Η κορεατική φίρμα αποκαλύπτει στην έκθεση του Los Angeles ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο SUV μοντέλο με επταθέσια διάταξη το οποίο δυνητικά θα αποτελέσει την ναυαρχίδα της ηλεκτρικής της γκάμας.

Στο προκείμενο, το ΚΙΑ ΕV9 Concept επενδύει σχεδιαστικά σε μια τολμηρή προσέγγιση με πολλές ακμές την οποία συνδυάζει με διαμετρικά αντίθετο εσωτερικό όπου κυριαρχεί ο μινιμαλισμός και οι απαλές καμπύλες. H αλήθεια είναι ότι η σιλουέτα του μοντέλου θυμίζει αρκετά το KIA Soul σε μια υπερμεγέθη και πιο σύγχρονη εκδοχή.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, η αισθητική των εξωτερικών επιφανειών του είναι εμπνευσμένη από τα σχήματα κρυστάλλων και πετρωμάτων ενώ όπως συνηθίζεται για την ηλεκτρική κατηγορία στην όψη του, υπάρχει μια κλειστή γρίλια στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα που ενσωματώνει τα πιξελοειδή φωτιστικά σώματα τα οποία είναι ορατά μόνο όταν βρίσκονται σε λειτουργία.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας που φιλοξενούνται σε ένα επίσης αιχμηρό γεωμετρικό μοτίβο από χρώμιο. Σε προφίλ, τα πλευρικά τμήματα υπακούν επίσης στη γεωμετρία των πτυχώσεων ενώ οι πόρτες είναι αντίθετα ανοιγόμενες για ευκολία στην πρόσβαση αλλά και για εντυπωσιασμό όπως συνηθίζεται στις περιπτώσεις των concept.

Στα ενδιαφέροντα στοιχεία συγκαταλέγεται η επιλογή της ΚΙΑ να επενδύσει ένα μέρος του καπό με φωτοβολταϊκά στοιχεία, σε μια εσοχή κοντά στο παρμπρίζ. Οι καθρέπτες αντικαθίστανται από κάμερες ενώ στα gadgets συνυπολογίστε και την δυνατότητα που έχουν οι ράγες οροφής να αποσύρονται στο εσωτερικό της οροφής και να αναδύονται όταν απαιτούνται, προς όφελος μιας καλύτερης αεροδυναμικής απόδοσης.

Στο πίσω τμήμα, εκτός από το παράδοξα φώτα σε μοτίβο Y, τον τόνο δίνει το τριγωνικό σχήμα στις τρίτες κολώνες που δίνει στην οροφή μια αίσθηση αιώρησης και περισσότερης κομψότητας.

Σε πλήρη αντίθεση, το εσωτερικό δεν δείχνει να συμμερίζεται την γωνιώδη αισθητική της εξωτερικής εμφάνισης. Φιλοξενεί τρεις σειρές καθισμάτων, με τη δεύτερη και την τρίτη να διαθέτουν δυνατότητα περιστροφής είτε προκειμένου να βρεθούν αντικριστά είτε, σε ό,τι αφορά την τρίτη σειρά, καθισμάτων οι επιβαίνοντες να μπορούν να κοιτούν από το πίσω παρμπρίζ. Την αίσθηση ευρυχωρίας φροντίζει να υπογραμμίζει και η παρουσία μιας πανοραμικής ηλιοροφής.

Από την εξίσωση δεν λείπει η απαραίτητη ψηφιακή νότα η οποία μεταφράζεται στην παρουσία μιας οθόνης 27 ιντσών η οποία καταλαμβάνει σχεδόν το ήμισυ του συνολικού μήκους του ταμπλό ενώ, να σημειωθεί ότι σε μια προσπάθεια να τονιστεί ο φιλικός προς το περιβάλλον χαρακτήρας του μοντέλου, εκτός από την ηλεκτροκίνηση, τα υλικά που αποτελούν το εσωτερικό προέρχονται από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες, είτε πρόκειται για πλαστικό είτε για το μαλλί είτε για το δέρμα που ανήκει στην κατηγορία vegan.

Σε ό,τι αφορά το κινητήριο σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρίες που εγγυώνται αυτονομία 485 χλμ. Χάρη στο κύκλωμα φόρτισης, υπάρχει η δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας των μπαταριών σε υπεταχυφορτιστή 350 KW ο οποίος εγγυάται την φόρτιση έως το 80% σε μισή ώρα.

Αφετηρία για το πρωτότυπο αποτελεί η αρχιτεκτονική EGMP όπου βασίζονται πολλά από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα του κορεατικού ομίλου κάτι που σημαίνει ότι εύκολα θα μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής, απεμπολώντας βέβαια κάποιες από τις παραπάνω σχεδιαστικές και τεχνολογικές υπερβολές που ανήκουν στην σφαίρα των concept cars.

Aυτό που βέβαια θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο είναι ότι λόγω μεγέθους το EV9 δεν αναμένεται να έρθει στην Ευρώπη και να προοριστεί για τις αγορές των ΗΠΑ και της Ασίας.