Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
COP26 – Έξι αυτοκινητοβιομηχανίες καταργούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2040

COP26 – Έξι αυτοκινητοβιομηχανίες καταργούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2040

Οι μεταφορές αντιστοιχούν σήμερα περίπου στο ένα τέταρτο των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα.

Με τις συνομιλίες στη Διάσκεψη για το Κλίμα να εστιάζονται την Τετάρτη στις μεταφορές, δεκάδες χώρες, επιχειρήσεις και τοπικές κυβερνήσεις υπόσχονται να έχουν μηδενίσει τις εκπομπές άνθρακα των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο έως το 2040 και στις ανεπτυγμένες οικονομίες έως το 2035.

Η διακήρυξη για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα αργότερα την Τετάρτη στην COP26, σύμφωνα όμως με το Reuters το κείμενο θα υιοθετηθεί από έξι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι πηγές του πρακτορείου επισημαίνουν πάντως ότι στη συμφωνία δεν συμμετάσχουν οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Γερμανία, χώρες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, ούτε οι μεγάλοι κατασκευαστές Toyota, Volkswagen, BMW, Stellantis, Honda και Hyundai.

Οι μεταφορές αντιστοιχούν σήμερα περίπου στο ένα τέταρτο των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, με το μεγαλύτερο μέρος να προέρχεται από τα αυτοκίνητα κάθε είδους, δείχνουν τα στοιχεία της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας.

Διαβάστε επίσης: «Ας το ξαναδούμε του χρόνιου» – Τι προβλέπει το σχέδιο συμφωνίας στην COP26

Οι κατασκευαστές που υπογράφουν τη διακήρυξη για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι οι Volvo, Ford Motor, General Motors, Mercedes Benz και Jaguar Land Rover, καθώς και η κινεζική BYD.

H Volvo πάντως είχε ήδη δεσμευτεί για ηλεκτροκίνηση σε όλα τα μοντέλα της από το 2030.

Σύμφωνα πάντα με τις πηγές του Reuters, παρόλο που οι ΗΠΑ δεν αποδέχονται τη διακήρυξη, το κείμενο έχει υπογραφεί από τις πλούσιες πολιτείες της Καλιφόρνιας και της Νέας Υόρκης. Tη διακήρυξη φέρεται έτοιμη να υπογράψει και η Uber.

Εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ωστόσο ανήσυχος για το γεγονός ότι οι κατασκευαστές δεσμεύονται σε μια ακριβή τεχνολογική μετάβαση, ενώ οι κυβερνήσεις δεν έχουν εξασφαλίσει δίκτυα φορτιστών για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύτηκε πάντως το καλοκαίρι να δημιουργήσει κατάλληλες υποδομές, με στόχο να απαγορευτούν οι πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Must in

Αισχροκέρδεια: Πώς φουσκώνουν οι τιμές με συναλλαγές μέσω ΙΚΕ

Μεγάλες εταιρείες προμηθευτών και αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ιδρύοντας ΙΚΕ, αυξάνουν το περιθώριο κέρδους, και το επωμίζεται ο καταναλωτής. Συνεχίζεται το «μπάχαλο» με τα ταμπελάκια - Ρεπορτάζ του Mega

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024