Απογραφή 2021 – Γιατί δόθηκε παράταση έως τις 13 Δεκεμβρίου στην ηλεκτρονική αυτοαπογραφή – Ποια προβλήματα υπάρχουν
Ακόμα και σήμερα στην όλη διαδικασία υπάρχουν σοβαρά ζητήματα οργάνωσης όπως ότι δεν έχουν οριστεί όλοι οι απογραφείς, ενώ και αρκετοί αποχώρησαν από την διαδικασία. Σοβαρό πρόβλημα η έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών ενώ δεν λείπουν και οι τεχνικές δυσκολίες που αποθαρρύνουν τους πολίτες να αυτοαπογραφούν ηλεκτρονικά
- Η Αθηνά Λινού κάνει μήνυση στον Πολάκη – Καταθέτει δεκάδες κούτες με χιλιάδες έγγραφα στην εισαγγελία
- «Σκανδαλώδη» κατά τον Μπάιντεν τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ
- Τα ζώδια σήμερα: Αστρολογία ώρα μηδέν
- Διακόπηκε για δεύτερη φορά η δίκη των Σπαρτιατών - Δεν εμφανίστηκε ξανά ο Στίγκας
Θεωρητικά σήμερα θα έκλεινε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την αυτοαπογραφή των κατοικιών ωστόσο η χαμηλή συμμετοχή και σειρά άλλων προβλημάτων που εμφανίστηκαν οδήγησαν την ΕΛΣΤΑΤ να παρατείνει και επισήμως την διαδικασία της ηλεκτρονικής αυτοαπογραφής έως τις 13 Δεκεμβρίου.
Απογραφή Πληθυσμού-Κατοικιών 2021
(Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2021)Παράταση δυνατότητας ηλεκτρονικής αυτοαπογραφής μέχρι και την Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021
Συμμετέχουμε στην #Απογραφή,
Στηρίζουμε το μέλλον γιατί ΟΛΟΙ ΜΕΤΡΑΜΕ.#ΕΛΣΤΑΤ#GreekDataMatter#Απογραφή2021 pic.twitter.com/wx6QYA0PEN— ELSTAT (@StatisticsGR) November 26, 2021
Προβλήματα οργάνωσης της διαδικασίας
Αν και δεν υπάρχουν ακόμη ακριβή στοιχεία το βέβαιο είναι ότι η φετινή απογραφή κόλλησε πριν από όλα στην ίδια την προβληματική οργάνωσή της από τους αρμοδίους, καθώς ακόμα λαο σήμερα παρατηρούνται προβλήματα όπως η μη παράδοση του φακέλου με τον μοναδικό κωδικό (κλειδάριθμο) για την αυτοαπογραφή ακόμα και σε ολόκληρες γειτονιές.
Χτες ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ Θάνος Θανόπουλος μιλώντας στον ΑΝΤ1 αν και υποβάθμισε την οξύτητα των προβλημάτων, εντούτοις παραδέχτηκε ότι στην όλη διαδικασία υπάρχουν σοβαρά ζητήματα οργάνωσης όπως ότι δεν έχουν οριστεί όλοι οι απογραφείς, ενώ και αρκετοί αποχώρησαν από την διαδικασία. Και όλα αυτά μία ημέρα πριν το κλείσιμο της πλατφόρμας για την ηλεκτρονική αυτοαπογραφή. Γι’ αυτό άλλωστε και δόθηκε παράταση μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου.
Υπήρξαν προβλήματα με «αρνητές» όπως εμφανίζονται κάποιοι που έχουν φόβους ή επιφυλάξεις να απογραφούν φοβούμενοι φακέλωμα κλπ. Ενώ εμφανίστηκαν και πολίτες επιφυλακτικοί να δεχτούν τους απογραφείς στην οικία τους ή ακόμα και οι επιφυλάξεις από τους ίδιους τους απογραφείς να μπουν σε κάθε σπίτι να παραδώσουν το φάκελο λόγω κοροναϊού. Τέτοιου τύπου προβλήματα εμφανίστηκαν ωστόσο δεν φαίνεται να αποτελούν την κύρια αιτία της μη ικανοποιητικής εξέλιξης της διαδικασίας.
Χαμηλές και αβέβαιες οι αμοιβές των απογραφέων
Πάντως οι χιλιάδες παραιτήσεις απογραφέων σε όλη τη χώρα με κορυφαίο παράδειγμα τις μαζικές παραιτήσεις στην Πάτρα, όπου παραιτήθηκαν οι 500 από τους 700 απογραφείς δείχνουν ότι υπάρχουν πιο δομικά προβλήματα στην όλη οργάνωση της διαδικασίας της απογραφής του 2021.
Θεωρητικά οι απογραφείς συμμετέχουν με δέλεαρ απολαβές που θα ξεπεράσουν τα 1000 ευρώ ωστόσο πολλοί θεωρούν αμφίβολο ότι θα πάρουν τα χρήματα αυτά και σύμφωνα με τον τομεάρχη Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Ζαχαριάδη αυτός ήταν και ένας βασικός λόγος για τις πολλές παραιτήσεις απογραφέων εν μέσω της διαδικασίας.
Έλλειψη ενημέρωσης
Από την άλλη πλευρά φαίνεται ότι ένα από τα κορυφαία προβλήματα που έχει η όλη η διαδικασία είναι η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για τους στόχους και τη χρησιμότητα της απογραφής. Άλλωστε η διαδικασία αυτή γίνεται κάθε δέκα χρόνια και είναι φυσικό να χρειάζεται ενισχυμένη καμπάνια ενημέρωσης για τη σημασία της.
Μάλιστα σε πολλές επαρχιακές περιοχές ιδιαίτερα πληροφορίες θέλουν τα ποσοστά απογραφής να πλησιάζουν με το ζόρι το 10%. Από την άλλη η δυσκολία πολλών να αυτοαπογραφούν ηλεκτρονικά λόγω τεχνολογικού αναλφαβητισμού ή άλλων λόγων οδηγεί επιτήδειους με το αζημίωτο να συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια των πολιτών, αποκτώντας ουσιαστικά πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα όπως οι κωδικοί taxis κλπ.
Τεχνικές δυσκολίες
Επιπλέον για την ηλεκτρονική αυτοαπογραφή εμφανίστηκαν τεχνικές δυσκολίες για να την πραγματοποιήσει κάποιος μέσω κινητού τηλεφώνου, ενώ πολλά προβλήματα καταγράφονται σε ταμπλέτες, ειδικά λογισμικών Android κλπ.
Αντίστοιχα, προβλήματα καταγράφονται και ως προς την καταγραφή των κτιρίων, καθώς εμφανίζονται αποκλίσεις στα καταγεγραμμένα κτίρια σε σχέση με την απογραφή του 2011.
Θέμα αξιοπιστίας των στοιχείων
Πάντως η ίδια ως τώρα διαδικασία δημιουργεί θέμα αξιοπιστίας των στοιχείων μόλις ολοκληρωθεί η απογραφή του 2021. «Χωρίς αξιόπιστα στοιχεία δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε τις κατάλληλες κοινωνικές πολιτικές. Χωρίς αξιόπιστα στοιχεία δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πόσα σχολεία χρειαζόμαστε, πόσα νοσοκομεία χειριζόμαστε κ.ο.κ. Με άλλα λόγια, χωρίς σοβαρές μετρήσεις και σωστά δεδομένα, μια χώρα δεν μπορεί να κυβερνηθεί σωστά και δεν μπορεί να υπηρετήσει τις ανάγκες των πολιτών της» υπογραμμίζει ο κ. Ζαχαριάδης.
Απογραφείς που μίλησαν στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ανέφεραν σωρεία προβλημάτων οργάνωσης της διαδικασίας όπως ότι ορισμένοι απογραφείς δεν κατάφεραν να παρακολουθήσουν ούτε ένα σεμινάριο και ξεκίνησαν από μόνοι τους με ηλεκτρονικές οδηγίες.
Άλλος απογραφέας λέει πως «τα σεμινάρια ξεκίνησαν μία εβδομάδα αφού είχε αρχίσει η αυτοαπογραφή. Προσωπικά, είχα 140 κατοικίες και τα δελτία που μου έδωσαν ήταν με το ζόρι 90».
«Μας έλεγαν ότι θα πάρουμε 1.200 ευρώ, αλλά στην πραγματικότητα παίρνουμε 2,35 ευρώ για κάθε άτομο που απογράφεται πλην τον φόρο. Αρα πολλοί απογραφείς δεν βρίσκουν το κίνητρο να δουλέψουν ή απελπίζονται με την κατάσταση και παραιτούνται. Τα χρήματα θα καταβληθούν Μάιο-Ιούνιο, αν και αυτό μου φαίνεται αισιόδοξο» αναφέρει χαρακτηριστικά ένας εκ των απογραφέων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις