Κοροναϊός – Για έξι μήνες παρατείνεται από την Κομισιόν η παρακολούθηση των fakes news για την πανδημία στα social media
«Η πανδημία δεν έχει τελειώσει ακόμη, γι' αυτό θέλουμε οι πλατφόρμες να εντείνουν τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης για την COVID-19, συμπεριλαμβανομένων των εμβολίων και μάλιστα σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ», δήλωσε η αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδια για τη Διαφάνεια
- Τι είναι το shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και τι είναι το ταβάνι του χρέους;
- Όταν ο Μακρόν αποκαλούσε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο «το κλουβί με τις τρελές»
- Έκλεβαν πολυτελή οχήματα SUV και τα πωλούσαν στο εξωτερικό – Το αιματηρό επεισόδιο με τον αρχηγό της σπείρας
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
Την παράταση του προγράμματος παρακολούθησης της παραπληροφόρησης για τον κοροναϊό για άλλους έξι μήνες, έως τον Ιούνιο του 2022, ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Η πανδημία δεν έχει τελειώσει ακόμη, γι’ αυτό θέλουμε οι πλατφόρμες να εντείνουν τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης για την COVID-19, συμπεριλαμβανομένων των εμβολίων και μάλιστα σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ», δήλωσε η αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδια για τη Διαφάνεια, Βέρα Γιούροβα.
Όπως είπε, αναμένεται από τις πλατφόρμες «να μεταφράσουν τα διδάγματα από το πρόγραμμα παρακολούθησης της COVID, σε ένα ισχυρότερο πλαίσιο παρακολούθησης για το νέο Κώδικα κατά της παραπληροφόρησης».
Από την πλευρά του, ο επίτροπος για την Εσωτερική Αγορά, Τιερί Μπρετόν, πρόσθεσε ότι οι σημερινοί και οι μελλοντικοί υπογράφοντες πρέπει να συνεργαστούν αποτελεσματικά και να παραδώσουν έναν ισχυρό Κώδικα, ο οποίος θα αλλάξει ξεκάθαρα το παιχνίδι για την προσαρμογή της ευθύνης των διαδικτυακών πλατφορμών, διασφαλίζοντας έγκαιρα, επαρκή και αποτελεσματικά μέτρα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στην ΕΕ.
«Ο χώρος ενημέρωσης δεν πρέπει να είναι μια Άγρια Δύση, που εκθέτει τον πολίτη σε αδάμαστη ροή παραπληροφόρησης», τόνισε.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι τελευταίες αναφορές δείχνουν ότι το YouTube επέκτεινε την πολιτική ιατρικής παραπληροφόρησης, για να συμπεριλάβει ισχυρισμούς για εμβόλια που έρχονται σε αντίθεση με τη συναίνεση των τοπικών υγειονομικών αρχών ή τον ΠΟΥ.
Το TikTok αύξησε τον αριθμό των λέξεων-κλειδιών / hashtag που μπορούν να ενεργοποιήσουν ετικέτες και banner, που σχετίζονται με την COVID-19 και τα εμβόλια.
Το Twitter ενημέρωσε την πολιτική του σχετικά με τις παραπλανητικές πληροφορίες για τα εμβόλια.
Το LinkedIn της Microsoft έχει διευρύνει τη συνεργασία με παράγοντες επιρροής στην Ευρώπη, για τη διάδοση έγκυρων μηνυμάτων σχετικά με τον εμβολιασμό.
Η Meta/Facebook έχει ενημερώσει τις πολιτικές της παγκοσμίως σχετικά με τον εμβολιασμό παιδιών κατά της COVID-19, για παράδειγμα ψευδές περιεχόμενο που υποστηρίζει ότι τα εμβόλια δεν υπάρχουν για παιδιά ή ότι είναι μη ασφαλή και μη ελεγμένα.
Πρόσφατα, 26 νέοι υποψήφιοι υπογράφοντες εντάχθηκαν στη διαδικασία σύνταξης για την ενίσχυση του Κώδικα Πρακτικής για την Παραπληροφόρηση, η οποία αναμένεται πλέον έως το τέλος Μαρτίου του 2022.
Το εκτεταμένο χρονοδιάγραμμα θα επιτρέψει στους υπογράφοντες να συντάξουν ένα ισχυρό μέσο με λεπτομερείς δεσμεύσεις.
Η Κομισιόν προτρέπει τα υπογράφοντα μέρη να πραγματοποιήσουν την αναθεώρηση ταχέως, τηρώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της και να εντείνουν τις προσπάθειές τους για το πρόγραμμα παρακολούθησης, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες συστάσεις της Ομάδας Ευρωπαϊκών Ρυθμιστών Υπηρεσιών Οπτικοακουστικών Μέσων (ERGA).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις