Toyota bZ4x: Η αυτοκρατορία αντεπιτίθεται ηλεκτρικά
H ιαπωνική φίρμα συστήνει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο αποτελεί το πρώτο μέλος μιας νέας EV γκάμας που θα φέρει τα διακριτικά bZ από τα αρχικά των λέξεων «below zero»
Μετά από δεκαετίες εξοικείωσης με την υβριδική τεχνολογία, η Toyota επεκτείνεται και στην αμιγή ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας το πρώτο μιας πλήρους γκάμας ηλεκτροκίνητων μοντέλων, με την μορφή ενός SUV με την ονομασία bZ4X.
To νέο μοντέλο μιμείται αισθητικά το ομώνυμο πρωτότυπο που προηγήθηκε μέσα στην χρονιά ενώ στην αθέατη πλευρά του βρίσκεται μια νέα αρχιτεκτονική, η e-TNGA η οποία έχει εξελιχθεί εξαρχής με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση.
Η νέα αρχιτεκτονική φιλοξενεί μπαταρίες 71,4 kWh που σύμφωνα με τις συστάσεις υπόσχονται αυτονομία που ξεπερνά τα 450 χλμ.
Επίσης όπως σημειώνει η ιαπωνική φίρμα, οι μπαταρίες είναι ιδιαιτέρως ανθεκτικές στον χρόνο και υπόσχονται να διατηρήσουν το 90% της απόδοσής τους ακόμα και μετά από μια δεκαετία, χάρη σε ένα ενεργό σύστημα ψύξης που αναλαμβάνει να ψύχει τις συστοιχίες αναλόγως τις συνθήκες και τις εκάστοτε απαιτήσεις, συμβάλλοντας στην μεγιστοποίηση της αυτονομίας και στην αντοχή τους.
Αρχικά το bZ4X θα είναι διαθέσιμο σε μια εμπροσθοκίνητη έκδοση η οποία εφοδιάζεται από ηλεκτρικό μοτέρ 150 kW, αποδίδοντας 204 ίππους και 265 Nm ροπής τα οποία με τη σειρά τους εγγυώνται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα. Δεδομένα στη συνέχεια θα υπάρξει και τετρακίνητη έκδοση η οποία θα αξιοποιήσει μια διάταξη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και αναμένεται να προσφέρει επιπλέον ισχύ αλλά και μια σειρά προγραμμάτων που θα ευνοούν την κίνηση σε χιόνι, λάσπη αλλά και σε πιο απαιτητικές συνθήκες εκτός ασφάλτου.
Το κύκλωμα μπορεί να υποστηρίξει την φόρτιση σε τάση έως και 150 kW κάτι που σημαίνει ότι ανεξαρτήτως έκδοσης, το bZ4X θα μπορεί να αναπληρώσει έως και το 80% της ενέργειας των μπαταριών του σε 30 λεπτά ενώ για την οικιακή φόρτιση θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη διάταξη, καθώς σύμφωνα με τις συστάσεις οι μπαταρίες τις οποίες η Toyota αποκαλεί “slim batteries” καταλαμβάνουν τον λιγότερο δυνατό χώρο και τοποθετούνται χαμηλά στο πάτωμα κατά τρόπο που εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και ταυτόχρονα μεγιστοποιεί την ακαμψία του πλαισίου αλλά και την ευρυχωρία του εσωτερικού.
Συγκριτικά με τις υβριδικές εκδόσεις του ανάλογου μεγέθους RAV4, το bZ4X έχει κατά 8,5 εκ. μικρότερο ύψος, αλλά και ένα 16,5 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο το οποίο συνδυαστικά με τους κοντούς προβόλους συντείνει σε μεγαλύτερους χώρους και σε μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος. Ενδεικτικά να αναφερθεί ότι χάρη στην ευνοϊκή διάταξη που απορρέει από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη τεχνολογία το bZ4X, έχει κύκλο στροφής 11,4 μέτρα μέγεθος σχετικά μικρό για τον όγκο του. Από πρακτικής πλευράς το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 452 λίτρα.
Επίσης, στα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού SUV θα περιληφθεί και η δυνατότητα επιλογής πανοραμικής ηλιοροφής η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα συντείνει στην αίσθηση ευρυχωρίας.
Σαφώς βελτιωμένη είναι και η ψηφιακή εικόνα του εσωτερικού η οποία περιλαμβάνει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών ο οποίος συμβαδίζει με το μότο της Toyota “eyes on the road” υιοθετώντας μια ανάλογη σχεδίαση με «βάθος» ενώ το κέντρο του ταμπλό τοποθετείται ένα βελτιωμένο σύστημα infotainment το οποίο επιδέχεται αυτόματες over-the-air αναβαθμίσεις και φιλοξενείται σε μια ευμεγέθη οθόνη.
Να σημειωθεί ότι η Toyota έχει εξελίξει ένα νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire το οποίο κατά κάποιο τρόπο αντικαθιστά την μηχανική σύνδεση ανάμεσα στο τιμόνι και στους μπροστινούς τροχούς με ηλεκτρονική η οποία επί της ουσίας μεταφέρει την πληροφορία από το σύστημα διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα με βάση και τα δεδομένα από το κινητήριο σύνολο.
Εκτός από την μεγαλύτερη ακρίβεια και ασφάλεια που αυτό προσφέρει, συμβάλλει και σε μια καλύτερη διάταξη στο μπροστινό κάθισμα που υπόσχεται μεγαλύτερη ευκολία στην πρόσβαση αλλά και στην έξοδο.
Την εικόνα του ηλεκτροκίνητου SUV συμπληρώνει η παρουσία του ολιστικού συστήματος ασφάλειας Safety Sense τρίτης γενιάς το οποίο λειτουργεί επικουρικά στον οδηγό με στόχο «τον εκμηδενισμό σοβαρών τραυματισμών και θανάτων στα τροχαία ατυχήματα».
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι παραγγελίες για το bZ4X στην Ευρώπη ανοίγουν στις 15 Δεκεμβρίου με την προοπτική οι πρώτες παραδόσεις να ξεκινήσουν στις αρχές του 2022.
- Τζον Κένεντι: Το «πορτρέτο» του από τον εμβληματικό Λέοντα Καραπαναγιώτη
- Φοροδιαφυγή: Έρχεται σοκ και ΔΕΟΣ – Η νέα ομάδα για δύσκολες αποστολές
- Αμαλιάδα: Στα κρατητήρια η Ειρήνη Μουρτζούκου – «Αντιστάθηκε στη σύλληψή της»
- Μέχρι το 2029 στην Παρί Σεν Ζερμέν ο Χακίμι (pic)
- Ουκρανία: Δυο νεκροί σε πλήγματα της Ρωσίας στη Σούμι – «Τεράστιες εκρήξεις»
- Ώρα δράσης: Το ΠΑΣΟΚ καλείται να μην (ξανά)χαθεί στη μετάφραση και ο ΣΥΡΙΖΑ να αποδείξει ότι αντέχει