Μύκονος – Την Πέμπτη το Εφετείο για τον θανάσιμο τραυματισμό του 10χρονου από ταχύπλοο στη Μύκονο
Το τραγικό δυστύχημα έγινε τον Αύγουστο του 2014 σε παραλία στη Μύκονο. Οι τρεις υπεύθυνοι της εταιρείας θαλάσσιων παιχνιδιών καταδικάστηκαν σε πρώτο βαθμό αλλά δεν φυλακίστηκαν διότι τους δόθηκε αναστολή εκτέλεσης της ποινής
- Έκλεψαν το… ΑΤ Ομόνοιας – Έκαναν φτερά κατασχεμένα οχήματα
- Ισραηλινοί έποικοι πυρπόλησαν αυτοκίνητο, επιτέθηκαν σε σπίτι στη Δυτική Όχθη
- Νέα Ιωνία: Ξεσπά ο πατέρας του 12χρονου που τον έκλεισαν σε φρεάτιο – «Αν δεν είχε σκύψει θα είχε θρυμματιστεί»
- Καυστικό sms της Μελόνι: «Είμαι άρρωστη αλλά δουλεύω γιατί δεν έχω συνδικαλιστικά δικαιώματα»
Το τραγικό δυστύχημα στη Μύκονο είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο. Ένας 10χρονο παιδί, ο Μιχάλης Πασχαλάκης, τραυματίστηκε θανάσιμα από ταχύπλοο στην παραλία Καλό Λιβάδι στο νησί. Την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου δικάζεται σε δεύτερο βαθμό η υπόθεση στο Πενταμελές Εφετείο της Σύρου. Οι τρεις κατηγορούμενοι είχαν κηρυχθεί ένοχοι σε πρώτο βαθμό για το αδίκημα της διατάραξης υδάτινης συγκοινωνίας από πρόθεση, από το οποίο προέκυψε κίνδυνος για ανθρώπους και επήλθε ο θάνατος του άτυχου παιδιού.
Ειδικότερα, σε πρώτο βαθμό ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που τραυμάτισε θανάσιμα το παιδάκι, Στυλιανός Κουτσοδόντης καταδικάστηκε σε κάθειρξη έξι χρόνων.
Ο επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης της επιχείρησης με τα ταχύπλοα Αγαμέμνων Μπασιανάς, σε κάθειρξη επτά χρόνων και η Αννα Μπασιανά, υπεύθυνη ασφαλείας κατά τον νόμο της επιχείρησης κάθειρξη πέντε ετών. Σε όλους του καταδικασθέντες το Δικαστήριο επέβαλε ποινή τριετούς στέρησης των πολιτικών τους δικαιωμάτων.
Ωστόσο κανείς δεν φυλακίστηκε γιατί το Δικαστήριο τους έδωσε αναστολή στην εκτέλεση της ποινής τους έως την εκδίκαση της έφεσης που γίνεται μεθαύριο.
Οι εγκληματικές παραλείψεις της επιχείρησης
Σύμφωνα με την απόφαση, η επιχείρηση λειτουργούσε χωρίς νόμιμη άδεια και χωρίς ναυαγοσωστική λέμβο, ενώ ο χειριστής δεν διέθετε το προβλεπόμενο εκ του νόμου δίπλωμα προπονητή θαλάσσιου σκι και έκανε επικίνδυνους ελιγμούς
Μάλιστα, ο υπεύθυνος ασφάλειας απουσίαζε από τη θέση του και δεν υπήρχε στο σκάφος ο προβλεπόμενος εκ του νόμου «παρατηρητής», ο οποίος παρακολουθεί τα ελκόμενα φουσκωτά και καθοδηγεί τον οδηγό.
Άλλες εγκληματικές παραλείψεις της επιχείρησης είναι ότι το ταχύπλοο δεν είχε, ως όφειλε, κανένα μέσο επικοινωνίας με την επιχείρηση και την ξηρά, και ότι τα σωσίβια ήταν ακατάλληλα.
Το φουσκωτό δεν είχε λάβει άδεια από το Υπουργείο Ναυτιλίας και δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Τέλος, οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενείς και εντελώς ακατάλληλες για τη διενέργεια του θαλάσσιου αυτού παιχνιδιού.
Ο πατέρας του παιδιού ίδρυσε την επόμενη χρονιά τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό «Safe Water Sports», που πραγματοποίησε δράσεις σε Ελλάδα και Κύπρο με σκοπό την πρόληψη των θαλάσσιων ατυχημάτων και πνιγμών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις