Κρασί – Αισιοδοξεί η παγκόσμια αγορά – Αναμένει αύξηση των πωλήσεων
Η 9η έκδοση του Wine trade monitor αποκρυπτογραφεί τις προοπτικές για την παγκόσμια αγορά κρασιού. Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία παραμένουν ηγέτες.
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Μέχρι το 2023, επιστρέφει η αισιοδοξία, κυρίως τους ηγέτες της αγοράς κρασιού: Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία. Οι επαγγελματίες αναφέρουν ότι για το 53% των γαλλικών κρασιών θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις στις πωλήσεις, αντίστοιχα για το 49% των ιταλικών κρασιών και για το 37% των ισπανικών κρασιών.
Την μελέτη για τις διεθνείς προοπτικές παρουσίασε το Wine trade monitor στην 9η έκδοσή του, την οποία επεξεργάστηκε και παρουσιάζει η ΚΕΟΣΟΕ. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο-Αύγουστο του 2021 και δείχνει μια μάλλον αισιόδοξη προοπτική για την αγορά κρασιού σε όλο τον κόσμο, σε μια εποχή που οι ανησυχίες για τον φόρο Τραμπ και το Brexit είχαν υποχωρήσει ενώ εφαρμόζονταν οι δυσβάστακτοι φόροι της Κίνας στα αυστραλιανά κρασιά. Οι πιο αισιόδοξοι επαγγελματίες για την ανάπτυξη της αγοράς τους είναι οι Γερμανοί, οι Καναδοί και οι Ολλανδοί, οι πιο επιφυλακτικοί είναι οι Άγγλοι. Η έρευνα διεξήχθη στις βασικές αγορές κατανάλωσης και εισαγωγής οίνου, τη Γερμανία, το Βέλγιο, την Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ φέτος προσχώρησαν για πρώτη φορά ο Καναδάς και η Ολλανδία.
Ο δείκτης των προτιμήσεων αυξάνεται από 8 το 2019 σε 8,6 το 2021, με μέγιστο το 11 στην Ιαπωνία και 5,2 στην Κίνα. Τα γαλλικά κρασιά παραμένουν στην πρώτη θέση, καθώς το 90% των επαγγελματιών τα υιοθετεί και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Ισπανοί (82 και 76%). Η Γαλλία παραμένει η καλύτερη αντιληπτή καταγωγή για το 52% των επαγγελματιών που συμμετείχαν στην έρευνα, πολύ μπροστά από την Ιταλία (18%) και τη Γερμανία (5%).
Οι επαγγελματίες έχουν τοποθετήσει τη Γαλλία στην κορυφή πολλών κατηγοριών: 70% για ειδικές περιστάσεις, αλλά και 48% για πιστοποίηση βιολογικών προϊόντων και 46% για τον σεβασμό σε κλιματικές και περιβαλλοντικές πτυχές. Επίσης τα βιολογικά κρασιά ως κριτήριο για την επιλογή των καταναλωτών θα ενισχυθούν περισσότερο: για το 45% των επαγγελματιών, το κριτήριο αυτό βρίσκεται μπροστά από τη γεωγραφική προέλευση, που έχει ήδη υποβιβαστεί στη δεύτερη θέση το 2019. Η τάση είναι λιγότερο έντονη στην Ασία, αλλά ιδιαίτερα αισθητή στην Μεγάλη Βρετανία. Τα Rosé έχουν δει την ελκυστικότητά τους να επιβεβαιώνεται, αν και εμφανίζονται νέες κατηγορίες, όπως τα πορτοκαλί κρασιά και τα Pet Nat στον Καναδά και την Ιαπωνία και τα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Νέες περιοχές σε άνοδο
Το Languedoc, η Loire, η Bourgogne στα λευκά, το Bordeaux, το Languedoc, η Rhône στα κόκκινα, είναι οι νικήτριες περιοχές του αύριο, για τις αναγνωρισμένες ποικιλίες σταφυλιού, Chardonnay, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Sauvignon, Merlot, λόγω των διαθέσιμων όγκων. Βλέπουμε όμως να εμφανίζονται αρκετά αουτσάιντερ, όπως η Απουλία, η Αυστρία, η Πορτογαλία με το Douro και το Vinho Verde. Τα αφρώδη κρασιά, η σαμπάνια, το Prosecco, η Cava και το Crémant έχουν παρόμοια αποτελέσματα συνολικά, αλλά με μεγάλες διαφορές από αγορά σε αγορά.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις