Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Facebook – Αλλάζει και έρχεται το Meta

Facebook – Αλλάζει και έρχεται το Meta

Ο Ζάκερμπεργκ έκανε την ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο του Facebook την Πέμπτη, όπου περιέγραψε το όραμά του για το metaverse – έναν ψηφιακό κόσμο χτισμένο πάνω στον δικό μας, που περιλαμβάνει στοιχεία ψηφιακής πραγματικότητας. «Πιστεύουμε ότι το metaverse θα είναι ο διάδοχος του mobile internet», είπε ο Ζάκερμπεργκ.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανακοίνωσε ότι ο κολοσσός των social media θα αλλάξει το όνομα της εταιρείας σε Meta, σε ένα rebrand που έρχεται καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει μια συνεχιζόμενη σειρά κρίσεων δημοσίων σχέσεων.

Ο Ζάκερμπεργκ έκανε την ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο του Facebook την Πέμπτη, όπου περιέγραψε το όραμά του για το metaverse (μετα-σύμπαν) έναν ψηφιακό κόσμο χτισμένο πάνω στον δικό μας, που περιλαμβάνει στοιχεία ψηφιακής πραγματικότητας. «Πιστεύουμε ότι το metaverse θα είναι ο διάδοχος του mobile internet», είπε ο Ζάκερμπεργκ.

Η νέα εταιρεία συμμετοχών Meta θα περιλαμβάνει το Facebook, τη μεγαλύτερη θυγατρική του, καθώς και εφαρμογές όπως το Instagram, το WhatsApp και την εταιρεία εικονικής πραγματικότητας Oculus.

Το Facebook επένδυσε 10 δισεκατομμύρια δολάρια στο έργο του metaverse το 2021.

H εταιρεία ανακοίνωσε ότι το τμήμα ψηφιακής πραγματικότητας της είχε αυξηθεί τόσο σημαντικά που πλέον θα κατατάσσει τα έσοδά της ξεχωριστά, χωρίζοντας τα προϊόντα της σε δύο κατηγορίες.

Οι δύο κατηγορίες

Αυτές οι κατηγορίες περιλαμβάνουν μια «οικογένεια εφαρμογών» συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Instagram, Messenger και WhatsApp και τα προϊόντα «εργαστηρίων πραγματικότητας», συμπεριλαμβανομένων AR και VR, καθώς και οποιοδήποτε σχετικό υλικό.

Σε μια παρουσίαση από το σπίτι του, ο Ζάκερμπεργκ περιέγραψε το όραμά του για το metaverse ως έναν ψηφιακό κόσμο στον οποίο οι χρήστες θα αισθάνονται ότι είναι ο ένας με τον άλλον και θα έχουν μια «αίσθηση παρουσίας» παρά το γεγονός ότι είναι πολύ μακριά. Η πλατφόρμα θα επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τα avatar και τους ψηφιακούς χώρους τους, διακοσμώντας ένα ψηφιακό γραφείο με φωτογραφίες, βίντεο, ακόμη και βιβλία.

«Όταν στέλνω στους γονείς μου ένα βίντεο με τα παιδιά μου, θα αισθάνονται ότι είναι ακριβώς τη στιγμή», είπε.

Η παρουσίαση έδειχνε χρήστες να προσκαλούν φίλους εικονικά ή δύο άτομα να παρακολουθούν μια συναυλία μαζί παρόλο που βρίσκονταν σε όλο τον κόσμο ο ένας από τον άλλο και συναδέλφους να κάνουν παρουσιάσεις και meetings από απόσταση.

«Πιστεύουμε ότι το metaverse θα είναι ο διάδοχος του του mobile internet. Θα είμαστε σε θέση να νιώθουμε παρόντες – σαν να βρισκόμαστε εκεί με ανθρώπους, ανεξάρτητα από το πόσο μακριά είμαστε στην πραγματικότητα», είπε. «Θα είμαστε σε θέση να εκφραστούμε με νέους χαρούμενους, εντελώς καθηλωτικούς τρόπους.

«Ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσεις το μετα-σύμπαν είναι να το βιώσεις μόνος σου», πρόσθεσε ο Ζούκερμπεργκ, αν και πρόσθεσε «δεν υπάρχει ακόμη πλήρως».

Γιατί τώρα

Όμως ο χρόνος της αλλαγής έχει διπλό πλεονέκτημα. Το Facebook ήρθε αντιμέτωπο τις τελευταίες εβδομάδες με δριμείες κριτικές και έρευνες. Οι νομοθέτες και το κοινό επέκριναν την εφαρμογή του Instagram υποστηρίζοντας ότι βλάπτει την αυτοεκτίμηση ορισμένων εφήβων και η εταιρεία αμφισβητήθηκε για το ρόλο της στην παραπληροφόρηση.

Όλα αυτά αφού η Φράνσις Χάουγκεν, πρώην υπάλληλος του Facebook, διέρρευσε εσωτερικά έγγραφα που έδειχναν ότι η εταιρεία γνώριζε για τις επιπτώσεις που προκαλούσε. Τα ευρήματα από τα έγγραφα της κυρίας Χάουγκεν δημοσιεύθηκαν αρχικά από τη Wall Street Journal και στη συνέχεια από άλλα μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των New York Times.

Οι αποκαλύψεις οδήγησαν σε σωρεία ακροάσεων στο Κογκρέσο, καθώς και σε νομικό και ρυθμιστικό έλεγχο. Τη Δευτέρα, η κ. Χάουγκεν μίλησε με Βρετανούς βουλευτές στο κοινοβούλιο και τους προέτρεψε να ελέγξει την Facebook. Την Τρίτη, η εταιρεία είπε στους υπαλλήλους του να «διατηρούν τα εσωτερικά έγγραφα και τις επικοινωνίες από το 2016» που αφορούν τις δραστηριότητές του, επειδή οι κυβερνήσεις και τα νομοθετικά όργανα είχαν ξεκινήσει έρευνες.

Must in

Με την Πεκς στο ΣΕΦ για το… θαύμα ο Ολυμπιακός

Μετά την ήττα (85-63) στην πρώτη «μάχη» των «32», στην έδρα της ουγγρικής ομάδας, ο Ολυμπιακός έχει δύσκολο έργο στη ρεβάνς του ΣΕΦ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο