O επικεφαλής της VW, Ralf Brandstatter, δημοσιοποίησε ένα ακόμα teaser για το ID.Buzz, το ρετρό έμπνευσης αλλά απολύτως σύγχρονο και αμιγώς ηλεκτροκίνητο van που αναμένεται να καταλάβει μια θέση στην γκάμα της γερμανικής φίρμας από το 2022.

Παρά το ψυχεδελικό καμουφλάζ, το ID.Buzz δεν κρύβει τις αισθητικές επιρροές του από το θρυλικό Type 2 της δεκαετίας του ’50, όπως προδίδει η χάραξη του παρμπρίζ και η τοποθέτηση του σήματος της VW σε περίοπτη θέση και μέγεθος, στο μπροστινό τμήμα. Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό η έκδοση παραγωγής αναμένεται να διατεθεί με διχρωμία αμαξώματος οροφής προς τιμή του αρχέτυπου.

Παράλληλα με τις ιστορικές σχεδιαστικές καταβολές του, το ID.Buzz θα μιμηθεί φυσικά τον σχεδιαστικό κώδικα των υπολοίπων ID. όπως είναι σαφές από την αποτύπωση των φωτιστικών σωμάτων και του προφυλακτήρα.

Εκτός, βέβαια από την σχεδίαση, κοινή θα είναι και η αφετηρία του ID.Buzz με την υπόλοιπη γκάμα των ηλεκτρικών VW, καθώς το van θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική ΜΕΒ. Οι δυνητικοί αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε επιβατική έκδοση με τρεις σειρές καθισμάτων ή κλειστή van έκδοση καθώς και από μια πληθώρα εκδοχών σε ό,τι αφορά την αυτονομία που θα εξασφαλίζουν μπαταρίες απόδοσης από 48 έως 111 kWh. Σύμφωνα με τις συστάσεις, η έκδοση με την μεγαλύτερη αυτονομία θα προσφέρει διαδρομές έως και 550 χλμ. πριν χρειαστεί επαναφόρτιση.

Σε επίπεδο κινητήρων, η γκάμα του ηλεκτρική van θα ξεκινά με έκδοση ισχύος 204 ίππων με ένα μοτέρ τοποθετημένο στον πίσω άξονα και κίνηση στους πίσω τροχούς . Δεδομένα θα υπάρξει και τετρακίνητη έκδοση με δύο μοτέρ η οποία, σε επίπεδο ισχύος, αναμένεται να αγγίζει τους 300 ίππους.

Όπως και τα υπόλοιπα ID. το ηλεκτρικό van θα διαθέτει κύκλωμα φόρτισης που θα προσφέρει τη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 135 kW. Αυτό μεταφράζεται στη δυνατότητα επαναφόρτισης π.χ. της έκδοσης με μπαταρία 77 kWh από το 0-80% σε περίπου 26 λεπτά.

Εκτός από τις Ι.Χ παραλλαγές του ID.Buzz, όπως έχει αφήσει να εννοηθεί η VW μέσω του αντίστοιχου πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε πριν δύο μήνες στην έκθεση του Μονάχου, θα υπάρξει και έκδοση με σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης η οποία θα προοριστεί για την «στελέχωση» της ΜΟΙΑ, της εταιρείας του γερμανικού ομίλου που φιλοδοξεί να αποτελέσει το αντίπαλο δέος της Uber.

To λογισμικό και η τεχνολογία της συγκεκριμένης έκδοσης αποτελεί καρπό συνεργασίας της VW με την αμερικανική Argo Al. Πρόκειται για μια σουίτα τεχνολογίας η οποία αποτελείται από μια ευρεία γκάμα καμερών, ραντάρ, LIDAR αισθητήρων τα οποία συνδυαστικά με την επεξεργασία των δεδομένων από ένα σοφιστικέ λογισμικό, μπορεί να εντοπίσει εμπόδια σε απόσταση έως και 400 μέτρων αλλά και να προβλέψει την «συμπεριφορά» άλλων οχημάτων, πεζών και δικυκλιστών, αναλαμβάνοντας τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου όπως ακριβώς ένας «πεπειραμένος οδηγός».

Σύμφωνα με τις συστάσεις ένας στόλος αυτόνομων ID.Buzz θα αναλάβει δοκιμαστική υπηρεσία από το 2022 στο Αμβούργο προκειμένου να αξιολογηθεί σε πραγματικές συνθήκες ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.