Μετ’ εμποδίων τα έργα για τη γραμμή 4 του μετρό
Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε στους κατοίκους το κόψιμο των μεγάλων δέντρων στις περιοχές όπου πρόκειται να γίνουν σταθμοί.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Των Προκόπη Γιόγιακα, Εύης Σαλτού
Το ενδεχόμενο να μετατοπιστεί ο υπό κατασκευή σταθμός του μετρό στον Ευαγγελισμό ώστε να μην κοπούν άλλα δέντρα και να μην υπάρχουν αντιδράσεις εξετάζει, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, η Αττικό Μετρό. Επί της ουσίας εξετάζεται ο περιορισμός της εργοταξιακής κάλυψης προκειμένου να περιοριστεί το κόψιμο των μεγάλων δέντρων. Ωστόσο, κατά τις ίδιες πηγές, τίποτα ακόμη δεν είναι σίγουρο, ούτε έχει παρθεί κάποια απόφαση, μιας και το όλο εγχείρημα είναι πολύ δύσκολο και απαιτεί συμπληρωματικές μελέτες, με συνέπεια να κινδυνεύει να πέσει… έξω ο σχεδιασμός του έργου.
Αντιδράσεις, ωστόσο, υπάρχουν από κινήσεις πολιτών και για την κατασκευή του σταθμού στα Εξάρχεια. Εδώ, όμως, από την εταιρεία είναι ξεκάθαροι και λένε πως δεν πρόκειται να αλλάξει κανένας σχεδιασμός και πως οι εργασίες θα γίνουν κανονικά.
Στο μεταξύ, η εικόνα σε ό,τι αφορά την πρόοδο των εργασιών στους σταθμούς Ευαγγελισμός, Εξάρχεια και Κολωνάκι έχει ως εξής: στα Εξάρχεια επί της ουσίας δεν έχει ξεκινήσει καμία εργασία μετά τις αντιδράσεις πολιτών, με συνέπεια τα συνεργεία που πήγαν για εργασίες να έχουν φύγει αρκετές φορές. Την ίδια ώρα, στον Ευαγγελισμό έχει στηθεί απλώς το εργοτάξιο και πλέον εξετάζεται, όπως προαναφέρθηκε, ο περιορισμός της εργοταξιακής κάλυψης, ενώ στο Κολωνάκι έχει ήδη στηθεί το εργοτάξιο και πρόσφατα ξεκίνησαν οι δοκιμαστικές τομές (δηλαδή η έρευνα για αρχαία και αποκάλυψη αγωγών κοινής ωφελείας).
15 σταθμοί σε τέσσερις δήμους. Ευαγγελισμός, Εξάρχεια και Κολωνάκι είναι τρεις από τους 15 σταθμούς στην υπό κατασκευή γραμμή 4 του μετρό. Οι υπόλοιποι 12 είναι: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνας, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η γραμμή 4 του μετρό εκτείνεται σε τέσσερις δήμους, καλύπτοντας μια απόσταση 12,8 χιλιομέτρων. Κατά μήκος αυτής της γραμμής βρίσκονται, μεταξύ άλλων, δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανισμοί και υπουργεία που μέχρι σήμερα ήταν δυσπρόσιτα.
Επιπλέον, η κατασκευή της γραμμής 4, που αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής μεταφορών αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ενωση με προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2031.
Τα Εξάρχεια στο επίκεντρο
Πριν από λίγες μέρες, όταν εμφανίστηκαν μηχανήματα για να ξεκινήσουν έργα στην Πλατεία Εξαρχείων, ομάδες κατοίκων ανάγκασαν τους εργοδηγούς να αποχωρήσουν, βάζοντας μπροστά τα σώματά τους. Τα έργα αναμένεται να κρατήσουν πολλά χρόνια, κλείνοντας το σύνολο της πλατείας «και εν τέλει αναδιαμορφώνοντάς την από τη μοναδική πλατεία της γειτονιάς σε χώρο διακίνησης επιβατών με εισόδους – εξόδους», αναφέρει ανακοίνωση της παράταξης Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα, που στηρίζει τις κινητοποιήσεις.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Κεφαλληνός, τα Εξάρχεια είναι μια γειτονιά που αγωνίζεται και αντιστέκεται εδώ και δεκαετίες, έχει συνδεθεί με διάφορα κινήματα και η κατασκευή σταθμού στην πλατεία θα αλλοιώσει τον χαρακτήρα της: «Αλλωστε, η συγκεκριμένη περιοχή καλύπτεται επαρκώς από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μάλιστα, στον νέο σχεδιασμό, ο προηγούμενος και ο επόμενος σταθμός της νέας γραμμής (Αλεξάνδρας και Ακαδημία) είναι σε τόσο κοντινή απόσταση μεταξύ τους, που καθιστούν αυτόν της πλατείας παντελώς ανούσιο. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό το θέμα. Η κατασκευή των σταθμών θα φέρει και κόψιμο δέντρων και σε ό,τι αφορά την Πλατεία Εξαρχείων κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό, μιας και είναι η μοναδική πλατεία στην περιοχή με πράσινο και πάνω από 70 δέντρα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατασκευή των νέων σταθμών αναμένεται να φέρει το κόψιμο συνολικά περισσότερων από 1.000 δέντρων, τα οποία δεν πρόκειται να αντικατασταθούν, «αυτό έχει δείξει η εμπειρία των ήδη υπαρχόντων σταθμών του μετρό, στους οποίους όπου κόπηκε δέντρο δεν ξαναφυτεύτηκε. Αυτή την… πολυτέλεια, λοιπόν, να χάνουμε πράσινο μέσα στον αστικό ιστό δεν την έχουμε». Το ίδιο συμβαίνει, όπως λέει, και στην Πλατεία Κολωνακίου, όπου βάσει του σχεδιασμού θα κατασκευαστεί κι εκεί σταθμός και αναμένεται να κοπούν τα λιγοστά δέντρα που έχει η πλατεία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις