Ολική ανάπλαση στην παρόχθια ζώνη των Τρικάλων.
Όταν ο ίδιος ο Δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου λέει πως σκοπός του είναι να κάνει την πόλη πιο ανθρώπινη, πιο φιλική, πιο προσβάσιμη σημαίνει πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση ή ακόμη δεν είναι στο επίπεδο που θέλει ο ίδιος. Βάζει τον πήχη ψηλά και αν του «βγει» η ανάπλαση που επιχειρείται της παρόχθιας ζώνης του ποταμού, θα είναι ακόμη ένα βήμα μπροστά για μια πόλη που συνεχίζει να αναζητά την βελτίωση
- Η Ρωσία βομβάρδισε το Κίεβο με οκτώ βαλλιστικούς πυραύλους μια μέρα μετά την ομιλία του Πούτιν
- Αστυνομικός της Βουλής: «Πρώτη μου σχέση, δέσμιά του για μια ζωή» – Τι απαντάει η 35χρονη για τις κλήσεις
- Φοβάται μη συλληφθεί λόγω του εντάλματος του ΔΠΔ ο Νετανιάχου - Δεν θα παραστεί στις εκδηλώσεις στο Άουσβιτς
- Χριστουγεννιάτικες διακοπές στο Σαιν-Τροπέ: Γιατί παίρνουν τις παραλίες τέτοιες ημέρες ο Τζορτζ Κλούνεϊ και η Αμάλ;
Το έργο της ανάπλασης του Ληθαίου ποταμού, αν κρίνουμε από τις μακέτες που δόθηκαν στη δημοσιότητα και φυσικά γίνουν πράξη, τότε η πόλη των Τρικάλων θα αποκτήσει ακόμη ένα τοπόσημο. Η σύβαση υπεγράφη και τα έργα θα αρχίσουν να υλοποιούνται από τον ανάδοχο, με το συνολικό κόστος να ξεπερνάει τα 3 εκατομμύρια ευρώ για το έργο «Ανάπλαση παρόχθιας ζώνης Ληθαίου ποταμού κατά μήκος της κοίτης εντός του σχεδίου πόλης».
Το έργο είναι μεγάλης κλίμακας και προβλέπει τις ακόλουθες παρεμβάσεις:
- Ανάπλαση πεζοδρομίων δεξιά και αριστερά της παραποτάμιας ζώνης
- Ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίων 5,1 μ, με ζώνη φύτευσης έως 1,20μ, ποδηλατόδρομος 1,50 μ. μονής κατεύθυνσης, ζώνη κίνησης πεζών 2,40 μ., φύτευση νέων δέντρων, δημιουργία νέων καθιστικών, η τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων.
- Αναμορφώσεις και καθαιρέσεις νησίδων, με παράλληλες νέες κατασκευές στην οδό Λάκμωνος, στη γέφυρα Βουβής
- Ήπιας κυκλοφορίας διαδρομή στην οδό Κανούτα, από την οδό Χατζηγάκη έως τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ.
- Από τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα Γκίκα καταργείται η νησίδα από την πλευρά του παλιού ΚΤΕΛ.
- Στην οδό Ιακωβάκη θα διαμορφωθεί και το απέναντι πεζοδρόμιο με ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ
- Θα υπάρχει ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση ΑμΕΑ με ζώνη όδευσης τυφλών, με ράμπες πρόσβασης κ.α.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η ανάπλαση του Ληθαίου στην όχθη της οδού Αμαλίας εντάσσεται στο έργο αναπλάσεων των κεντρικών πλατειών.
Το έργο είχε προϋπολογισμό 3.100.000 € από το ΠΕΠ Θεσσαλίας και σχεδιάστηκε στη βάση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Τρικκαίων. Δηλαδή υλοποιούνται αλλαγές που δημιουργούν νέα, σύγχρονη πόλη, με έναν επισκέψιμο και φιλικό σε πεζούς και εμποδιζόμενα άτομα ποταμό.
Η παρέμβαση -σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Δήμου- θα επιλύσει προβλήματα για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων, θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό σε κρίσιμα σημεία, όπως στις γέφυρες και αναπλάθει τον χώρο πάνω από τις όχθες, οι οποίες ανήκουν στον Δήμο.
Τα έργα θα γίνουν σε μια μεγάλης έκτασης περιοχή: από το Μουσείο Τσιτσάνη μέχρι τη γέφυρα Τρικκαίογλου, προκειμένου να συνδεθούν με τον ποδηλατόδρομο της οδού Καλαμπάκας. Τα έργα θα γίνουν και στις δύο πλευρές του ποταμού και θα λύσουν θέματα σε κρίσιμα σημεία, όπως στους κόμβους των γεφυρών.
Ήταν χαρακτηριστική η φράση του Δημάρχου Τρικκαίων, στη σχετική συζήτηση πριν έναν χρόνο, στο Δημοτικό Συμβούλιο Τρικκαίων: «τα Τρίκαλα γίνονται πιο σύγχρονη, πιο ανθρώπινη, πιο φιλική, πιο προσβάσιμη πόλη για όλους».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο σχεδιάστηκε και μελετήθηκε από την τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Τρικκαίων, που υλοποίησε και τον διαγωνισμό.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις