Ναντάρ – Έγινε φωτογράφος κατά λάθος αλλά άλλαξε την πορεία της τέχνης
Ο Ναντάρ ήταν ο πρώτος έκανε αεροφωτογραφίες από αερόστατο
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Αριστουργήματα Προσωπογραφίας (Masterpieces of Portraiture) είναι ο τίτλος έκθεσης που παρουσιάζει 41 πορτρέτα του Γάλλου φωτογράφου του 19ου αιώνα, γνωστού ως Ναντάρ που φιλοξενείται στην Εθνική Πινακοθήκη της Σλοβενίας, στη Λιουμπλιάνα.
Ο Γκασπάρ-Φελίξ Τουρνασόν (1820-1910), γνωστός από τα 20 του ως Ναντάρ, θεωρείται ότι συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της φωτογραφίας ως έργο τέχνης.
Φωτογράφος κατά λάθος, άνοιξε το πρώτο του στούντιο φωτογραφίας στο Παρίσι το 1856 και δημιούργησε πορτρέτα ορισμένων επιφανών Παριζιάνων που προσθέτουν μια «ζωηρή εικόνα μιας εποχής πολιτικής αναταραχής, κοινωνικής αλλαγής και ανόδου του μοντερνισμού» σύμφωνα με την περιγραφή της έκθεσης.
Φωτογράφιζε τους καλλιτέχνες, τους συγγραφείς και τους μουσικούς του Παρισιού που ήταν και ο κύκλος των φίλων του, οι οποίοι πόζαραν χαλαρά με φωτισμό τύπου Ρέμπραντ. Ήταν ο πρώτος που εφάρμοσε ηλεκτρικό φωτισμό στο ατελιέ του.
Ήταν ο πρώτος έκανε αεροφωτογραφίες από αερόστατο. Οι φωτογραφίες του έδωσαν την πρώτη ευκαιρία στον άνθρωπο να δει το τοπίο από εναέρια προοπτική. Ο Ναντάρ πίστεψε και έκανε εκστρατεία για την πρόοδο της αεροναυπηγικής.
Τα πορτρέτα που παρουσιάζονται στην έκθεση είναι των συγγραφέων Βίκτορ Ουγκό, Εμίλ Ζολά, Ζορζ Σαντ, Ιβάν Σεργκέγεβιτς Τουργκένιεφ και των ζωγράφων Γκιστάβ Κουρμπέ, Εντουάρ Μονέ και Ευγένιου Ντελακρουά και των συνθετών Βέρντι και Ροσσίνι.
Σε όλη την καριέρα του, ο Ναντάρ ήταν μια εξέχουσα προσωπικότητα στη δημιουργία ατμόσφαιρας. Αυτή η τέχνη, που ήταν δικό του μοναδικό χάρισμα, ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματική όταν ήθελε να διασφαλίσει ότι οι σύγχρονοί του θα είναι οι εαυτοί τους μπροστά στον φακό του. Με το φωτογραφικό του ταλέντο, κατάφερε να γίνει ο πιο δραστήριος σχολιαστής της λιτής ανθρώπινης πραγματικότητας, αναφέρεται στην περιγραφή της έκθεσης.
Η αρχική έκθεση σχεδιάστηκε από τη Λορ Βερόν από το Μουσείο Jeu de Paume στο Παρίσι σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας, φιλοξενήθηκε και εμπλουτίστηκε στη γκαλερί της Μάτιτσα Σρπσκα στο Νόβισαντ της Σερβίας και στη συνέχεια στο Μουσείο Τέχνης στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.
Στην Εθνική Πινακοθήκη της Σλοβενίας θα διαρκέσει έως τις 16 Ιανουαρίου 2022.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις