Ανεκτίμητο – Το μεγαλειώδες έργο του Ρέντζο Πιάνο απέναντι από το Κρεμλίνο
«Καμία πληροφορία» είναι η ξερή απάντηση του εκπροσώπου Τύπου του GES-2, του νέου πολιτιστικού μεγαθηρίου στο κέντρο της Μόσχας, στην ερώτηση για το κόστος του έργου.
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Σε 36.000 τ.μ. εκθεσιακού χώρου απλώνεται το νέο ρωσικό πολιτιστικό κέντρο απέναντι από το Κρεμλίνο. Το χρηματοδότησε ο πολυεκατομμυριούχος Λεονίντ Μίκελσον.
Ανεκτίμητα
«Καμία πληροφορία» είναι η ξερή απάντηση του εκπροσώπου Τύπου του GES-2, του νέου πολιτιστικού μεγαθηρίου στο κέντρο της Μόσχας, στην ερώτηση της DW για το κόστος του έργου.
Τα 36.000 τετραγωνικά μέτρα εκθεσιακού χώρου, απλωμένα σε πολλά κτίρια σε ιδιοκτησία 2 εκταρίων στην καρδιά της ρωσικής πρωτεύουσας, θα πρέπει να είναι ανεκτίμητα.
Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το μεγαλειώδες αλλά παροπλισμένο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας των αρχών του 20ού αιώνα ανακαίνισε ο διάσημος ιταλός αρχιτέκτονας Ρέντζο Πιάνο.
Βρίσκεται μάλιστα λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από το Κρεμλίνο. Ετσι, ο Πρόεδρος Πούτιν δεν χρειάστηκε να περπατήσει πολύ για να είναι ο πρώτος επισκέπτης του κτιρίου, λέγοντας μάλιστα στα μίντια πως το ρωσικό «Κέντρο Πομπιντού» δημιουργήθηκε στη Μόσχα.
Ο Ρέντζο Πιάνο ήταν άλλωστε αυτός που έχτισε το πολιτιστικό κέντρο στο Παρίσι, το οποίο πήρε το όνομά του από τον γάλλο πρόεδρο Ζωρζ Πομπιντού.
Και στον τομέα της σύγχρονης τέχνης, η Ρωσία βρίσκεται πλέον στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας πρωτοπορίας, όπως συνέβαινε παλαιότερα με το μπαλέτο.
«Αποστολή ολοκληρώθηκε» σημαίνει η κατασκευή του νέου πολιτιστικού κέντρου για τον Λεονίντ Μίκελσον, ο οποίος θεωρείται ο πλουσιότερος άνθρωπος στη Ρωσία και χρηματοδότησε το έργο.
Ο Μίκελσον είναι επικεφαλής της ιδιωτικής εταιρείας φυσικού αερίου Nowatek, την οποία ίδρυσε αλλά είναι επίσης γνωστός ως συλλέκτης. Η περιουσία του πρέπει να ξεπερνά τα 24 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με το Forbes. Πίνακας του Γκέρχαρντ Ρίχτερ λέγεται ότι κρέμεται πάνω από το γραφείο του.
Τόπος καλλιτεχνικής δημιουργίας
Το εργοστάσιο ηλεκτρισμού, 1913
Η Τερέζα Μαβίκα είναι Ιταλίδα, σπούδασε Σοβιετολογία και διευθύνει το ίδρυμα τέχνης του Μίκελσον «V-A-C», το οποίο βρίσκεται πίσω από το νέο πολιτιστικό κέντρο. Το ίδρυμα δραστηριοποιείται στη Βενετία και το Λονδίνο και εδώ και μια δεκαετία βρίσκεται και στη Μόσχα.
«Στη Μόσχα, αδελφές μου, στη Μόσχα» είναι και ο τίτλος μιας από τις πρώτες εκθέσεις, παρμένος από τη χαρακτηριστική φράση στο θεατρικό «Τρεις αδερφές» του Αντον Τσέχωφ.
Δεν πρόκειται για μουσείο με την κλασική έννοια αλλά μάλλον για τόπο συνάντησης και παραγωγής για τη ρωσική και διεθνή πολιτιστική σκηνή. Δραστηροποιείται μια καλά αμειβόμενη διεθνής ομάδα επιμελητών με επικεφαλής τον καλλιτεχνικό διευθυντή Φραντζέσκο Μανακόρντα, επίσης Ιταλό.
Παλαιότερα εργαζόταν στην Tate Liverpool και θέλει να φέρει τα εικαστικά, τον σύγχρονο χορό και τη σύγχρονη μουσική πιο κοντά σε ευρύ κοινό.
Το κτιριακό συγκρότημα που σχεδίασε ο Ρέντζο Πιάνο προσφέρει όλες τις δυνατότητες.
Διαθέτει υπερσύγχρονες αίθουσες κινηματογράφου και συναυλιών, εκθεσιακές αίθουσες, διαμερίσματα και στούντιο καλλιτεχνών, καφέ και εστιατόρια, βιβλιοθήκη προσβάσιμη σε όλους και πολλά άλλα.
Ο Ρέντσο Πιάνο, μιλώντας στους δημοσιογράφους για τον μεγάλο ρώσο πελάτη, δήλωσε πως «Για να φτιάξεις ένα καλό κτίριο, χρειάζεσαι έναν καλό πελάτη».
Θερμή υποδοχή αλλά και σκεπτικισμός
Το εντυπωσιακό μουσείο GES-2
Από τις πρώτες κιόλας μέρες του Δεκεμβρίου ξεκίνησε σειρά από συναρπαστικές πολιτιστικές εκδηλώσεις παρουσία διασημοτήτων από τη Ρωσία και το εξωτερικό από τον χώρο του πολιτισμού.
Μεταξύ άλλων, ο ισλανδός περφόμερ Κάργιανσον δημιούργησε ζωντανό ριμέικ της αμερικανικής σαπουνόπερας «Σάντα Μπάρμπαρα», η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί τις επόμενες 100 ημέρες και λατρεύτηκε στη μετασοβιετική Ρωσία τη δεκαετία του 1990.
Το έργο έχει γίνει δεκτό ως επί το πλείστον με ενθουσιασμό. Ωστόσο, υπάρχουν και επικριτικές φωνές όπως του γκαλερίστα Μάρατ Γκέλμαν, ο οποίος δήλωσε:
«Ο Πούτιν και η κυβέρνησή του ονειρεύονται ότι θα παγώσουν την πολιτική αλλά ταυτόχρονα θα αναπτύξουν την οικονομία ή την τέχνη. Αυτό μοιάζει με σχιζοφρένεια».
Ο ίδιος ζει στο Μαυροβούνιο αλλά στα εγκαίνια πάντως πήγε.
Πηγή: Deutche Welle
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις