Αλεξία Καλτσίκη – Τι πιο ερωτικό και τρομακτικό μαζί από την ερωτική επιθυμία
Η Αλεξία Καλτσίκη μίλησε στο in.gr για την «Φαίδρα» και την δική της τοποθέτηση σε αυτό το σπουδαίο έργο
Ο Δημήτρης Καραντζάς καταπιάνεται φέτος με ένα ιδιαίτερο απαιτητικό έργο το οποίο γράφτηκε κυρίως για να διαβάζεται και όχι να παίζεται στη σκηνή.
Η «Φαίδρα» της Μαρίνας Τσβετάγιεβα μεταγράφει το γνωστό μύθο της Φαίρας και του Ιππόλυτου σε μια ποιητική αλληγορία που μας καλεί να αφυπνίσουμε τη σχέση μας με τη φύση και το ένστικτο.
Η σκηνοθέτης για να φέρει εις πέρας αυτό το δύσκολο εγχείρημα επέλεξε ηθοποιούς που μπορούν να ελίσσονται και να δώσουν στη σκηνή αυτό ακριβώς που ο ίδιος έχει φανταστεί.
Ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, η Στεφανία Γουλιώτη, η Αλεξία Καλτσίκη, ο Νίκος Μάνεσης και ο Μιχάλης Σαράντης ανεβαίνουν στη σκηνή και φωτίζουν σκοτεινές πτυχές του μύθου.
Η Αλεξία Καλτσίκη μίλησε στο in.gr για την «Φαίδρα» και την δική της τοποθέτηση σε αυτό το σπουδαίο έργο.
Συμμετέχεις φέτος σε μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση. Δίστασες να δεχτείς την πρόταση του Δημήτρη Καραντζά;
Είναι η τρίτη φορά που συνεργάζομαι με το Δημήτρη και πάντα οι συναντήσεις μας με τροφοδοτούν δημιουργικά και μου δίνουν χαρά. H πρόταση του Δημήτρη αφορούσε μια παράσταση πάνω στο μύθο του Ιππόλυτου και της Φαίδρας. Το κείμενο της Τσβετάγεβα προέκυψε κατά τη διάρκεια της έρευνας που έκαναν με τη Θεοδώρα Καπράλου προκειμένου να βρουν υλικό για την παράσταση. Η έλξη όλων μας μαζί του υπήρξε κεραυνοβόλα…
Η «Φαίδρα» είναι μια ιστορία που έχει απασχολήσει δεκάδες δημιουργούς στον κόσμο, τι πιστεύετε ότι την κάνει τόσο γοητευτική;
Οι μεγάλοι μύθοι απασχολούν και θα απασχολούν την τέχνη καθώς ακουμπούν θέματα πυρηνικά για την ανθρώπινη ύπαρξη. Η ερωτική επιθυμία είναι το θέμα που διαχειρίζεται ο μύθος της Φαίδρας και του Ιππόλυτου. Τί πιο γοητευτικό και τρομακτικό την ίδια στιγμή.
Στην παράσταση που ανεβάζετε καταφέρνει να χωρέσει όλο ο ερωτισμός των προσώπων σε ένα πολύ συγκεκριμένο χωρικό πλαίσιο. Τι σας δυσκόλεψε;
Ο ίδιος ο μύθος καταπιάνεται με υλικά δύσκολα στη διαχείρηση τους. Οι περιορισμοί στο χώρο και στην κίνηση δημιουργούν ένα συγκεκριμένο και ακριβές πλαίσιο για να καταπιαστεί κανείς με αυτές τις δυσερμήνευτες σκοτεινές περιοχές του. Είναι φορές που οι σκηνικοί περιορισμοί σε προστατεύουν και επιτρέπουν αυτή την αναμέτρηση με τα σκοτάδια σου.
Η τροφός μοιάζει να μην μπορεί να απολαύσει κάτι ολοκληρωτικά και ότι βιώνει την ηδονή μόνο μέσα από τη Φαίδρα. Την κάνει αυτό ευτυχισμένη;
Θα σας απαντήσω με λόγια της ίδιας της Τσβετάγιεβα.
Μεταξύ της υπέρμετρης επιθυμίας και της εκπλήρωσής της, ανάμεσα στην πληρότητα ενός άλγους και σε μιά ευτυχία κενή, έκανα την επιλογή μου από τη μέρα που γεννήθηκα και πρίν να γεννηθώ ακόμη.
Και η Φαίδρα πόσο εύκολα αποδέχεται τα αισθήματά της;
Τα αισθήματα της τα βιώνει. Με την παρέμβαση της τροφού καταφέρνει να τα ονοματίσει. Και με τη δική της ορμή τολμάει να πάει ακόμα πιο πέρα. Να τα εκδηλώσει και να τα εκπληρώσει με όποιο τίμημα.
Φεύγοντας ο θεατής τι είναι αυτό που θέλατε να έχει κρατήσει από την παράσταση;
Την αίσθηση ενός ονείρου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις