση των αεραγωγών που παραπέμπουν σε τουρμπίνες αεροσκάφους.
Την εικόνα συμπληρώνει η κάθετου προσανατολισμού οθόνη του infotainment, διάστασης 11,9 ιντσών η οποία φιλοξενεί την τελευταία εκδοχή του συστήματος MBUX όπως αυτό εμφανίστηκε στην S-Class με κάποιες επιπλέον εφαρμογές και δυνατότητες που απορρέουν από την σφραγίδα της AMG στο γερμανικό roadster.
H κεντρική οθόνη προσφέρει τη δυνατότητα ανάκλισής της προκειμένου να είναι πιο «ορατή» στον οδηγό ακόμα και με την οροφή ανοιχτή σε πλήρη ηλιοφάνεια.
Στα εξοπλιστικά στοιχεία συγκαταλέγεται και ένα προαιρετικό head-up display το οποίο προσφέρει μια αμεσότερη πληροφόρηση στον οδηγό ενώ σε ό,τι αφορά τη σχεδίασή του, έχει τη γνώριμη τρισδιάστατη απεικόνιση που εμφανίζει τις ενδείξεις για το σύστημα πλοήγησης σε μια απεικόνιση που δίνει την αίσθηση ότι προπορεύεται του αυτοκινήτου.
Τα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί εξαρχής προκειμένου να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο αλλά και να προσφέρουν ιδανική στήριξη ενώ τα προσκέφαλα είναι ενσωματωμένα προς όφελος μιας πιο σπορ και ακατακερμάτιστης αισθητικής που φέρει την σφραγίδα της AMG. Να σημειωθεί ότι το παρών δίνει το σύστημα Airscarf καθώς και λειτουργίες κλιματισμού για τα καθίσματα. Επίσης στα προαιρετικά στοιχεία περιλαμβάνονται και ακόμα πιο σπορ εκπρόσωποι του είδους με τα διακριτικά AMG Performance.
Από άποψη πρακτικότητας, το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 213 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί σε 240 λίτρα με το προαιρετικό Load Compartment Package το οποίο χρησιμοποιείται όταν η οροφή βρίσκεται στην θέση της.
Προς το παρόν η γερμανική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει ακριβές χρονοδιάγραμμα παραγγελιών/παραδόσεων για την νέα SL που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναμένεται εντός του α΄εξαμήνου του 2022 σε τιμές που θα προσεγγίζουν σύμφωνα με πληροφορίες, αυτές της τελευταίας S-Class.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις