Skoda Karoq: Ολιστική αναβάθμιση
To δημοφιλές Karoq υποδέχεται μια σειρά βελτιώσεων που ανανεώνουν την εικόνα του, ενισχύουν το εξοπλιστικό του προφίλ καθώς το καθιστούν φιλικότερο προς το περιβάλλον
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Μετά τη σχετικά πρόσφατη ανανέωση του επταθέσιου Kodiaq, η Skoda παρουσιάζει την αναβαθμισμένη εκδοχή του best-seller της, Karoq το οποίο επωφελείται από αναβαθμίσεις που εμπλουτίζουν τον εξοπλισμό του στους τομείς των συστημάτων υποβοήθησης όσο και ψηφιακής τεχνολογίας καθώς και από νέα υλικά που συντείνουν στο προφίλ βιωσιμότητας το οποίο ενισχύεται ακόμα περισσότερο χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική και σε στοχευμένες παρεμβάσεις στους κινητήρες.
Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το Kodiaq διαθέτει μια νέα εξαγωνική και πιο φαρδιά γρίλια η οποία συνδυάζεται με πιο λεπτά φωτιστικά σώματα τα οποία προαιρετικά μπορούν να επιλεγούν με τεχνολογία matrix LED. Στην ίδια πιο αιχμηρή αισθητική υπακούει και το μοτίβο των πίσω φωτιστικών σωμάτων προσδίδοντας μια συνολικά πιο δυναμική εικόνα στο Kodiaq. Στις επιλογές του Kodiaq έχουν προστεθεί νέες ζάντες 17 έως 19 ιντσών με πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό.
Υπό το σκεπτικό της βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής, ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει αποκτήσει νέα σχεδίαση ενώ στην ίδια λογική υπακούει και το πίσω τμήμα που υιοθετεί ένα νέο, μεγαλύτερο spoiler. Σύμφωνα με τις συστάσεις, οι παραπάνω αλλαγές συνδυαστικά και με την ήπια μεταβολή ορισμένων επιφανειών συμβάλλουν στην μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 9% σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του μεσαίου SUV.
Στην φιλική προς το περιβάλλον λογική εντάσσονται και ορισμένες αλλαγές στο εσωτερικό καθώς το Kodiaq θα είναι πλέον διαθέσιμο στην νέα επιλογή Eco Pack η οποία αντικαθιστά τα καλύμματα των καθισμάτων με νέα κατασκευασμένα από ανακυκλωμένες και vegan πρώτες ύλες.
Αναβαθμισμένος είναι και ο εσωτερικός φωτισμός από LED ο οποίος «επεκτείνεται» στα εσωτερικά των θυρών και στο ταμπλό προσφέροντας μια νέα «φωτεινή» υπογραφή στον θάλαμο του Kodiaq.
Αναλόγως την έκδοση, το δημοφιλές SUV υπόσχεται και μια βελτιωμένη εμπειρία άνεσης καθώς, για πρώτη φορά, προσφέρει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα συνοδηγού με μνήμες ενώ παράλληλα προσφέρονται ως επιλογές το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σύστημα στήριξης της οσφυϊκής χώρας και το VarioFlex το οποίο επιτρέπει την κύλιση και την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων κατά 40/20/40.
Αμετάβλητες παραμένουν οι περγαμηνές πρακτικότητας του Kodiaq του οποίου το πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 521 λίτρα ή 588 μεν την επιλογή του VarioFlex. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο όγκος ανέρχεται σε 1.605 λίτρα ή σε 1.810 λίτρα εφόσον αυτά αφαιρεθούν.
Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν συντελεστεί και στο μέτωπο της ψηφιακής τεχνολογίας καθώς το Karoq θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μεγαλύτερων οθονών για τον πίνακα οργάνων με διάσταση 8,0 και 10,25 ιντσών. Σε ό,τι αφορά το infotainment, η βασική έκδοση επωφελείται από την γνωστή οθόνη αφής 8,0 ιντσών με την κωδικοποίηση Amundsen ενώ οι πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις επωφελούνται από την οθόνη 9,2 Columbus η οποία συνδυάζεται με αυτόματα αναβαθμιζόμενο σύστημα πλοήγησης με over the air updates. Tα λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό ενώ το σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητών ανήκει στον προαιρετικό.
Στοχευμένες βελτιώσεις έχουν υλοποιηθεί και στην γκάμα κινητήρων η οποία αποτελείται από πέντε κινητήρες με την κωδικοποίηση Evo προσφέροντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα και χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Εφαλτήριο αποτελεί ο τρικύλινδρος TSI του 1,0 λίτρου σε εκδοχή ισχύος 110 ίππων και 200 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στον μπροστινό άξονα.
Την σκυτάλη παίρνει ο τετρακύλινδρος TSI του 1,5 λίτρου με σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους ο οποίος υπόσχεται 150 ίππους και 250 Nm ροπής και μπορεί να συνδυαστεί προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Το συγκεκριμένο κιβώτιο αποτελεί την μοναδική επιλογή για την κορυφαία βενζινοκίνητη επιλογή με δίλιτρο κινητήρα, απόδοσης 190 ίππων και 320 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.
Την γκάμα συμπληρώνουν δύο diesel μοτέρ που προσφέρουν επίσης την δυνατότητα συνδυασμού τους είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με το αυτόματο DSG. H ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων συνδυάζεται με τετρακίνηση ενώ η «βασική» προσφέρει ισχύ 116 ίππων και 300 Nm ροπής. Αν και προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί οι περιβαλλοντικές επιδόσεις του Karoq η Skoda σημειώνει ότι είναι βελτιωμένες για όλα τα σύνολα.
Εμπλουτισμένος είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας ο οποίος περιλαμβάνει έως και εννέα αερόσακους. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν το σύστημα αυτόνομης πέδησης με τη δυνατότητα ανίχνευσης πεζών, σύστημα προειδοποίησης ενδεχόμενου ατυχήματος ενώ στα προαιρετικά στοιχεία περιλαμβάνεται το πακέτο ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist σε δύο εκδοχές.
Αμφότερες περιλαμβάνουν ενεργό cruise control με τη βασική να περιλαμβάνει σύστημα αναγνώρισης οδικης σήμανσης, διατήρησης της πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας. Η πλουσιότερη έκδοση του Travel Assist προσθέτει στα παραπάνω σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και επιτήρησης των πλευρικών και πίσω τμημάτων κατά την οπισθοπορεία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις